avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: lichiditate firma
Subiect: lichiditate firma
ACCES PREMIUM

Cum se poate crește performanța financiară a firmei chiar și în condiții nefavorabile

Alina Demeter în Contabil și fiscal
Consultant în management financiar,
18 Martie 2019 | 0 | 3346 | Timp de citire: 6 min.

Cu toții auzim și citim în presă despre firme care eșuează, unele dintre ele fiind foarte cunoscute. În plus, sunt multe firme care, cu toate că depun eforturi, au o profitabilitate slabă, au dificultăți să-și onoreze plățile și nu reușesc să-și optimizeze afacerea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să începi o afacere în 2018? Iată cinci provocări pentru care trebuie să găsești soluții

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
19 Decembrie 2017 | 0 | 3694 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2018 va aduce multe oportunități celor care vor să își lanseze o afacere pe cont propriu și sunt pregătiți pentru provocările pe care această decizie le va aduce. Este vorba, în primul rând, de probleme de lichiditate pe care orice afacere nouă le înregistrează în primele luni de activitate și care ar putea să afecteze chiar existența noii afaceri. De aceea, orice antreprenor trebuie să își planifice cu precizie deciziile pe care le va lua în noua sa ipostază. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Cinci categorii de afaceri ce ar putea fi afectate în mod special de sistem

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
10 Octombrie 2017 | 0 | 5075 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) a început să fie aplicat de primele firme, voluntar, de la 1 octombrie 2017, urmând să devină obligatoriu din 2018 pentru toate companiile înregistrate în scopuri de TVA. Implementarea sistemului a atras nenumărate critici din partea antreprenorilor, care au avertizat că noul mecanism le va bloca activitatea, iar afirmațiile acestora sunt susținute de principalele probleme identificate de redacția noastră în ultimele săptămâni. Astfel, în cele ce urmează sintetizăm principalele domenii de activitate ce vor fi afectate de aplicarea sistemului, cu argumentele aferente fiecărei situații.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Vor apărea blocaje financiare la importatori din cauza plății defalcate a TVA

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 Septembrie 2017 | 0 | 2079 | Timp de citire: 2 min.

Asigurarea unui cash flow pozitiv și predictibil reprezintă una dintre preocupările deosebit de importante ale oricărui antreprenor, iar acest lucru va fi cu atât mai important după introducerea sistemului de plată defalcată a TVA-ului. Prin indisponibilizarea unei sume importante de bani pe termen scurt, firmele vor putea fi în situația în care nu vor putea onora plățile către furnizori, salariați și chiar bugetul de stat la termenele scadente. În această situație se regăsesc și firmele care vor realiza operațiuni de import după aplicarea sistemului de split TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Firmele de curierat vor fi afectate de schimbarea sistemului de plată a TVA-ului

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
7 Septembrie 2017 | 0 | 4061 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de split TVA va fi implementat începând cu luna octombrie a acestui an în mod opțional de către firmele înregistrate în scopuri de TVA, el urmând să devină obligatoriu, în schimb, la începutul anului viitor. Introducerea acestui sistem de plată defalcată a TVA-ului va crea probleme suplimentare firmelor de curierat, precum și altor firme care desfășoară activități economice în baza unor contracte de mandat și care încasează contravaloarea unor bunuri în numele clienților lor. Astfel, firmele de curierat vor deconta sumele încasate în numele partenerilor lor în funcție de sistemul de plată și încasare al TVA-ului aplicat de aceștia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Firma ta își face stocuri de marfă? Vei avea parte de probleme de lichiditate și birocrație suplimentară

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Septembrie 2017 | 1 | 3191 | Timp de citire: 2 min.

Firmele înregistrate în scopuri de TVA pot alege să implementeze noul sistem de plată diferențiată a TVA-ului începând cu luna octombrie, cu trei luni înainte ca măsura să devină obligatorie, conform unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Aceste întreprinderi vor fi obligate să asigure tranzacții separate în ceea ce privește plata și încasarea TVA-ului, atât în relația cu statul, cât și cu partenerii comerciali. Având în vedere că sumele aferente TVA-ului vor fi blocate într-un cont special, firmele vor suferi o pierdere de lichiditate pe termen scurt ce se poate accentua în cazul companiilor care fac investiții consistente în stocuri de marfă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: firmele s-ar putea împrumuta mai mult pentru a-și acoperi nevoile financiare

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
5 Septembrie 2017 | 3 | 3294 | Timp de citire: 3 min.

Mecanismul de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) va fi obligatoriu din 2018, însă firmele pot alege implementarea acestui sistem din octombrie. Trecerea la un nou sistem de plată și de înregistrare a operațiunilor privind TVA-ul va crea numeroase probleme firmelor plătitoare de TVA și partenerilor lor de afaceri. Modificările vor afecta serios companiile care se confruntă deja cu probleme de lichiditate, astfel că multe dintre ele ar putea fi nevoite să ceară linii de credit pentru nevoile de finanțare pe termen scurt. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În ce mod implementarea split TVA va afecta lichiditatea companiilor

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
4 Septembrie 2017 | 9 | 6064 | Timp de citire: 5 min.

Asigurarea unui cash flow pozitiv, predictibil și solid reprezintă una dintre preocupările deosebit de importante ale oricărui antreprenor, indiferent de domeniul în care își desfășoară activitatea, iar explicațiile sunt evidente: fără bani, firma nu va putea face plăți scadente către partenerii comerciali, salariați, bugetul de stat sau furnizorii de utilități. Astfel, introducerea mecanismului de plată diferențiată a taxei pe valoarea adăugată (split TVA), de la 1 ianuarie 2018, va fi o lovitură dură dată întreprinderilor care  supraviețuiesc cu greu actualelor condiții economice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poți să crești lichiditatea firmei prin optimizarea stocurilor

CFO Network România în Contabil și fiscal
15 Noiembrie 2016 | 0 | 4802 | Timp de citire: 2 min.

Unii angajaţi, în special oamenii de vânzări, consideră că un volum mare al stocurilor este un aspect pozitiv. Acest lucru nu este adevărat. Stocurile înseamnă bani imobilizaţi. Orice companie ar trebui să aibă că obiectiv diminuarea stocurilor. Optimizarea nivelului de bunuri aflate în stoc determină eliberarea de numerar, care poate fi folosit pentru dezvoltarea afacerii. Citește articolul