ACCES PREMIUM
De ce premium?
avocatnet.ro
Timp de citire: 1 min.
e-Transport: Poate exista un control chiar dacă un camion „scapă” la trecerea prin vamă. Autoritățile folosesc camere pentru verificarea existenței codului UIT
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 1 min.
În privința operațiunilor internaționale ce implică transporturi pe teritoriul României, specialiștii Deloitte România atrag atenția că autoritățile folosesc camere video pentru verificarea existenței codului UIT, în contextul folosirii sistemului e-Transport. Prin urmare, chiar dacă un camion „scapă” de control la trecerea prin vamă, verificările pot interveni oricum.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
„Poate mulți dintre voi nu știți, dar în ultimii ani punctele de trecere a frontierei au fost modernizate și au fost introduse camere de luat vederi care sunt conectate cu sistemul e-Transport. În momentul în care un camion traversează vama, automat numărul de înmatriculare este scanat și este verificat cu sistemul e-Transport. Și, atunci, ofițerul de acolo va primi un mesaj pe monitor care spune dacă are sau nu cod UIT. Adică este posibil întotdeauna să fie oprit camionul în vamă, doar că va fi oprit sau nu în funcție de cât de aglomerat este acel punct de trecere a frontierei. Asta nu înseamnă că, dacă nu a fost oprit, nu va exista un control. Este foarte important să știți acest lucru”, a explicat recent, la o conferință organizată de avocatnet.ro, Bogdan Borleanu, Manager în cadrul Deloitte.
e-Transport vizează raportarea transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante) și a transporturilor rutiere naționale de bunuri cu risc fiscal ridicat stabilite în mod precis de autorități (e vorba doar de vehiculele cu o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, încărcate cu bunuri cu o masă brută totală mai mare de 500 kg sau o valoare totală mai mare de 10.000 de lei).
Citește și: e-Transport: Firmele ar trebui să salveze istoricul transporturilor raportate din ultimele șase luni, în caz de control.
e-Transport vizează raportarea transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante) și a transporturilor rutiere naționale de bunuri cu risc fiscal ridicat stabilite în mod precis de autorități (e vorba doar de vehiculele cu o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, încărcate cu bunuri cu o masă brută totală mai mare de 500 kg sau o valoare totală mai mare de 10.000 de lei).
Citește și: e-Transport: Firmele ar trebui să salveze istoricul transporturilor raportate din ultimele șase luni, în caz de control.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
