avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 423 soluții astăzi
Acasă Subiect: cazier fiscal
Subiect: cazier fiscal
ACCES PREMIUM

Formularul prin care contribuabilii cu cod de TVA anulat declară taxa a fost actualizat

Andra Stana în Contabil și fiscal
25 Februarie 2016 | 0 | 2946 | Timp de citire: 5 min.

Fiscul a aprobat o nouă variantă a formularului 311, ce este folosit pentru declararea și plata TVA de către contribuabilii al căror cod de TVA a fost anulat. Aceste persoane trebuie să colecteze și să plătească TVA pentru tranzacțiile aflate în sfera taxei pe valoare adăugată, efectuate după ce înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, fără să aibă dreptul să deducă TVA de la achizițiile care au legătură cu aceste tranzacții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Faptele care sunt înscrise în cazierul fiscal - lista completă

Andra Stana în Contabil și fiscal
11 Ianuarie 2016 | 0 | 29596 | Timp de citire: 5 min.

Peste 300 de fapte pot fi înscrise în cazierul fiscal al contribuabililor, aproape triplu decât până acum, potrivit unei hotărâri de Guvern, publicate în Monitorul Oficial pe final de 2015. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă

Procedurile fiscale în 2015: Care au fost cele mai importante modificări?

Andra Stana în Contabil și fiscal
23 Decembrie 2015 | 0 | 1898 | Timp de citire: 8 min.

Anul acesta, Agenția Națională de Administrare Fiscală a adus modificări câtorva proceduri fiscale importante. Printre schimbări se numără introducerea unor reguli noi cu privire la regimul de declarare derogatoriu, adăugarea unor situații noi când cazierul fiscal este obligatoriu, dar și lansarea unui număr național unic pentru asistența contribuabililor, care a înlocuit toate celelalte numere ale posturilor telefonice ale fiecărei administrații financiare în parte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Operațiuni frecvente pe care persoanele fizice le fac la Fisc. Ce acte justificative sunt necesare?

Andra Stana în Contabil și fiscal
17 Noiembrie 2015 | 2 | 10745 | Timp de citire: 10 min.

Pentru eliberarea diverselor categorii de documente sau emiterea autorizațiilor solicitate de contribuabilii persoane fizice, Fiscul cere completarea unor formulare și diferite acte justificative, în funcție de natura fiecărei solicitări. În total, 30 de operațiuni pot fi făcute de persoanele fizice la ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cele mai uzuale operațiuni pe care firmele le fac la ANAF și actele justificative necesare

Andra Stana în Contabil și fiscal
13 Noiembrie 2015 | 0 | 7328 | Timp de citire: 12 min.

Pentru eliberarea diverselor categorii de documente, înscrisuri și pentru emiterea autorizațiilor solicitate de contribuabili, Fiscul cere completarea unor formulare și diverse acte justificative, diferite în funcție de fiecare solicitare în parte. În total, aproape 40 de operațiuni pot fi făcute de persoanele juridice la ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul răspunde: Cazierul fiscal poate fi eliberat de orice unitate competentă, indiferent de domiciliul contribuabilului?

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2015 | 0 | 5798 | Timp de citire: 5 min.

O nouă sesiune de asistenţă şi îndrumare online, organizată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pe pagina sa de Facebook, a avut loc miercuri în intervalul orar 9.00-16.30. Astfel, toţi contribuabilii interesaţi să discute cu specialiştii Fiscului au putut adresa întrebări exclusiv legate de cazierul fiscal. Mai jos puteţi consulta o listă cu cele mai interesante întrebări adresate şi răspunsurile oferite de reprezentanţii instituţiei.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cum se inscriu faptele in cazierul fiscal si cum se sterg: ANAF a publicat noi proceduri

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Octombrie 2015 | 1 | 26929 | Timp de citire: 13 min.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un ordin prin care, pe de-o parte, sunt aprobate noi modele ale formularelor necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, iar pe de alta parte, sunt modificate si clarificate procedurile prin care anumite fapte sunt inscrise sau scoase in/din acest document. Actualizarile legislative sunt necesare in conditiile in care, la finalul lunii august, Guvernul a aprobat, printr-o ordonanta, un nou cadru legal care reglementeaza cazierul fiscal, modificand substantial regulile care il guverneaza. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Stirile saptamanii: Daca le-ai ratat, citeste-le acum!

Eduard Popescu în Weekend
Redactor, avocatnet.ro
5 Septembrie 2015 | 2 | 18007 | Timp de citire: 4 min.

Codul muncii ar putea fi modificat ca urmare a unei initiative cetatenesti, calitatea de asigurat nu se mai poate demonstra decat cu cardul de sanatate, diplomele obtinute dupa studii neacreditate pana in 2011 vor fi recunoscute de stat, iar cazierul fiscal a suferit noi modificari. Aflati din acest material mai multe detalii despre toate aceste subiecte, dar si despre alte teme tratate de redactia AvocatNet.ro pe parcursul acestei saptamani.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cazierul fiscal, modificat substantial de astazi. Care sunt noutatile?

Roxana Neagu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Septembrie 2015 | 0 | 11853 | Timp de citire: 11 min.

Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma. Guvernul a modificat substantial regulile care il guverneaza, aproband un nou cadru legal care il reglementeaza, cu noi reguli si prevederi modificate fata de cele aplicabile pana acum. Toate noutatile au intrat astazi in vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Datele din cazierul fiscal iti aduc Fiscul in control, chiar si la 10 ani dupa ce au fost sterse. Noile reguli au intrat in vigoare

Roxana Neagu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Septembrie 2015 | 2 | 15375 | Timp de citire: 6 min.

Fiscul va organiza un istoric al contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal, iar informatiile vor fi pastrate timp de zece ani pentru a fi folosite in realizarea analizei de risc, pe baza careia sunt selectati contribuabilii supusi inspectiei fiscale. Practic, cei care au incalcat legislatia fiscala, contabila  si vamala sau disciplina financiara vor fi pasibili de control din partea Fiscului chiar si la zece ani dupa ce faptele le-au fost sterse din cazierul fiscal. Citește articolul