Un ordin oficializat vineri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vine cu câteva modificări de norme privind casele de marcat pentru transport alternativ și cele pentru automate comerciale. Citește articolul
Din vara lui 2018, operatorii economici trebuie să folosească numai aparate de marcat cu jurnal electronic. În acest sens, firmele care folosesc astfel de aparate sunt obligate să transmită Fiscului lunar anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal. Obligația trebuie îndeplinită până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, începând cu informațiile aferente lunii august 2018. Pentru mai 2019, informațiile se raportează până azi. Citește articolul
Fiscul a publicat recent patru formulare electronice ce pot fi folosite la înregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic. Unul dintre ele este pentru înregistrarea aparatelor produse, importate sau achiziționate intracomunitar, unul - pentru înregistrarea aparatelor instalate, unul - pentru schimbările de stare/situație a aparatelor, iar unul - pentru atribuirea numărului unic de identificare. Cel din urmă formular poate fi depus cu ajutorul Spațiului Privat Virtual (SPV), certificatul de atribuire a numărului unic al casei de marcat fiind transmis tot prin aplicația Fiscului. Citește articolul