ACCES PREMIUM
De ce premium?
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
e-Transport: În ce stadiu e sistemul și ce se preconizează pentru termenul din 1 octombrie, conform șefului Fiscului
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Autoritățile lucrează de zor la rezolvarea problemelor întâmpinate de contribuabili în folosirea sistemului e-Transport, prin care se declară anumite transporturi rutiere de bunuri riscante, a informat luni șeful Fiscului. În același timp, acesta a spus că ideea este de a pune totul la punct până la finalul lunii septembrie 2022, astfel încât să nu fie nevoie de o nouă amânare a regimului sancționatoriu aferent e-Transport.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
„Știți că au fost foarte multe discuții și s-a aprobat ordonanța de urgență prin care s-a prorogat termenul de aplicare a amenzilor până la 1 octombrie 2022. Pentru că, în momentul în care a început să funcționeze acest radar al mărfurilor (și cum era normal și ne așteptam), au apărut anumite sincope, au apărut anumite excepții la cadrul general care n-au fost prevăzute în ordonanța inițială. Sunt formate mai multe grupuri de lucru împreună cu mediul de afaceri și inclusiv cu specialiști din IT (...). Noi, la nivelul Ministerului de Finanțe, dar cu specialiști din Fisc, cu specialiști din sectorul privat și cu reprezentanți ai oamenilor de afaceri, am luat această decizie de a nu se acorda amenzi.
În același timp, noi lucrăm și încercăm să găsim soluții pentru fiecare caz specific care apare. Cred că sunt pe site-ul Fiscului răspunsuri la câteva zeci de întrebări pe care ni le-au pus contribuabilii. Dar, în același timp, efectiv lucrăm cu reprezentanții companiilor, cu reprezentanții firmelor private de IT care lucrează pentru companiile respective și cu specialiștii noștri din IT pentru a omogeniza și a pune toate programele care există pe piață sub o umbrelă comună și ca, începând cu 1 octombrie 2022, să nu mai existe disfuncționalități”, a explicat luni, la o conferință de presă, Lucian Heiuș, președintele Fiscului.
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) a fost reglementat, în aprilie 2022, prin OUG 41/2022, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere. De la 1 iulie 2022, sistemul este obligatoriu, dar regimul sancționatoriu a fost amânat cu trei luni, până la 1 octombrie 2022.
Conform normelor sistemului e-Transport, vizate de raportare sunt vehiculele rutiere care au o masă maximă autorizată de minimum 3,5 tone, dacă sunt încărcate cu bunuri riscante care au o masă brută totală mai mare de 500 kg sau dacă au o valoare totală mai mare de 10.000 de lei, în ambele cazuri fiind vorba de un transport aferent cel puțin unei relații comerciale.
În același timp, noi lucrăm și încercăm să găsim soluții pentru fiecare caz specific care apare. Cred că sunt pe site-ul Fiscului răspunsuri la câteva zeci de întrebări pe care ni le-au pus contribuabilii. Dar, în același timp, efectiv lucrăm cu reprezentanții companiilor, cu reprezentanții firmelor private de IT care lucrează pentru companiile respective și cu specialiștii noștri din IT pentru a omogeniza și a pune toate programele care există pe piață sub o umbrelă comună și ca, începând cu 1 octombrie 2022, să nu mai existe disfuncționalități”, a explicat luni, la o conferință de presă, Lucian Heiuș, președintele Fiscului.
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) a fost reglementat, în aprilie 2022, prin OUG 41/2022, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere. De la 1 iulie 2022, sistemul este obligatoriu, dar regimul sancționatoriu a fost amânat cu trei luni, până la 1 octombrie 2022.
Conform normelor sistemului e-Transport, vizate de raportare sunt vehiculele rutiere care au o masă maximă autorizată de minimum 3,5 tone, dacă sunt încărcate cu bunuri riscante care au o masă brută totală mai mare de 500 kg sau dacă au o valoare totală mai mare de 10.000 de lei, în ambele cazuri fiind vorba de un transport aferent cel puțin unei relații comerciale.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
