Lista faptelor care se trec în cazierul fiscal al contribuabililor, indiferent că sunt persoane fizice sau juridice, se modifică, spre finalul lunii ianuarie 2023, pentru a include noi sancțiuni apărute în anii trecuți, conform unei hotărâri date de Executiv înainte de finalul anului 2022. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul
Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) testează în aceste zile un serviciu ce va permite contribuabililor să-și aleagă momentul în care vor să se prezinte la un sediu al Fiscului și să-i transmită acestuia motivul pentru care merg acolo, astfel încât timpii de așteptare să se reducă considerabil. Citește articolul
Contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pot, de acum, să obțină cazierul fiscal și prin intermediul serviciului online al Fiscului, conform unui comunicat apărut astăzi pe site-ul ANAF. Citește articolul
Contribuabilii nu vor mai trebui să prezinte cazierul fiscal în relația lor cu autoritățile centrale și locale, conform unui ordin publicat azi de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial. Citește articolul
Cazierul fiscal este o evidență referitoare la respectarea normelor privind disciplina fiscală, contabilă și financiară, de către contribuabili. Cu alte cuvinte, e vorba de un mijloc de informare relevant pentru aspecte precum cele menționate anterior. Citește articolul
Cadrul legal aplicabil cazierului fiscal, adică acel document ce reflectă disciplina financiară a unui contribuabil, a fost modificat, potrivit unui act normativ care a intrat duminică în vigoare. Concret, practicienii în insolvență sunt scutiți de anumite informații, în timp ce eliberarea documentului în format electronic se face mai ușor. Citește articolul
Cazierul fiscal reprezintă un mijloc de evidență și urmărire a respectării disciplinei fiscale, contabile și financiare de către contribuabili, în care se ține evidența persoanelor fizice, juridice și a entităților fără personalitate juridică care au săvârșit fapte sancționate de legile în vigoare. Acest document este organizat la nivel central de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și cuprinde peste 300 de fapte ce pot fi înscrise în cazierul fiscal. Citește articolul
Zeci de taxe nefiscale pe care le-au plătit până acum persoanele fizice şi firmele au fost eliminate de astăzi, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Concret, noua lege stabileşte eliminarea timbrului de mediu pentru maşini, a taxelor pentru constituirea entităţilor la Registrul Comerţului sau a taxei radio-TV, printre altele. Citește articolul