Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Finalul anului trecut a adus noi facilități fiscale pentru companiile care au salariați, acestea putând fi folosite pentru a obține scutirea de plata impozitului pe venit și a contribuțiilor la pensii și sănătate. Citește articolul
Reevaluările făcute, în ultimii ani, pentru clădirile firmelor pot fi folosite pentru cinci ani, nu doar pentru trei ani, conform specialiștilor PwC România consultați de redacția noastră. Această clarificare vine după ce autoritățile au reușit să se pună de acord cu privire la momentul de la care se schimbă regula potrivit căreia, pentru a evita un impozit local majorat pe clădiri, reevaluarea se face din cinci în cinci ani, nu din trei în trei ani. Citește articolul
Avocați, contabili, experți, auditori, sportivi, arhitecți și medici - doar câteva exemple de persoane care obțin venituri din profesii liberale, reglementate de legi speciale. Legea fiscală le impune acestora să-și fiscalizeze veniturile pe care le obțin prin exercitarea profesiilor acestora, dar și să se înregistreze fiscal, inclusiv să respecte prevederile referitoare la aplicarea TVA, în funcție de veniturile pe care le obțin. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a centralizat recent toate regulile fiscale esențiale celor care obțin astfel de venituri. Citește articolul
Deși e o procedură opțională pentru contribuabili, certificarea declarațiilor fiscale înainte de a fi depuse la Fisc poate veni uneori în ajutorul deponenților. Ea se poate face doar de către anumiți consultanți fiscali care, în urma verificării declarației și situației care stă la baza întocmirii ei, oferă contribuabilului un document care să însoțească declarația ce va fi depusă. Citește articolul
Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) refuză trecerea firmelor în sistemul de TVA la încasare, dacă acestea au avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 2,25 milioane de lei, dar până în 4,5 milioane de lei în 2020. Deși, teoretic, plafonul pentru aplicarea sistemului de TVA la încasare a fost dublat la 1 ianuarie 2021, cei de la ANAF spun că modificarea n-a fost făcută cum trebuie prin Legea 296/2020, fiind inaplicabilă. Citește articolul
Angajatorii pot să ofere o sumă lunară salariaţilor pentru acoperirea costurilor cu unităţile de educaţie timpurie în care sunt înscrişi unul sau mai mulţi copii. Sumele oferite pot fi deduse de către firme din impozitul pe profit și sunt scutite de impozit și contribuții sociale. Citește articolul
În luna care tocmai a început, firmele aplică efectiv pentru prima dată anumite facilități și alte noutăți fiscale în relația cu angajații. Avem însă și un important termen fiscal de raportare, precum și perspectiva adoptării unei legi a bugetului pe 2021, în contextul în care azi începe, oficial, prima sesiune parlamentară pe acest an. Citește articolul
Pentru cheltuielile de protocol, Codul fiscal și normele sale de aplicare prevăd reguli specifice în ceea ce privește taxa pe valoarea adăugată (TVA). Cu ocazia unei conferințe de fiscalitate organizate recent de avocatnet.ro, Delia Cataramă, Tax Partner, și Mihaela Ardeleanu, Tax Consultant în cadrul firmei de consultanță Viboal FindEx au răspuns participanților la câteva întrebări privind aplicarea TVA-ului în cazul acestor cheltuieli: Citește articolul
Momentul 1 ianuarie 2021 a adus o serie de schimbări importante, în materia taxei pe valoarea adăugată (TVA), în contextul oficializării Brexitului. Marea Britanie a devenit astfel terță în raport cu Uniunea Europeană, iar firmele din România trebuie să-și schimbe comportamentul fiscal în raport cu clienții din regat. Brexitul are un impact diferit din perspectiva TVA-ului dacă vorbim de bunuri sau de servicii, înainte de toate. Mai multe pe acest subiect a explicat, cu ocazia unei recente conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro, Delia Cataramă, Tax Partner în cadrul firmei de consultanță Viboal FindEx. Citește articolul
Întocmirea dosarului prețurilor de transfer este o obligație anuală ce revine anumitor companii din România, potrivit legislației fiscale în vigoare. În 2021, dosarul prețurilor de transfer trebuie să fie gata până spre finele lunii martie, iar companiile trebuie să țină cont de unele noutăți la întocmirea sa, mai ales din cauza pandemiei. Deși în mod normal vorbim de o obligație pentru firmele mari, inclusiv cele medii sau mici pot fi nevoite să aibă un dosar al prețurilor de transfer. Citește articolul