După cum s-a stabilit în iunie, cei ce nu au apucat să ceară restituirea fostelor taxe auto pot, cel puțin teoretic, să-și recupereze banii pe cale administrativă. Solicitările de restituire vor putea fi depuse până în 2027. Printr-un ordin publicat recent în Monitorul oficial, Ministerul Mediului mai face un pas în direcția operaționalizării mecanismului și stabilește modelul cererii de restituire a fostelor taxe auto. Totuși, pentru că încă nu au apărut normele metodologice de aplicare a mecanismului, în momentul de față, cererile nu se pot depune. Citește articolul
Toate persoanele care n-au apucat să ceară, în timp util, restituirea fostelor taxe auto au o nouă ocazie să-și recupereze banii pe cale administrativă, conform unei ordonanțe oficializate aseară. Prin noul mecanism, solicitările de restituire pot fi depuse timp de cinci ani (până în 2027), față de un singur an, cum prevedea mecanismul anterior dat în 2017. Acum rămâne doar ca autoritățile să vină cu ordinele pentru aplicarea mecanismului, pentru ca solicitările să poată fi depuse. Citește articolul
Autoritățile de mediu nu intenționează să propună introducerea unei noi taxe auto în acest an, iar taxele auto sub forma celor care au existat în trecut nu vor mai fi folosite niciodată, potrivit ministrului mediului, Tánczos Barna. Citește articolul
Mai multe taxe precum cele de permis sau de pașaport pot fi plătite online, prin platforma ghiseul.ro, după ce ordonanța de urgență a Guvernului ce conține măsura a fost oficializată marți. Citește articolul
Începând din data de 17 iunie 2020, cei care au de achitat taxa pentru obținerea permisului de conducere și pentru certificatele de înmatriculare trebuie să scoată din buzunar mai mulți bani, anunță Direcția de Regim Permise de Conducere și Înamtriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Citește articolul
Toți cei care circulă cu mașini poluante în București trebuie, de la începutul acestui an, să cumpere vinieta Oxigen, iar sancțiunile pentru lipsa ei se vor aplica din luna martie, deci foarte curând. În acest context, am făcut o sinteză cu cele mai importante informații pe care trebuie să le știi despre vinieta Oxigen. Citește articolul
Anul 2019 a adus o serie de noutăți pentru șoferii din România, unele dintre ele vizând reguli stricte a căror încălcare poate fi sancționată chiar cu suspendarea permisului. Este vorba despre conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor chiar dacă motorul mașinii este oprit, dar și despre interzicerea folosirii telefonului mobil pentru cei care conduc un vehicul. Totuși au existat și vești bune pentru șoferi, cum ar fi scăderea tarifelor de referință RCA sau decizia conform căreia conducătorul auto poate părăsi locul accidentului dacă nu există alte victime în afară de el. Citește articolul
Unii șoferi vor mai putea circula prin București cu mașina doar în urma plății unei taxe, cunoscută și ca „vinieta Oxigen”. Taxa se aplică în funcție de cât e de poluant tipul de mașină folosită și în funcție de perioada în care șoferii vor să circule cu mașina prin Capitală. Citește articolul
Din 2020, cei care circulă prin București cu mașini poluante vor avea de plătit o taxă. De asemenea, accesul în anumite zone, pentru unele tipuri de mașini, va fi interzis (la început, doar în zona centrală și doar pentru cele mai poluante mașini, însă, până în 2024 va fi restricționat accesul în toată Capitala pentru mai multe tipuri de mașini). Nerespectarea acestor prevederi poate să atragă sancțiuni de cel puțin 1.500 de lei. Citește articolul
Taxa pentru mașini poluante, cunoscută ca „vinieta Oxigen” a fost adoptată printr-o recentă Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). Însă, aceasta, pe lângă taxa propriu-zisă, mai impune anumite restricții pentru mașinile poluante din capitală care circulă în capitală - există anumite zone unde accesul unor astfel de mașini va fi interzis, urmând ca, în timp, unele mașini să nu poată deloc să circule în București. Citește articolul