Concret, proiectul de ordin lansat recent de ANCPI în dezbatere modifică termenele prevăzute în anexa Ordinul nr. 1764/2019 în ceea ce privește eliberarea documentelor pentru serviciile de cadastru şi publicitate imobiliară la prima înregistrare.
Astfel, dacă proiectul de ordin va fi adoptat, documentele aferente serviciului de recepție cadastrală vor trebui eliberate în cel mult 12 zile lucrătoare, față de cele 18 zile prevăzute în prezent.
Pentru recepția cu alocare de număr cadastral, termenul propus pentru eliberarea documentelor este de opt zile lucrătoare, în loc de 11, iar pentru înființarea cărții funciare este avut în vedere același termen redus, de opt zile lucrătoare.
În ceea ce privește imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse reglementărilor Decretului-lege nr. 115/1938, termenul pentru eliberarea documentelor aferente serviciului de recepție cadastrală și înființare a cărții funciare ar urma să fie de 12 zile lucrătoare, față de 18 zile, cât este prevăzut în prezent.
Util: Tot ce trebuie să știi despre cartea funciară în 2025
În acest context, merită să reamintim că începând cu 2 iunie 2025, proprietarii de imobile nu mai trebuie să plătească taxa pentru obținerea extrasului de carte funciară pentru informare, nici măcar atunci când solicitarea este făcută online. Până acum, această scutire se aplica doar dacă cererea era depusă direct la ghișeu.
Atenție! Pentru a se aplica, ordinul trebuie semnat de conducătorul instituției emitente și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (1)