Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)
Proprietatile incredibile ale culorilor!
Acest departament este responsabil cu amenajarea și întreținerea spațiilor din companie. Cunoștințele despre cum culorile influențează starea de spirit, concentrarea sau creativitatea sunt valoroase pentru a decora birourile, sălile de ședință sau zonele comune într-un mod care să sprijine obiectivele companiei și confortul angajaților.
In functie de mediul in care ne-am nascut, de gusturile personale si de atitudine, fiecare nuanta de rosu, verde, galben sau albastru ne influenteaza intr-un mod unic si ne ofera posibilitatea de a ne crea propria terapie prin culoare. Vezi in articolul urmator cateva dintre efectele culorilor asupra psihicului nostru. Citește articolul
UPDATE Referendum 2012: Guvernul ar putea fi dat in judecata, daca nu suplimenteaza numarul sectiilor de votare din diaspora
Organizarea secțiilor de votare și asigurarea sediului Biroului Electoral implică găsirea, amenajarea și gestionarea spațiilor fizice, activități relevante pentru departamentul administrativ și de imobiliare.
Pregatirile pentru organizarea referendumului au inceput, deja, la nivelul Ministerului Afacerilor Externe, care se ocupa de organizarea scrutinului in diaspora, se arata intr-un comunicat al institutiei publicat recent. Astfel, s-au organizat 150 de sectii de votare in intreaga lume, cele mai multe fiind in Spania, Italia, Afganistan sau Franta. Cu toate acestea, Federatia romanilor din Europa sustine ca numarul este prea mic si ca va da in judecata Guvernul daca nu va suplimenta sectiile de votare. Citește articolul
Avocatii de la Schoenherr au asistat Litexco Investments Slu intr-o tranzactie de peste 4 milioane de euro
Tranzacția menționează explicit aspecte de 'drept imobiliar' și o vânzare. Acest departament gestionează și administrează proprietățile și activele imobiliare ale companiei.
Firma de avocatura Schoenherr a asistat compania spaniola de investitii imobiliare LITEXCO INVESTMENTS SLU la vanzarea unei cladiri de birouri din centrul Bucurestiului catre un fond de investitii. Valoarea tranzactiei depaseste 4 milioane de euro, anunta societatea de avocatura intr-un comunicat de presa. Citește articolul
Apartamente mai ieftine doar in teorie: Evolutia cursului taie elanul reducerii de preturi
Departamentul Administrativ, care se ocupă de gestionarea tuturor spațiilor fizice ale companiei (birouri, depozite, sedii), are nevoie de aceste date pentru a lua decizii informate despre închirierea, cumpărarea sau vânzarea de proprietăți și pentru a gestiona eficient costurile operaționale legate de imobile.
Desi proprietarii de apartamente noi si vechi si-au mai redus pretentiile in acest an, variatia puternica a cursului euro/leu din ultimele sase luni a facut insa ca, in majoritatea cazurilor, apartamentele scoase la vanzare sa fie, de fapt, mai scumpe in lei, cu pana la 4%, comparativ cu inceputul anului, se arata intr-o analiza a portalului imobiliare.ro. Citește articolul
Blocurile din municipiile-resedinta de judet vor fi izolate cu bani europeni
Pentru gestionarea și modernizarea clădirilor, mai ales a blocurilor de locuințe, care sunt direct vizate de acest program de finanțare pentru renovări.
Din toamna acestui an, blocurile de locuinte din municipiile-resedinta de judet vor putea beneficia de lucrari de crestere a eficientei energetice cu ajutorul fondurilor europene, informeaza Ministerul Dezvoltarii (MDRT) intr-un comunicat de presa publicat pe site-ul propriu. Mai precis, blocurile din perioada 1950-1990 vor fi izolate cu bani europeni, iar beneficiarii vor participa financiar cu 40% din costul total al lucrarilor. Programul se va inchide in 2013. Citește articolul
Legea nr. 117/2012 - aprobarea OUG nr. 4/2012 - consolidarea cadrului normativ necesar aplicarii unor dispozitii din titlul VII "Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv" al Legii nr. 247/2005
Departamentul care se ocupă de proprietățile companiei ar trebui să știe cum sunt gestionate la nivel național drepturile de proprietate și posibilele despăgubiri, chiar dacă se referă la persoane fizice, pentru a înțelege contextul pieței imobiliare și riscurile asociate.
Legea nr. 117/2012 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2012 privind unele masuri temporare in vederea consolidarii cadrului normativ necesar aplicarii unor dispozitii din titlul VII "Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv" al Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente si pentru modificarea art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 62/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 221/2009 privind condamnarile cu caracter politic si masurile administrative asimilate acestora, pronuntate in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, si pentru suspendarea aplicarii unor dispozitii din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 456, din 6 iulie 2012. Citește articolul
Real Estate Guidebook - un ghid al principalelor reglementari in domeniul imobiliar, editat de Tuca Zbarcea & Asociatii
Departamentul Administrativ și Imobiliare, care gestionează clădirile, terenurile și spațiile companiei, ar folosi un astfel de ghid pentru a înțelege regulile legale legate de închirierea, cumpărarea, vânzarea sau întreținerea proprietăților.
Real Estate Guidebook aduce o perspectiva de ansamblu asupra principalelor reglementari în dreptul imobiliar, fiind o lucrare destinata investitorilor interesati de oportunitatile oferite de sectorul imobiliar din Romania Citește articolul
Autorizarea executarii constructiilor
Acest departament planifică și gestionează toate proiectele de construcție sau renovare ale clădirilor companiei, având nevoie să știe exact cum se obțin actele necesare pentru aceste lucrări (cum ar fi autorizația de construire și certificatul de urbanism) și ce lucrări nu necesită o astfel de autorizație.
Autorizatia de construire sau desfiintare este singurul document care permite executarea lucrarilor de constructii si se emite la solicitarea proprietarului imobilului - teren si/sau constructii - ori la solicitarea detinatorului altui act care confera dreptul de construire sau de desfiintare. Citește articolul
Ordinul MFP nr. 965/2012 - stabilirea nivelului unor comisioane de analiza si/sau de gestiune in cadrul Programului "Prima casa"
Articolul menționează programe de reabilitare termică și îmbunătățire a clădirilor. Dacă firma are proprietăți și vrea să le modernizeze, acest departament trebuie să știe ce costuri implică garanțiile pentru astfel de proiecte.
Ordinul Ministerului Finantelor Publice privind stabilirea nivelului unor comisioane de analiza si/sau de gestiune in cadrul Programului "Prima casa", Programului de sprijin pentru beneficiarii proiectelor in domenii prioritare pentru economia romaneasca, finantate din instrumentele structurale ale Uniunii Europene alocate Romaniei, Programului privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala si al Programului privind cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 461, din 9 iulie 2012. Citește articolul
Unul dintre principalii importatori si distribuitori de materiale pentru amenajari interioare a intrat in reorganizare judiciara
Sunt interesați de gestionarea spațiilor companiei (magazine, centre logistice) și de cum se pot reduce costurile legate de administrarea acestora în perioada de reorganizare.
Tribunalul Oradea a numit Casa de Insolventa Transilvania (CITR), liderul pietei de insolventa din Romania, administrator judiciar al Proges, unul dintre principalii importatori si distribuitori de materiale pentru amenajari interioare. Instanta a aprobat cererea companiei de intrare in reorganizare judiciara. Citește articolul










