În funcție de situația financiară și indicatorii obținuți în 2015, firmele și persoanele fizice autorizate trebuie să raporteze la Fisc la începutul anului mai multe informații. Fie că își schimbă perioada fiscală sau decid să aplice sistemul de TVA la încasare ori să renunțe la el, fie că au distribuit dividende ori au reținut la sursă anumite impozite, contribuabilii trebuie să depună anumite formulare. La fel, se depun declarații și dacă se schimbă forma de impozitare a unei afaceri ori dacă firma devine plătitoare a unor impozite specifice sau, din contră, nu mai trebuie să le achite. Iată o listă completă a obligațiilor declarative la început de 2016 și informațiile care să te ajute să îți dai seama când și dacă trebuie să le depui și tu pentru afacerea ta. Citește articolul
Condiţiile de încadrare a firmelor în categoria microintreprinderilor au fost modificate semnificativ de la 1 ianuarie 2016, atunci când au intrat în vigoare prevederile noului Cod fiscal. Astfel, plafonul de încadrare în acest sistem de impunere a fost majorat la 100.000 de euro, fiind introdus totodată şi un sistem diferenţiat de cote de impozitare, între 1% şi 3%. Citește articolul
De la 1 ianuarie, dată la care au intrat în vigoare atât noul Cod fiscal, cât și noul Cod de procedură fiscală, persoanele impozabile care vor să ceară Fiscului corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată vor trebui să respecte, ca și până acum, anumite instrucțiuni și proceduri de lucru. În acest sens, a fost adoptat ordinul ANAF nr. 3604/2015, care reglementează, începând din 2016, regulile pentru corectarea greșelilor apărute în deconturile de TVA depuse de contribuabili. Citește articolul
Anul 2016 a debutat cu stresul de rigoare al oricărui contabil în această perioadă, și anume stabilirea vectorului fiscal pentru fiecare client în parte. Citește articolul
Formularul 394, introdus în urmă cu nouă ani pentru a declara livrările, prestările și achizițiile de pe teritoriul național, a fost modificat de Fisc printr-un ordin publicat ieri. Completarea declarației va fi mult mai dificilă, întrucât în ea se vor raporta, printre altele, toate facturile, defalcate în funcție de cota de TVA aplicabilă, precum și toate bonurile fiscale. Totuși, formularul se depune, în vechea formă, până la intrarea în vigoare a actului normativ al Fiscului. Citește articolul
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul
Toţi proprietarii de imobile, care desfăşoară şi activităţi economice, trebuie să depună până la 31 martie, la direcţiile de specialitate ale primăriilor, o declaraţie privind stabilirea impozitului pe clădiri. În cazul în care contribuabilii nu vor respecta termenul prevăzut de lege, aceştia devin pasibili de amenzi importante, în conformitate cu prevederile Codului de procedură fiscală. Citește articolul
Orice persoană care are în proprietate o clădire situată pe teritoriul României datorează anual un impozit, care se achită în contul bugetului local al comunei, orașului, municipiului sau sectorului (pentru Municipiul București) în care este amplasată respectiva clădire. Chiar la finalul anului 2015, în Monitorul Oficial au fost publicate formularele pentru stabilirea impozitului pe clădiri, declaraţii de impunere ce trebuie depuse la direcţiile de specialitate ale primăriilor. În acest an, cei care deţin un imobil la care este înregistrat şi un sediu social (firmă, PFA, cabinet) trebuie să depună această declaraţie nu mai târziu de 31 martie. Aflaţi din acest articol care sunt paşii pe care trebuie să îi urmaţi atunci când completaţi un astfel de formular. De asemenea, puteţi descărca din fişierele ataşate formularele utilizate anul acesta pentru stabilirea impozitului pe clădiri, atât pentru persoane fizice, cât şi pentru societăţi. Citește articolul
Fiscul a publicat un nou model al formularului 088 „Declarație pe propria răspundere pentru evaluarea intenției și a capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA”, care a intrat deja în vigoare. Potrivit referatului de aprobare al ordinului ANAF, schimbările au apărut la propunerea mediului de afaceri. Citește articolul
AvocatNet.ro vă prezintă principalele subiecte apărute astăzi în presă: Citește articolul