Posibilitatea de a obține venituri pasive reprezintă idealul urmărit de toți antreprenorii, indiferent de volumul activităților pe care le desfășoară sau stabilitatea propriilor afaceri. Veniturile pasive asigură echilibrarea fluxului de numerar, antreprenorul fiind nevoit să depună un efort minim pentru generarea încasărilor din aceste surse. Totodată, celelalte resurse ale firmei pot fi canalizate către alte aspecte ale afacerii care necesită o supraveghere suplimentară. În articolul de astăzi vom prezenta câteva dintre sursele care pot genera venituri pasive. Citește articolul
Antreprenorii care desfășoară diverse activități economice, fiind organizați ca persoane fizice autorizate (PFA) pot accesa fonduri nerambursabile pentru dezvoltarea propriilor afaceri sau pentru lansarea unora noi. Totuși, programele de finanțare în care aceștia sunt eligibili sunt mai puțin numeroase decât cele avute la dispoziție de către societățile comerciale, spre exemplu. Tocmai de aceea, astăzi prezentăm cinci idei de afaceri pe care un PFA le poate demara prin intermediul fondurilor europene sau naționale în 2018. Citește articolul
Antreprenorii vor avea posibilitatea de a accesa, în cursul acestui an, fonduri nerambursabile pentru lansarea sau dezvoltarea unor afaceri diverse, pornind de la industria alimentară și ajungând la fabricarea unor bunuri de larg consum. Programele de finanțare anunțate pentru acest an vor finanța, de asemenea, activitățile de prestări servicii, dar și de comercializare a unor produse meșteșugărești sau artizanale. De aceea, în articolul de mai jos vom prezenta câteva idei de afaceri pentru dezvoltarea cărora antreprenorii vor putea cere zeci sau sute de mii de euro. Citește articolul
Un obiectiv formulat SMART are mai multe șanse de a fi atins, pentru că este mai clar și, în felul acesta, vei cunoaște exact la ce rezultate trebuie să ajungi. Astfel, un obiectiv trebuie să fie Specific, Măsurabil, Abordabil, Realist și încadrat în Timp (adică, pe scurt, SMART, care, tradus din engleză în română, înseamnă inteligent). Citește articolul
Creșterea economică înregistrată în primele nouă luni ale anului a determinat mulți antreprenori să privească cu o mai mare atenție posibilitățile de investiții pe care diverse sectoare economice le oferă în prezent, dar și în lunile următoare. Demararea unor astfel de afaceri nu ar necesita investiții foarte mari, iar în unele cazuri ele pot fi recuperate cel puțin parțial prin intermediul fondurilor nerambursabile. Citește articolul
După orice perioadă de creștere economică este așteptată o scădere a volumului afacerilor, iar o asemenea posibilitate ar putea fi mai aproape decât ne-am aștepta sau dori. Avertizările lansate de specialiști sunt din ce în ce mai dese, astfel că ar trebui să ne luăm câteva măsuri de precauție suplimentară. Totuși, în perioadele de criză economică, nu toate afacerile înregistrează pierderi și am putea spune că o parte a lor chiar înfloresc în acest mediu incert. În articolul de astăzi discutăm câteva idei de afaceri care pot avea succes în perioadele de criză economică. Citește articolul
În timp ce unii antreprenori așteaptă venirea verii pentru a-și face planuri noi pentru afacerile lor, alții așteaptă iarna pentru a profita din plin de luna cadourilor. În luna decembrie, oamenii cheltuie mai mulți bani pentru cadouri, petreceri, concedii sau diverse alte servicii, astfel că oportunitatea de a realiza vânzări mai mari decât în alte perioade ale anului nu este ratată de mulți antreprenori. Iată cinci idei de afaceri specifice perioadei de Crăciun pe care ai putea să le pui în practică în luna cadourilor. Citește articolul
Câteodată, eșecul este secretul succesului. Înveți din greșeli, iar data viitoare când lansezi o afacere este posibil să ai succes. Însă poți avea succes chiar de la prima încercare, dacă ești riguros și planifici în detaliu pașii pe care afacerea ta îi va face în viitor. Statisticile spun că majoritatea afacerilor eșuează în primii cinci ani de la lansare. Iată de ce este necesar să testezi mai întâi ideea, înainte de a lansa afacerea. Citește articolul
Multe dintre afacerile de succes din ziua de astăzi au demarat cu investiții minime, având la bază un context favorabil de piață sau o idee revoluționară a proprietarilor. Totuși, nu putem inventa întotdeauna lucruri complet noi, astfel că cele mai multe idei de afaceri pe care le vedem puse în practică sunt obișnuite: pensiuni turistice, cofetării, mici ateliere de producție a mobilierului sau activități meșteșugărești. Atunci când investiția inițială este mare, trebuie să ținem cont de faptul că, uneori, putem obține fonduri nerambusabile pentru implementarea afacerii noastre, iar în unele cazuri investiția inițială este zero. Citește articolul
Piața decorațiunilor interioare, atât pentru spațiile de locuit, cât și pentru birouri, cunoaște o dezvoltare tot mai accentuată în ultima perioadă, datorată rafinării preferințelor consumatorilor. Astfel, perdelele si draperiile reprezintă un element decorativ extrem de important în amenajarea oricărui spațiu în care ne petrecem câteva ore pe zi. În afară de utilitatea pe care o prezintă, anume aceea de a atenua lumina și căldura solară, perdelele și draperiile dau un plus de eleganță camerei, adăugând o îmbinare armonioasă tuturor elementelor de decor din cameră. Demararea unei afaceri în acest domeniu de activitate nu este costisitoare, dar poate solicita, într-o măsură chiar mai mare, abilități practice speciale și un simț estetic dezvoltat. Citește articolul