ACCES PREMIUM
De ce premium?
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef,
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
Case de marcat: Declarația F4109, referitoare la aparatele nefolosite, trebuie depusă și ulterior conectării la sistemul ANAF
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Chiar dacă au casele de marcat conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), firmele tot rămân obligate să transmită, prin declarația F4109, dacă au avut luna trecută aparate nefolosite. În perioada asta ne aflăm în plin proces de conectare a aparatelor la sistemul Fiscului, astfel că în spațiul public apar tot felul de dileme ca aceasta.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
„Obligația conectării la sistemul informatic național al ANAF este instituită pentru toate aparatele de marcat electronice fiscale fiscalizate, inclusiv cele neutilizate, conform prevederilor Ordinului ANAF 435/2021, și în termenele stabilite. Pentru casele de marcat care nu sunt utilizate, se menține obligația depunerii formularului F4109 și după conectarea acestora la sistemul informatic al ANAF”, reiese din clarificările obținute de avocatnet.ro de la Patronatul Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România și de la Biroul de Reglementare a Înregistrării Aparatelor de Marcat Electronice Fiscale din cadrul ANAF.
Așadar, chiar dacă aparatele sunt conectate la sistemul ANAF, obligația de transmitere a declarației F4109 rămâne valabilă pentru contribuabili. Declarația F4109 se referă la aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate în perioada de raportare.
„În situația în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin excepție (...), utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea și transmiterea «Declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate», al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea [datelor care se transmit la ANAF]”, este precizat în Ordinul ANAF 627/2018.
Formularul F4109 se transmite online până în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat n-au fost folosite.
Conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF a început la 31 martie 2021, termenele-limită fiind 30 iunie 2021, pentru marile firme, și 30 noiembrie 2021, pentru firmele mici și mijlocii.
Așadar, chiar dacă aparatele sunt conectate la sistemul ANAF, obligația de transmitere a declarației F4109 rămâne valabilă pentru contribuabili. Declarația F4109 se referă la aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate în perioada de raportare.
„În situația în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin excepție (...), utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea și transmiterea «Declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate», al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea [datelor care se transmit la ANAF]”, este precizat în Ordinul ANAF 627/2018.
Formularul F4109 se transmite online până în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat n-au fost folosite.
Conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF a început la 31 martie 2021, termenele-limită fiind 30 iunie 2021, pentru marile firme, și 30 noiembrie 2021, pentru firmele mici și mijlocii.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
