Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Departament: Administrativ și Imobiliare (Facilities)

ACCES GRATUIT

Ministerul Sanatatii vrea sa creasca alocatia de hrana pentru bolnavii internati

Dacă departamentul gestionează cantine interne, catering pentru angajați sau alte facilități care implică servicii de masă, informațiile despre alocațiile de hrană din instituțiile publice pot servi ca un reper sau element de comparație pentru propriile costuri și bugete.

Mirela Oprea în 9 Iulie 2012 | 2 | 1548 | Timp de citire: 1 min.

Ministerul Sanatatii intentioneaza sa schimbe valoarea alocatiilor de hrana pentru bolnavii internati in unitatile sanitare publice, incepand cu luna august a acestui an, se arata intr-un proiect de hotarare lansat in dezbatere publica. Astfel, suma va fi cuprinsa intre 9,5 si 17 lei pentru adulti si intre 2,5 si 16 lei pentru copii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Act normativ publicat in M.Of.

UPDATE De astazi, NU se mai emit titluri de despagubire pentru imobilele nationalizate

Articolul se referă direct la gestionarea proprietăților și a bunurilor imobiliare, în special cele care au fost subiectul unor cereri de restituire sau despăgubire.

Mirela Oprea în 9 Iulie 2012 | 28 | 5908 | Timp de citire: 3 min.

Emiterea titlurilor de despagubire pentru proprietatile preluate abuziv de stat in perioada regimului comunist este suspendata pana la data de 15 mai 2013, conform unei legi publicate in Monitorul Oficial, care a intrat astazi in vigoare. Acelasi document stabileste ca vor fi suspendate inclusiv procedurile privind evaluarea imobilelor pentru care se acorda despagubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Jocurile olimpice de la Londra. Ce sportivi vor reprezenta Romania?

Responsabilii cu probleme administrative sunt menționați, iar aceștia se ocupă de aspecte practice precum rezervări, logistică generală și suport pentru delegație. Departamentul Administrativ se asigură că totul funcționează fără probleme pentru echipă.

avocatnet.ro în 7 Iulie 2012 | 7 | 1647 | Timp de citire: 3 min.

Comitetul Executiv al Comitetului Olimpic si Sportiv Roman a aprobat in aceasta saptamana componenta Echipei Olimpice care va face deplasarea la Jocurile Olimpice de la Londra. La cele 15 discipline sportive olimpice vor concura 104 sportivi, care vor fi insotiti de 58 oficiali, plus seful de misiune si adjunctul sefului de misiune. La Londra vor mai face deplasarea si patru rezerve, doua la canotaj si doua la scrima. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tuca Zbarcea & Asociatii, alaturi de Municipiul Iasi in procedura de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu energie termica

Articolul menționează concesiunea infrastructurii, ceea ce înseamnă că departamentul de administrare și imobiliare ar fi interesat de gestionarea și întreținerea proprietăților și echipamentelor implicate în serviciul de încălzire.

Țuca Zbârcea & Asociații în 6 Iulie 2012 | 708 | Timp de citire: 2 min.

Echipa de avocati Tuca Zbarcea & Asociatii a asistat Municipiul Iasi in cadrul procedurii de negociere a contractului de delegare a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termica in municipiul Iasi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cate birouri vor lasa goale companiile in urmatorii 3 ani

Acest departament este direct responsabil de gestionarea spațiilor de birouri, inclusiv a contractelor de închiriere și a facilităților. Știrile despre expirarea contractelor și oportunitățile din piață sunt esențiale pentru a planifica în avans mutări, renegocieri sau optimizarea spațiului.

Wall-Street.ro în 5 Iulie 2012 | 455 | Timp de citire: 1 min.

In urmatorii trei ani vor aproape 754.000 mp de spatii de birouri din Bucuresti vor face obiectul reinnoirilor si renegocierilor de contracte de inchiriere, potrivit unui studiu publicat de departamentul de evaluari si consultanta din cadrul Colliers Romania. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Functionarea in conditii legale a echipamentelor tehnice ISCIR

Responsabil de gestionarea și întreținerea clădirilor și instalațiilor, acest departament trebuie să se asigure că echipamentele operate (lifturi, centrale termice, etc.) sunt autorizate ISCIR și funcționează în condiții de siguranță.

Gheorghe Popa, Specialist SSM în 5 Iulie 2012 | 2 | 6692 | Timp de citire: 4 min.

Din motive greu de inteles pentru profesionistul in domeniul securitatii si sanatatii in munca, de prea multe ori, angajatorii si lucratorii ignora prevederile legale privind autorizarea ISCIR a echipamentelor tehnice si a instalatiilor care au regim de autorizare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ultimele modificari ale Codului Fiscal incalca jurisprudenta comunitara

Se ocupă de organizarea parcărilor și de gestionarea logistică a flotei auto, mai ales dacă mașinile nu mai pot fi luate acasă de angajați, ceea ce ar crea o nevoie suplimentară de spațiu de parcare la sediul firmei.

SCA Niculeasa si Asociatii în 5 Iulie 2012 | 23 | 7830 | Timp de citire: 4 min.

Din dispozitiile Codului fiscal, aplicabile de la data de 1 iulie 2012, reiese ca orice persoana inregistrata in scopuri de TVA, care a achizitionat prin intermediul unui contract de leasing sau in rate, anterior datei de 01 iulie 2012, un autoturism, nu va mai putea deduce decat 50% din cuantumul TVA aferent facturilor ce vor urma pana la plata integrala a pretului. Noile prevederi incalca principiile comunitare ale securitatii juridice si al proportionalitatii recunoscute de jurisprudenta comunitara in materia deductibilitatii TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Salans, consultantul Lufkin pentru centrul regional din Emisfera Estica

Articolul este direct legat de acest departament, deoarece se discută despre înființarea unui nou birou care va servi drept sediu central, implicând căutarea, închirierea sau achiziția, și amenajarea spațiilor imobiliare.

avocatnet.ro în 4 Iulie 2012 | 1280 | Timp de citire: 1 min.

Salans a asistat Lufkin Industries cu privire la inchirierea de spatiu de birouri premium intr-una din cele mai noi cladiri din Bucureºsti, Platinum Business and Convention Center, unde impreuna cu sediul din Romania va opera si noul centru regional pentru Emisfera Estica, informeaza un comunicat de presa al casei de avocatura. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce s-a modificat in materie de impozit pe profit de la 1 iulie?

Modificările fiscale afectează direct modul în care compania poate deduce cheltuielile cu funcționarea, întreținerea, reparațiile și combustibilul pentru mașinile de serviciu, în special cele folosite de conducere. Departamentul Administrativ, care se ocupă adesea de flota de mașini a firmei, are nevoie de aceste informații pentru a gestiona eficient costurile și a planifica utilizarea vehiculelor.

Roxana Neagu în Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2012 | 9 | 7679 | Timp de citire: 3 min.

Modificat la inceputul lunii iunie prin OUG nr. 24/2012, Codul fiscal prevede, de la 1 iulie, reguli noi in ceea ce priveste impozitul pe profit. Afli astazi de la AvocatNet.ro ce s-a modificat in materie de impozit pe profit de la inceputul lunii iulie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pana cand vom mai avea preturi reglementate la gaze naturale si energie electrica?

Este util pentru managerii responsabili cu clădirile și facilitățile companiei, oferindu-le informații pentru a estima și gestiona mai bine costurile cu utilitățile (electricitate și gaze).

SCA Niculeasa si Asociatii în 3 Iulie 2012 | 2051 | Timp de citire: 4 min.

La data de 29 iunie 2012, Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei (in continuare "ANRE") a publicat pe site-ul sau calendarul de eliminare treptata a preturilor reglementate la gazele naturale si pentru energia electrica livrata consumatorilor (in continuare "Calendarul"). Citește articolul