“Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta şi cu siguranţă nu se va introduce niciodată o taxă auto sub forma în care a existat”, a declarat joi, potrivit agerpres.ro, ministrul mediului.
Nu se ia în calcul introducerea de taxe auto sub forma celor ce au mai existat, deoarece, în ultimii ani, statul a pierdut toate procesele legate de aceste taxe și a fost nevoit să restituie toți banii plătiți de către deținătorii de mașini.
În esență, așa cum subliniază Tánczos Barna, “[t]axarea poluării nu este un scop în sine, pentru a se aduna bani la bugetul de stat, ci descurajarea formelor de poluare”.
De asemenea, acesta e de părere că soluțiile pentru reducerea poluării în anumite zone, inclusiv în București, trebuie identificate, în primul rând, la nivel local.
Așadar, în acest an, autoritățile nu intenționează să introducă noi taxe auto, dar, așa cum a mai transmis ministrul, “România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluţia taxării poluării ca o soluţie de reducere a poluării cel puţin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului şi unde dacă nu găsim soluţii şi dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalităţile Comisiei Europene”.
Reamintim că, spre sfârșitul lui 2019, Fiscul a dat înapoi, celor care au depus cereri de restituire, banii încasați din fostele taxe auto. Acestea fuseseră declarate de Curtea de Justiție a Uniunii Europene contrare dreptului Uniunii Europene, deci ilegale. În acest sens, în 2018, statul a reglementat o procedură de restituire pe cale administrativă, astfel încât cei care plătiseră aceste taxe (în diferitele lor formule) în trecut să își poată cere banii înapoi.
Pe de altă parte, la nivelul Capitalei, în 2019 a fost introdusă o taxă de poluare, numită vinieta Oxigen, dar, cu toate că a intrat în vigoare în ianuarie 2020, atunci când trebuia să se aplice efectiv, mai exact, în martie, ea a fost abrogată.
Concret, vinieta Oxigen obliga posesorii de mașini poluante, atunci când circulau pe principalele artere ale Bucureștiului, la plata taxei, iar cei cu mașini cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2 avea accesul interzis în zonele centrale ale orașului.
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator,
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Financiar și Contabilitate, Protecția Mediului (EHS) , Management Risc și Control Intern , Logistică și Supply Chain , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Comunicare și Relații Publice (PR) , Relații cu Investitorii și Guvernanță , Strategie și Planificare
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 52/2017
Citește mai mult despre taxa auto, timbru de mediu, masini, autoturism, emisii poluante, taxa pentru emisii poluante, restituire taxa auto
Ministrul mediului: În acest an, nu va fi introdusă nicio taxă auto
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Autoritățile de mediu nu intenționează să propună introducerea unei noi taxe auto în acest an, iar taxele auto sub forma celor care au existat în trecut nu vor mai fi folosite niciodată, potrivit ministrului mediului, Tánczos Barna.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Financiar și Contabilitate, Protecția Mediului (EHS) , Management Risc și Control Intern , Logistică și Supply Chain , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Comunicare și Relații Publice (PR) , Relații cu Investitorii și Guvernanță , Strategie și Planificare
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 52/2017
Citește mai mult despre taxa auto, timbru de mediu, masini, autoturism, emisii poluante, taxa pentru emisii poluante, restituire taxa auto
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (1)