avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 908 soluții astăzi
Acasă Act normativ: REGULAMENT nr 261 / 2004

Act normativ: REGULAMENT nr 261 / 2004

ACCES GRATUIT

CJUE: Zborurile întârziate din cauza problemelor cauzate de un pasager ar putea să nu fie compensate în anumite situații

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
12 Iunie 2020 | 1593 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, companiile aeriene sunt obligate să îi compenseze pe pasagerii cărora le-a fost anulat zborul sau dacă a avut loc o întârziere de cel puțin trei ore. Însă există anumite împrejurări excepționale în care compania aeriană nu mai este obligată să compenseze pasagerii, din cauza naturii unor astfel de evenimente. Răspunzând la o întrebare preliminară adresată recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat că o astfel de împrejurare excepțională are loc și atunci când zborul întârzie din cauza unui pasager care, prin comportamentul său, a cauzat acea întârziere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă un zbor e anulat, trebuie rambursate pasagerilor și comisioanele plătite intermediarilor

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
28 Septembrie 2018 | 2367 | Timp de citire: 2 min.

Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul