O nouă sesiune de asistenţă şi îndrumare online, organizată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pe pagina sa de Facebook, a avut loc miercuri în intervalul orar 9.00-16.30. Astfel, toţi contribuabilii interesaţi să discute cu specialiştii Fiscului au putut adresa întrebări exclusiv legate de cazierul fiscal. Mai jos puteţi consulta o listă cu cele mai interesante întrebări adresate şi răspunsurile oferite de reprezentanţii instituţiei. Citește articolul
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un ordin prin care, pe de-o parte, sunt aprobate noi modele ale formularelor necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, iar pe de alta parte, sunt modificate si clarificate procedurile prin care anumite fapte sunt inscrise sau scoase in/din acest document. Actualizarile legislative sunt necesare in conditiile in care, la finalul lunii august, Guvernul a aprobat, printr-o ordonanta, un nou cadru legal care reglementeaza cazierul fiscal, modificand substantial regulile care il guverneaza. Citește articolul
Codul muncii ar putea fi modificat ca urmare a unei initiative cetatenesti, calitatea de asigurat nu se mai poate demonstra decat cu cardul de sanatate, diplomele obtinute dupa studii neacreditate pana in 2011 vor fi recunoscute de stat, iar cazierul fiscal a suferit noi modificari. Aflati din acest material mai multe detalii despre toate aceste subiecte, dar si despre alte teme tratate de redactia AvocatNet.ro pe parcursul acestei saptamani. Citește articolul
Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma. Guvernul a modificat substantial regulile care il guverneaza, aproband un nou cadru legal care il reglementeaza, cu noi reguli si prevederi modificate fata de cele aplicabile pana acum. Toate noutatile au intrat astazi in vigoare. Citește articolul
Fiscul va organiza un istoric al contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal, iar informatiile vor fi pastrate timp de zece ani pentru a fi folosite in realizarea analizei de risc, pe baza careia sunt selectati contribuabilii supusi inspectiei fiscale. Practic, cei care au incalcat legislatia fiscala, contabila si vamala sau disciplina financiara vor fi pasibili de control din partea Fiscului chiar si la zece ani dupa ce faptele le-au fost sterse din cazierul fiscal. Citește articolul
Noi reguli pentru obtinerea permisului auto, doua tipuri de entitati juridice vor putea fi infiintate in Romania, taxa auto achitata inainte de intrarea in vigoare a timbrului de mediu va fi restituita, noi dispozitii privind concediul si indemnizatia de crestere a copilului au intrat in vigoare, iar noi fapte vor fi inscrise in cazierul fiscal. Despre toate aceste subiecte publicate de AvocatNet.ro in aceasta saptamana, cat si despre alte teme de actualitate, puteti afla din materialul urmator. Citește articolul
Stergerea datoriilor pentru anumiti contribuabili, renuntarea la impozitarea bacsisului si eliminarea stampilei sunt cateva dintre subiectele publicate de AvocatNet.ro in aceasta saptamana. Despre acestea, precum si despre alte teme importante puteti citi in materialul urmator. Citește articolul
Sanctiunea avertismentului se inscrie in cazierul fiscal, a stabilit Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ), printr-o decizie publicata recent in Monitorul Oficial. Conform documentului, nu poate fi acceptata interpretarea potrivit careia avertismentul nu se inscrie in cazierul fiscal din cauza eventualelor consecinte nefavorabile pe care evidentierea in cazierul fiscal le poate avea asupra contribuabilului din punct de vedere juridic ori economic. Citește articolul
Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma. In mod obisnuit, certificatulul de cazier fiscal trebuie obtinut de la Fisc de catre contribuabilulul care are nevoie de el, insa legislatia prevede si o procedura simplificata de emitere a documentului prin care acest certificat este comunicat direct Registrului Comertului de catre autoritatile fiscale. In patru situatii, specificate de reglementarile legale, contribuabilii scapa de o procedura birocratica si nu mai sunt nevoiti sa solicite ei documentul Fiscului. Citește articolul
MInisterul Finantelor propune, printr-un proiect de ordin lansat in dezbatere publica, noi reglementari in ceea ce priveste cazierul fiscal. Noile reguli propuse de Finante vizeaza completarea procedurii de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal, dar si modificari la unul dintre formularele utilizate in acest sens. Citește articolul