Succesul unei afaceri debutante depinde de mulți factori, însă felul în care este asigurată interacțiunea cu potențialii clienți are un rol hotărâtor. În timp ce magazinele fizice au în continuare o prezență foarte ridicată, mediul online devine din ce în ce mai atractiv pentru antreprenori, ca urmare a investițiilor inițiale mai mici. Cu toate acestea, ambele tipuri de afaceri au avantaje și dezavantaje, iar în cele ce urmează le vom analiza pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Cu toate că finanțările nerambursabile acordate pe durata unui an sunt diferite în funcție de categoriile de beneficiari eligibili sau tipul investițiilor urmărite de aceștia, procesul de pregătire a documentației necesare urmează aceiași pași. De la alegerea firmei de consultanță și redactarea planului de afaceri, în articolul de astăzi sunt sintetizate principalele sfaturi de care un antreprenor trebuie să țină cont atunci când se pregătește de accesarea unui program de finanțare. Citește articolul
Din ce în ce mai multe businessuri mari sau mici din întreaga lume se confruntă cu atacurile cibernetice sau cu virusarea bazelor de date. Pirateria datelor conduce la pierderea unor informații importante, ca de exemplu materiale confidențiale despre business, date financiare, contabile sau contracte. Citește articolul
Profitul obținut de companie poate fi distribuit către plata acționarilor, anual sau trimestrial, sau poate fi păstrat în interiorul companiei, prin reinvestirea acestuia. În timp ce prima soluție este urmărită de mulți antreprenori pentru că asigură o recuperare rapidă a capitalului inițial avansat, reinvestirea viitoare a profitului poate asigura societății o consolidare a poziției pe piață sau o creștere a volumului activităților desfășurate. Citește articolul
Ești antreprenor, manager, contabil sau director financiar? Atunci știi că un ingredient important în dezvoltarea unui business este promovarea. Însă te-ai gândit vreodată că te poți folosi de prezența de pe rețele sociale precum Facebook, LinkedIn, Instagram sau Google Plus, pentru a-ți crește afacerea? Nu știi cum să procedezi? Citește articolul
Într-un context impredictibil al mediului de afaceri, atunci când legislația fiscală se modifică de mai multe ori într-un singur an, antreprenorii trebuie să fie preocupați de eficientizarea propriei lor afaceri, astfel încât să poată fi asigurată o creștere constantă a activității desfășurate, dar fără a afecta, în acest fel, calitatea serviciilor sau a produselor oferite clienților. Luiza Daneliuc, expert contabil la Smart Tax Advisors, prezintă, în cadrul unui videoclip recent de pe YouTube, experiența sa în ceea ce privește creșterea propriei afaceri de contabilitate. Citește articolul
Un citat celebru atribuit lui Henry Ford sună așa: "Indiferent de crezi că poți, sau crezi că nu poți - ai dreptate!". Demersul antreprenorial poate fi descris foarte bine de acest citat. Întreprinzătorii care ajung la succes se uită preponderent la motivele pentru care vor reuși, pe când ceilalți se uită la motivele pentru care nu vor reuși. Este bine, deci, să fii pozitiv, să crezi și să speri, dar acest lucru nu trebuie să te împiedice să ai o abordare realistă și să prevezi obstacolele pe care le poți întâmpina. Cum altfel ai putea să le depășești? Citește articolul
Atât în momentul lansării unei afaceri, cât și pe întreaga durată de viață a acesteia, imaginea publică a societății și a antreprenorului trebuie să fie întreținută cu o atenție sporită. Având în vedere faptul că mediul online permite transmiterea informațiilor într-un termen foarte rapid, reputația câștigată cu dificultate în ani de zile poate fi afectată iremediabil într-un timp scurt. De aceea, este recomandat ca relațiile de afaceri să nu se limiteze doar la drepturile și obligațiile asumate prin contractul semnat, ci să se acorde importanța cuvenită și unor aspecte subiective care pot influența felul în care serviciile sunt percepute de către parteneri. Citește articolul
Lansarea oricărei afaceri este întotdeauna însoțită de entuziasm, absolut necesar unui antreprenor aflat la început de drum. Totuși, acesta nu ar trebui să ne împiedice să luăm decizii economice bazate pe analiza unor indicatori economici esențiali. De aceea, orice antreprenor ar trebui să cunoască și să calculeze pragul de rentabilitate al afacerii sale, sau altfel spus, nivelul la care societatea va trece pe profit, acoperindu-și din încasări toate costurile fixe și variabile implicate în procesul de producție sau de prestare a serviciilor. Citește articolul
Durata de recuperare a investiției reprezintă, așa cum este ușor de intuit, timpul necesar recuperării în întregime a investiției realizate. Recuperarea se realizează din profitul adus de noua investiție, după ce este finalizată și dată în exploatare. Calculul duratei de recuperare a investiției este deosebit de util în cazul unui start-up și permite antreprenorului să estimeze numărul de ani, luni sau zile până când cheltuielile cu investiția vor fi recuperate integral. Descarcă gratuit calculatorul nostru și află în cât timp îți poți recupera investiția. Citește articolul