În mod normal, companiile aeriene sunt obligate să îi compenseze pe pasagerii cărora le-a fost anulat zborul sau dacă a avut loc o întârziere de cel puțin trei ore. Însă există anumite împrejurări excepționale în care compania aeriană nu mai este obligată să compenseze pasagerii, din cauza naturii unor astfel de evenimente. Răspunzând la o întrebare preliminară adresată recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat că o astfel de împrejurare excepțională are loc și atunci când zborul întârzie din cauza unui pasager care, prin comportamentul său, a cauzat acea întârziere. Citește articolul
Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul