ACCES PREMIUM
De ce premium?
Angajarea străinilor: Deși anumite acte nu mai trebuie transmise online la IGI pentru a cere avizul de angajare, măsura poate fi problematică, spun specialiștii
O aparentă simplificare procedurală anunțată recent de Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI), în legătură cu solicitarea avizelor de angajare a străinilor, s-ar putea dovedi problematică pentru angajatori, susțin specialiștii.
Articolul continuă mai jos
Concret, într-un
anunț recent al IGI, în care scrie că
autoritățile vin în sprijinul angajatorilor interesați de primirea la muncă a străinilor, este punctat că,
„în scopul simplificării procedurilor și reducerii sarcinilor administrative care revin în sarcina angajatorilor”,
au fost eliminate din aplicația Portal IGI următoarele documente:
- adeverință cu privire la forța de muncă disponibilă pentru locul de muncă vacant;
- dovada publicării prin mijloace de informare în masă din România a unui anunț pentru ocuparea locului de muncă vacant;
- copia procesului-verbal întocmit de angajator din care să rezulte efectuarea selecției realizată pentru ocuparea locului de muncă vacant;
- certificatul de atestare fiscală emis de administrația finanțelor publice în a cărei rază teritorială își are domiciliul angajatorul.
Totuși, reprezentanții IGI subliniază că aceste patru acte (ce trebuiau anexate anterior în modulul aviz de angajare lucrător permanent din aplicație - persoană juridică, persoană fizică, schimbare angajator)
trebuie prezentate, în termenul legal de valabilitate, la ghișeele IGI,
atunci când se depun cererile.
Conform
unei opinii recente a celor de la KPMG România, măsura
se poate dovedi problematică pentru firme, deși este prezentată ca fiind o simplificare în beneficiul acestora.
„Deși, la o primă vedere, măsura este lăudabilă, în fapt, IGI nu renunță definitiv la documente, ci stabilește ca acestea să fie prezentate în termenul legal de valabilitate, la ghișeu, în momentul depunerii cererii, ceea ce poate crea, în fapt, probleme angajatorilor. (...) Abordarea poate crea dificultăți semnificative în practică, deoarece multe dintre aceste documente pot expira în momentul programării la ghișeu, ceea ce ar putea invalida întregul proces. Abordarea propusă de IGI nu este coerentă şi realizabilă pentru simplul motiv că vorbim despre o serie de proceduri în lanţ, care se exclud între ele”, a detaliat
Simona Duncă, Manager, Mobilitate Internațională, Servicii Imigrare.
În altă ordine de idei, Ministerul Internelor vrea ca
avizele de angajare/detașare să poată fi emise și comunicate, în viitor, direct în format electronic, la solicitarea expresă a angajatorilor. Măsura este într-un proiect de lege inițiat recent de minister.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Resurse Umane (HR),
Managementul Riscului & Control Intern
Citește mai mult despre
angajatori,
salariati,
angajare straini,
cetateni straini,
lucratori straini,
straini,
relatii de munca,
aviz de angajare,
aviz de detasare
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)