ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Oficial: Navigatorii români care vor semna, de acum încolo, contracte de angajare se vor bucura de mai multe drepturi
Toți navigatorii de la bordul navelor care arborează pavilion român, aflate în proprietate publică sau privată, se vor bucura de mai multe drepturi pentru contractele semnate de-acum încolo, după ce a fost oficializată o OUG, care îi obligă pe armatori să introducă în contractele de angajare standarde minime de protecție socială și obligă proprietarii de nave să asigure condiții minime de muncă la bordul navelor.
Articolul continuă mai jos
OUG 50/2022, publicată marți în Monitorul Oficial, instituie noi reglementări privind condițiile de muncă ale lucrătorilor din domeniul maritim, conform prevederilor Convenției privind munca în domeniul maritim (MLC 2006) și amendamentelor din 2014 la aceasta, precum și a Directivei europene nr. 131/2018.
Acest cadru legislativ nou înlocuiește HG 83/2003 privind personalul navigant maritim sau fluvial, care a fost abrogat, la momentul oficializării acestei OUG.
Astfel, armatorii români și străini au obligația de a introduce în contractele de angajare nou-încheiate cu navigatorii standardele minime impuse prin Convenția MLC 2006 în ceea ce privește îngrijirile medicale, indemnizația de boală, indemnizațiile pentru șomaj și pensie, indemnizațiile în caz de accidente de muncă sau boală profesională, indemnizațiile familiale și de a asigura condiții minime de muncă la bordul navelor. De asemenea, proprietarii de nave sunt obligați să acopere cheltuielile membrilor echipajelor în caz de abandon și să asigure repatrierea navigatorilor.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), prin Autoritatea Navală Română, are obligația de a certifica navele românești care efectuează voiajuri internaționale, conform noilor reglementări ale MLC, precum și de a verifica toate navele românești și străine care intră în apele naționale, în ceea ce privește respectarea prevederilor MLC 2006 și a amendamentelor acesteia. Totodată, MTI are obligația verificării și autorizării agențiilor de recrutare și plasare în sensul respectării acestor prevederi.
Directiva europeană care este transpusă prin această OUG avea ca termen de introducere în legislația română data de 16 februarie 2020, România fiind pusă deja în întârziere pentru nerespectarea obligației de transpunere.
OUG 50 nu modifică prevederile
Legii 270/2020 privind munca în domeniul pescuitului maritim, prin care s-au stabilit condițiile de angajare, de muncă și alte obligații privind încadrarea în muncă a pescarilor,
în vigoare de la finalul lui decembrie 2020.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Resurse Umane (HR),
Fiscal-Financiar-Contabil,
Sănătate și Securitate în Muncă (SSM),
Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement"),
Managementul Riscului & Control Intern,
Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 50 / 2022,
DIRECTIVĂ nr 131 / 2018,
LEGE nr 198 / 2008,
HOTĂRÂRE nr 83 / 2003,
LEGE nr 270 / 2020
Citește mai mult despre
domeniu maritim,
personal navigant,
salariati,
angajatori,
marinari
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)