Subiect: inregistrare pfa
ACCES PREMIUM
ONRC va evita practicile neunitare, în relația cu persoanele fizice și juridice, cu ajutorul unei comisii speciale
Pentru a evita implementarea unor soluții diferite pentru aceeași problemă, la nivelul unităților sale teritoriale, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) va avea, în curând, o comisie specială. Aceasta se va ocupa, conform noii Legi a ONRC, fix de uniformizarea practicii de înregistrare în Registrul Comerțului, în relația cu persoanele fizice și cele juridice. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Relația cu ONRC: Certificatul de înregistrare al firmei sau PFA-ului va putea fi emis, la cerere, și în format electronic
Certificatele de înregistrare emise firmelor și PFA-urilor sau întreprinderilor individuale/familale, în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), urmează să fie editate, la cerere, și în format electronic, prevede noua Lege a ONRC. Această posibilitate nu există acum. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Apar, în sfârșit, noile posturi de registratori specializați ai ONRC, aceștia urmând să se ocupe de înregistrările în Registrul Comerțului
Activitatea de înregistrare în Registrul Comerțului urmează să fie preluată, începând din toamnă, de persoane specializate care vor ocupa posturile nou-create de registratori din cadrul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), conform unei legi noi. Măsura este așteptată de ani de zile, în condițiile în care activitatea de înregistrare ar trebui făcută de judecători delegați, iar Guvernul a stabilit în 2010 că, în mod excepțional, alte persoane din oficiile ONRC o pot desfășura până se înființează posturile de registratori. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Clarificare: Interacțiunea PFA-urilor doar cu Fiscul din raza domiciliului fiscal al titularului nu împiedică înregistrarea PFA în orice altă localitate
Noile reguli aplicabile de la 1 ianuarie 2022 în materia interacțiunii persoanelor fizice autorizate (PFA) cu Fiscul nu împiedică înființarea PFA-urilor în altă localitate decât cea de domiciliu. PFA-urile trebuie să fie atente doar la efectuarea plăților și depunerea documentelor în mod corect pe parcursul derulării activității, la Fiscul unde persoanele fizice titulare au domiciliul fiscal. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2022 | 5 | 9451 | Timp de citire: 4 min.
Ce situații pot fi rezolvate online, în această perioadă, astfel încât să nu mai fie nevoie să te mai deplasezi la autorități
30 Ianuarie 2022 | 5 | 9451 | Timp de citire: 4 min.
Mai ales acum, când rata îmbolnăvirilor zilnice cu COVID-19 atinge noi recorduri, e important să evităm, pe cât posibil, deplasările în zonele aglomerate. De-a lungul anilor, mai multe instituții au implementat metode de interacțiune la distanță cu cetățenii. Astfel, prezentăm azi cele mai importante lucruri pe care le poți rezolva online, fără să fie nevoie de deplasarea la ghișeul vreunei autorități. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Clarificare: Poți să ai mai multe PFA-uri, fiecare cu un alt obiect de activitate?
PFA-ul este una dintre mai populare opțiuni de entități juridice folosite de antreprenori, astfel că mulți aleg această formă juridică în momentul în care decid să demareze o afacere. Și, totuși, apare adesea întrebarea, inclusiv pe forumul avocatnet.ro, dacă o persoană poate avea mai multe PFA-uri, fiecare cu obiectul său de activitate? Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Îți poți înființa un PFA dacă ai un SRL cu datorii la stat? Conform autorităților, da
Chestiunea privind înființarea unui PFA în cazul în care ești deja asociat sau administrator al unui SRL cu datorii la stat nu apare, concret, trecută în legislație. Cu toate acestea, ținând cont de documentele care se cer la înființarea unui PFA, nu pare a fi nici un demers interzis. Redacția noastră a solicitat, în acest sens, o clarificare oficială din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), precum și din partea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), iar din răspunsul autorităților reiese că acest lucru ar fi posibil. Citește articolul
ACCES PREMIUM
ONRC anunță reguli noi pentru unitățile sale: Asistență numai cu programare, interacțiuni de maximum 15 minute și altele
Ținând cont de situația epidemiologică din țara noastră și pentru a preveni infectarea cu virusul SARS-CoV-2, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) anunță, printr-un comunicat de presă publicat joi, că, în următoarea perioadă, cei ce au de rezolvat o situație în relația cu autoritatea și trebuie să facă o vizită la unul dintre sediile acesteia vor trebui să respecte o serie de reguli speciale. Astfel, după cum anunță ONRC, asistența nu se poate acorda celor interesați la sediu decât dacă fac o programare în acest sens. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
22 Decembrie 2020 | 1 | 3780 | Timp de citire: 4 min.
UPDATE Mai puține drumuri la ONRC pentru înregistrarea unei firme. Ce modificări apar curând în relația cu Registrul
22 Decembrie 2020 | 1 | 3780 | Timp de citire: 4 min.
Pentru a începe tranziția către digitalizarea interacțiunii cu cei de la Registrul Comerțului, Ministerul Justiției a aprobat un set lung de modificări la normele ce reglementează activitatea de la Registru. Sunt eliminate o serie de documente, în primul rând, ce nu vor mai fi necesare la înregistrare. Modificările aduse de ordinul de ministru vor intra în vigoare sâmbătă. Citește articolul









