Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)
Cele mai intalnite situatii in care firmele pierd date confidentiale. Ce solutii avem?
Acest departament este responsabil cu gestionarea spațiilor și resurselor fizice, inclusiv cu siguranța documentelor printate și a echipamentelor, fiind interesat de practicile de distrugere sigură a documentelor și de gestionarea suporturilor de stocare fizice.
Uneori datele companiei nu se pierd din cauza unei situatii extraordinare sau a unei persoane rauvoitoare. Dimpotriva, e posibil ca angajati bine intentionati sa faca mici greseli care pot costa compania foarte mult. Iata cateva dintre cele mai comune astfel de erori si solutiile lor. Citește articolul
UPDATE Monitorul Oficial, Partea I, nr. 533, 534, 535, 536 si 537 - 1 august 2012
Deciziile Curții Constituționale referitoare la regimul juridic al imobilelor sau la privatizarea terenurilor cu destinație agricolă sunt de interes direct pentru departamentul care se ocupă de gestionarea proprietăților și a spațiilor companiei, putând afecta drepturi de proprietate sau condiții de dezvoltare.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 533, 534, 535, 536 si 537 din 1 august 2012 au fost publicate: Citește articolul
UPDATE Monitorul Oficial, Partea I, nr. 529, 530, 531 si 532 - 31 iulie 2012
Ordinul referitor la lucrările cadastrale este util pentru companiile care gestionează proprietăți sau terenuri, ajutându-le să țină evidența corectă a bunurilor imobiliare.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 529, 530, 531 si 532 din 31 iulie 2012 au fost publicate: Citește articolul
Ce pedepse risti cand nu respecti reglementarile privind sanatatea si securitatea in munca
Departamentul este responsabil de amenajarea și întreținerea spațiilor de lucru, iar respectarea normelor de siguranță (ex: iluminat, căi de acces, instalații) este crucială pentru a evita sancțiunile descrise.
Incalcarea normelor legale in ceea ce priveste sanatatea si securitatea in munca este sanctionata in momentul de fata cu amenzi de pana la 10.000 de lei. Faptele mai grave sunt pedepsite chiar cu inchisoarea. AvocatNet.ro va prezinta astazi un "inventar" al faptelor care reprezinta incalcari ale legislatiei sanatatii si securitatii muncii, dar si pedepsele aferente. Citește articolul
5 mega proiecte imobiliare in pregatire
Monitorizează piața imobiliară pentru a găsi spații noi de birouri sau comerciale potrivite pentru extinderea sau relocarea companiei.
Mai multe proiecte imobiliare de amploare au inceput demersurile de avizare, iar nume mari din real estate isi pregatesc terenurile pentru investitii viitoare. Citește articolul
Legea nr. 133/2012 - aprobarea OUG nr. 64/2010 privind modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996
Acest departament este direct responsabil de gestionarea proprietăților companiei (terenuri, clădiri), inclusiv de înregistrarea corectă a acestora în acte, de actualizarea adreselor și de asigurarea faptului că toate imobilele deținute sunt corect înscrise în cadastrul și cartea funciară. Noile proceduri de înregistrare sistematică și de înscriere a construcțiilor sunt esențiale pentru administrarea eficientă a patrimoniului companiei.
Legea nr. 133/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2010 privind modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 506, din 24 iulie 2012. Citește articolul
Tarifele pentru trecerea pe podul Fetesti-Cernavoda, sistate in week-end pe cate un sens de mers
Departamentul este interesat pentru că gestionează flota de autovehicule a companiei și cheltuielile aferente deplasărilor, inclusiv taxele de pod, optimizând astfel costurile operaționale și de administrare.
Tarifele de trecere pentru utilizarea podului peste Dunare de la Festesti – Cernavoda va fi sistata vineri si duminica, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor publicat in Monitorul Oficial. Totusi, tariful va fi sistat numai pe unul dintre cele doua sensuri de mers. Afla detalii din articolul urmator. Citește articolul
UPDATE Monitorul Oficial, Partea I, nr. 525, 526, 527 si 528 - 30 iulie 2012
Acest departament este interesat de schimbările legate de proprietăți, drumuri sau exproprieri, precum și de alte acte administrative care pot afecta clădirile, terenurile sau infrastructura utilizată de companie.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 525, 526, 527 si 528 au fost publicate: Citește articolul
Ordinul MTI nr. 1243/2012 - stabilirea unei derogari de la prevederile Ordinului MTI nr. 568/2010 pentru aprobarea unor tarife aplicate de CNADNR S.A.
Acest departament gestionează parcul auto al companiei și deplasările angajaților, iar informațiile despre taxele de drum sunt esențiale pentru planificarea costurilor și a rutelor.
Ordinul Ministerului Transportului si Infrastructurii nr. 1243/2012 privind stabilirea unei derogari de la prevederile Ordinului ministrului transporturilor si infrastructurii nr. 568/2010 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 524 din 27 iulie 2012. Citește articolul
UPDATE Din 1 septembrie 2012, firmele nu mai pot avea in denumire sintagma "societate comerciala". Actele constitutive trebuie modificate
Acest departament se ocupă de actele firmei și de interacțiunea cu instituțiile precum Registrul Comerțului, deci este direct implicat în modificarea numelui și a documentelor.
Intrarea in vigoare a Codului de Procedura Civila aduce o modificare importanta in ceea ce priveste denumirea societatilor comerciale. Companiile au la dispozitie 2 ani pentru a implementa noile prevederi. Citește articolul










