Potrivit actului normativ care reglementeaza Registrul electronic al salariatilor (HG 500/2011), angajatorul este obligat sa pastreze datele din Revisal pentru o perioada de timp indelungata, iar periodic trebuie sa salveze informatiile din aplicatia informatica pe un suport de stocare extern, astfel incat sa aiba acces la ele si pe viitor.
Aplicatia Revisal permite salvarea bazei de date din meniul "Instrumente", unde selectati operatiunea "Salvare baze de date" (in cazul in care in program sunt inregistrati mai multi angajatori) sau functia "Export angajator" (cand se salveaza baza de date a unui singur angajator).
Totusi, exista si posibilitatea ca angajatorii sa isi piarda informatiile din Revisal fie pentru ca nu au salvat baza de date, fie ca au salvat-o pe un CD sau stick pe care l-au ratacit. Din fericire, datele pot fi recuperate de la inspectorii ITM, Inspectia Muncii dand publicitatii un document care explica ce pasi trebuie sa parcurga angajatorii.
Cum se procedeaza pentru recuperarea bazei de date?
1. Angajator mediu sau mare
Pentru a recupera informatiile din Revisal, in situatia in care firma este una medie sau mare, angajatorul trebuie sa prezinte inspectoratului teritorial de munca un dosar care sa cuprinda:
- Cerere de recuperare a bazei de date
- Copie dupa certficatul de inmatriculare a societatii
- Imputernicire semnata si stampilata, daca persoana care solicita recuperarea bazei de date nu este reprezentatul legal al angajatorului
- Copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.
Dupa depunerea documentelor, inspectoratul teritorial de munca va transmite solicitarea catre Inspectia Muncii si, imediat ce va primi baza de date, o va pune la dispozitia angajatorului.
Atentie! Daca persoana care primeste baza de date de la ITM este alta decat reprezentatul legal al societatii, este obligatoriu ca, la primire, ea sa prezinte o imputernicire semnata si stampilata si o copie dupa actului ei de identitate.
2. Angajator de mici dimensiuni
Pentru un angajator mai mic care solicita recuperarea bazei de date din Revisal, inspectoratul de munca ii va pune la dispozitie documentul "Raport angajator". Informatiile din acest raport vor fi utilizate pentru recrearea bazei de date din Revisal, prin reintroducerea informatiilor, "respectand in mod riguros identificatorii specifici fiecarei unitati – CUI, categorie, forma, juridica, forma de organizare, nivel de infiintare pentru angajator, CNP pentru salariat, numar si data incheiere contract", potrivit informatiilor publicate de Inspectia muncii.
Documentul emis de Inspectia Muncii poate fi consultat in fisierul atasat.