Europa se pregătește de introducerea normei de poluare Euro 7. Noul standard va lua în considerare și particulele provenite de la frâne și pneuri, nu doar cele din gazele de eșapament. Totuși, Euro 7 menține limitele de emisii și condițiile de testare pentru mașinile mici ale Euro 6, dar le reduce și le modifică pe cele pentru vehiculele grele. Citește articolul
Pentru a accelera procesul de trecere la vehicule electrice și reducerea emisiilor poluante, vânzarea mașinilor noi cu motoare pe combustie internă, cele mai cunoscute fiind cele ce funcționează cu benzină sau motorină, va fi interzisă în Uniunea Europeană (UE) din 2035, potrivit unui regulament adoptat recent de autoritățile europene și care va intra în vigoare curând. Citește articolul
Comisia Europeană (CE) propune noi standarde, numite Euro 7, pentru reducerea emisiilor poluante provenite de la vehicule și îmbunătățirea calității aerului. Pe lângă actualizarea și înăsprirea limitelor pentru emisiile de poluanți, printre noile cerințe se numără și asigurarea faptului că autoturismele noi rămân curate mai mult timp, respectiv că vehiculele respectă normele pentru o perioadă mai lungă decât cea din prezent. Citește articolul
Pentru a elimina o practică des întâlnită și care crește nivelul de poluare, în special în orașele mari și la marginea acestora, s-a stabilit, printr-o lege oficializată joi, ca metalele rezultate în urma arderii anvelopelor auto, a cablurilor electrice sau a altor componente electrice sau electronice să nu mai poată fi vândute la centrele de colectare a materialelor reciclabile. Citește articolul
De câteva zile, așa cum a anunțat miercuri Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), s-a înregistrat o creștere semnificativă a poluării la nivelul întregii țări, provenită din activitatea industrială, din utilizarea intensivă a sistemelor de încălzire și din arderile ilegale de deșeuri. În tot acest timp, mai multe proiecte de acte normative ce vizează reducerea poluării prin stoparea arderilor ilegale sau neconforme de deșeuri așteaptă să fie adoptate. Citește articolul
Pentru că arderea deșeurilor a devenit un fenomen de amploare în România, cei ce fac asta vor risca, așa cum apare într-un proiect pus joi în dezbaterea Senatului, să facă închisoare de până la trei ani pentru asta. Aceeași pedeapsă urmează să se aplice și celor care îngroapă sau incendiază deșeuri. Citește articolul
Pe lângă continuarea programului prin care este încurajată cumpărarea de mașini electrice și hibride (Rabla Plus), aplicarea, în continuare, de reduceri de taxe și scutiri de impozit pentru acestea ori introducerea de benzi speciale de circulație pentru mașinile electrice, autoritățile au în vedere ca, până în 2030, să introducă taxe de mediu, care să descurajeze achiziția de mașini uzate, cu grad mare de poluare, și chiar să limiteze accesul în centrele orașelor pentru cele mai poluante dintre acestea. Măsurile privind aplicarea unor măsuri pentru reducerea poluării se regăsesc în Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030, document pus luni în dezbatere la Ministerul Energiei. Citește articolul
Autoritățile de mediu nu intenționează să propună introducerea unei noi taxe auto în acest an, iar taxele auto sub forma celor care au existat în trecut nu vor mai fi folosite niciodată, potrivit ministrului mediului, Tánczos Barna. Citește articolul
De astăzi, bucureștenii care au plătit tariful (de acces și de circulație) pentru Vignieta Oxigen pot depune cereri pentru rambursarea sumelor achitate, ca rezultat al abrogării acesteia. Banii vor fi virați în 30 de zile lucrătoare de la data solicitării, însă nu se va lua în considerare și perioada în care taxa a fost percepută legal (1 ianuarie - 22 martie 2020). Citește articolul
Cetățenii europeni (inclusiv românii) care au cumpărut mașini produse în Uniunea Europeană pot să dea în judecată producătorul și în fața instanțelor de la locul de cumpărare (de exemplu, România), dacă suferă un prejudiciu din cauza felului cum au fost construite mașinile, iar acel prejudiciu se produce în țara de unde a fost cumpărată mașina, consideră Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) - care a răspuns săptămâna trecută unei întrebări preliminare cu privire la acea problemă. Citește articolul