Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 259 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: microintreprindere
Subiect: microintreprindere
ACCES PREMIUM

Reminder Impozitul micro și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din 2021 trebuie declarate și plătite până luni

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
22 Octombrie 2021 | 0 | 2232 | Timp de citire: 1 min.

Până la 25 octombrie trebuie declarate și achitate impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al treilea din 2021, în baza legislației fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare

Microîntreprinderile încă sunt obligate să țină evidența orelor de lucru prestate de salariați

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
3 Septembrie 2021 | 0 | 2204 | Timp de citire: 2 min.

OUG 37/2021, în vigoare de la începutul lunii mai și care conține măsuri de debirocratizare pentru angajatorii cu mai puțin de nouă salariați, nu i-a scăpat pe aceștia de obligația de a ține pontajul, ci doar le-a dat posibilitatea să țină această evidență a orelor lucrate în funcție de cum le este mai comod și lor, și salariaților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Microfirmele care au păstrat fișa postului scapă de includerea descrierii job-ului în CIM. Totuși, contractul tot trebuie actualizat

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
29 Iulie 2021 | 0 | 3244 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a adus, săptămâna trecută, două modificări importante modelului contractului individual de muncă (CIM): includerea unei scurte descrieri/caracterizări a activității ce va fi prestată de salariați, doar pentru angajatorilor cu până la nouă lucrători, și datoria de a informa salariatul privind obligația de a adera la un fond privat de pensii (pilonul II). Chiar dacă prima modificare se aplică doar pe cei care nu au avut până acum fișa postului, toți angajatorii trebuie să modifice contractele de muncă aflate în derulare pentru a include noua obligație de informare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa postului nu a dispărut de la microfirme, ci s-a transformat: Descrierea sarcinilor de lucru, inclusă direct în CIM

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
21 Iulie 2021 | 1 | 9325 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea apărută la început de săptămână în modelul contractului individual de muncă (CIM), privind includerea unei scurte caracterizări sau descrieri a activității pentru salariații microfirmelor, indică faptul că fișa postului, eliminată pentru același tip de angajatori în urmă cu câteva luni, nu dispare, ci, de fapt, se mută în conținutul CIM. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avantajele și dezavantajele acordului de restructurare, care va fi un nou instrument de prevenire a insolvenței

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2021 | 0 | 716 | Timp de citire: 4 min.

În această primăvară, Ministerul Justiției a inițiat un proiect de lege prin care vrea să înlocuiască mandatul ad-hoc cu acordul de restructurare, astfel încât companiile cu datorii (în special cele mici) să aibă la îndemână un instrument cu adevărat util de prevenire a insolvenței. În acest context, am aflat recent de la specialiști cam care ar fi punctele bune și punctele rele ale acordului de restructurare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum pot renunţa microfirmele cu puțini salariați la regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 1384 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele care au până la nouă salariați au posibilitatea, de la începutul acestei luni, să renunţe la regulamentul intern, dacă acesta a fost întocmit, sau să nu îl mai întocmească dacă şi-au început activitatea de curând. Dacă la întocmirea acestui document, angajatorul trebuie să se consulte cu salariaţii săi, la renunţare trebuie făcut acelaşi lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pot salariaţii şi angajatorul să stabilească eliminarea pontajului, conform ultimelor modificări?

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2021 | 0 | 1988 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele au posibilitatea, de la începutul lunii mai, să stabilească împreună cu salariaţii lor, prin acord scris, cum se face evidenţa orelor lucrate, conform prevederilor incluse în Codul muncii de OUG 37/2021. Ce se întâmplă dacă cele două părţi nu ajung la un acord privind acest pontaj ar trebui să fie clarificat printr-o modificare legislativă, apreciază specialiştii, însă, în orice caz, salariaţii şi angajatorul nu vor putea să elimine această evidenţă, deoarece ea este impusă de Codul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Modificări la Codul muncii

UPDATE Oficial: Regulamentul intern și fișa postului, opționale la microfirmele cu maximum nouă salariați. Pontajul rămâne

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Mai 2021 | 1 | 9067 | Timp de citire: 3 min.

Ordonanța pentru eliminarea obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, pentru microîntreprinderile cu maximum nouă salariați, a apărut aseară în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare la momentul publicării. Totodată, documentul prevede mai multă flexibilitate atunci când vorbim despre evidența muncii la acești angajatori, deși inițial se vorbise despre eliminarea pontajului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți dai seama dacă vei putea elimina fișele de post și regulamentele interne? Microfirmă în sens fiscal vs. în sens organizatoric

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
29 Aprilie 2021 | 1 | 1786 | Timp de citire: 2 min.

Prezentarea în scris către salariaţi a fişei postului, foii de prezenţă, precum şi a regulamentului intern devine, în curând, opţională, după de Guvernul a adoptat miercuri o OUG ce prevede faptul că aceste trei documente nu mai trebuie întocmite obligatoriu de către microîntreprinderile cu până la nouă salariați. Fișa de post, spre exemplu, poate fi comunicată doar verbal și trebuie pusă la dispoziţia salariatului doar dacă el solicită acest lucru în scris. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Trecerea anuală de la un sistem de impozitare la altul se face până azi

Dragos Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
31 Martie 2021 | 0 | 2999 | Timp de citire: 3 min.

Schimbarea regimului de impozitare de la impozitul pe profit la cel micro ori invers și intrarea sau ieșirea din impozitul specific trebuie anunțate la Fisc în acest an, potrivit legislației în vigoare, până la data de 31 martie. Citește articolul