Primul-ministru Emil Boc a explicat ca Bechtel va continua lucrarile pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, iar pentru tronsonul Gilau - Mihaiesti, odata ce se semneaza intelegerea cu Bechtel, lucrarile vor fi scoase imediat la licitatie, intrucat proiectarea este finalizata. De asemenea, va fi reluata proiectarea pentru tronsonul Targu Mures - Campia Turzii, in vederea organizarii licitatiei pentru executie, a mai adaugat primul-ministru.
La randul sau, ministru Transporturilor a afirmat ca ”Bechtel a inteles ca si Romania este o tara europeana in care nu poti sa faci chiar tot ceea ce iti doresti si ca, daca nu va intra in aceasta normalitate si nu se va supune standardelor de cost existente, sansele de a continua sa lucreze in Romania sunt minime”.
Potrivit ministrului Transporturilor, una din realizari in urma negocierilor cu compania americana este aceea ca, dupa finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors de catre Bechtel, statul roman va putea sa scoata la licitatie lucrarile pentru celelalte sase tronsoane, fara nici o pretentie din partea companiei.
”Era una din clauzele existente in contract care ne obliga ca, pe o perioada de doi ani, sa nu licitam pe nici unul dintre tronsoanele ramase”, a explicat Anca Boagiu.
Referindu-se la stadiul lucrarilor, Boagiu a spus ca din totalul de 2,2 miliarde de euro, cat era prevazut initial in acest contract pentru executarea celor 413 km de autostrada, au fost cheltuiti 1,25 miliarde de euro, in conditiile in care au fost executati 54 km. in urma negocierilor, statul roman a obtinut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcau - Bors la pretul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au ramas, costul pe care Ministerul Transporturilor il estimeaza, tinand cont de relief si de complexitatea lucrarilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.
De asemenea, raspunzand unei intrebari, ministrul Anca Boagiu a spus ca statul roman nu trebuie sa plateasca penalitati catre compania Bechtel, ci trebuie sa achite doar platile restante, de cca. 90 de milioane de euro.
ACCES GRATUIT
Anca Dumitrescu
Timp de citire: 2 min.
Statul roman intrerupe contractul cu Bechtel pentru 6 tronsoane de autostrada
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Ministerul Transporturilor a finalizat negocierile cu compania Bechtel, costul total al Autostrãzii Transilvania fiind estimat la 3,8 miliarde euro. In termenii contractuali din 2004, investitia ar fi costat 9,9 miliarde euro, potrivit unui comunicat de presa al Guvernului. De asemenea, statul roman va intrerupe contractul cu Bechtel pentru 6 tronsoane de autostrada, fara sa mai acorde despagubiri.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (0)