Este interesat de taxele aferente obținerii autorizațiilor de construire și de alte costuri implicate în acest proces (ex: taxa timbru Ordinul Arhitecților), pentru a le bugeta corect și a le înregistra în contabilitate.
Autorizatia de construire sau desfiintare este singurul document care permite executarea lucrarilor de constructii si se emite la solicitarea proprietarului imobilului - teren si/sau constructii - ori la solicitarea detinatorului altui act care confera dreptul de construire sau de desfiintare. Citește articolul
Conține detalii despre obligațiile fiscale legate de închiriere (din perspectiva proprietarului, dar cu impact asupra documentației) și despre modul în care costurile cu reparațiile sau modificările chiriei pot afecta bugetul și înregistrările contabile ale companiei.
In cuprinsul acestui articol vom avea in vedere drepturile chiriasilor in contractele de inchiriere de bunuri imobile, din perspectiva reglementarilor aplicabile potrivit noului Cod Civil, proprietarul bunului imobil ce face obiectul contractului de inchiriere urmand a fi denumit generic "proprietar". Citește articolul
Informațiile despre costurile asigurării (prime), sumele asigurate și eventualele despăgubiri sunt esențiale pentru bugetarea, contabilitatea și gestionarea financiară a proprietăților companiei.
Conditiile asigurarii obligatorii a locuintelor, impotriva dezastrelor naturale sunt prevazute de Legea 260/2008 privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva cutremurelor, alunecarilor de teren și inundatiilor. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calculul, declararea și plata impozitelor legate de dividende. Articolul oferă instrucțiuni clare despre cum să aplice scutirea de impozit pentru dividendele plătite firmelor străine și ce documente trebuie să pregătească și să depună la autoritățile fiscale.
Pentru firmele din România cu asociați persoane juridice nerezidente, distribuirea dividendelor reprezentând cotă-parte din profit, ca urmare a hotărârii adunării generale a asociaților (AGA), ocazionează o serie de obligații declarative și de plată. Există însă și posibilitatea aplicării unor scutiri integrale în anumite condiții, evidențiate în cele ce urmează. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea, declararea și plata taxelor (TVA, impozit pe profit) și pentru emiterea corectă a facturilor, așa că trebuie să cunoască în detaliu toate modificările legislative.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe pagina sa de internet cea mai recenta varianta a Codului fiscal, care cuprinde modificarile aduse acestui act normativ de Guvern prin OUG nr. 24/2012. Descarcati de aici varianta actualizata a Codului fiscal! Citește articolul
Fuziunea a avut ca scop reducerea costurilor și consolidarea activelor (cinci miliarde de lei), aspecte de maxim interes pentru acest departament, care gestionează finanțele și contabilitatea companiei.
Intesa SanPaolo Romania si CR Firenze Romania, doua banci locale controlate de grupul italian Intesa, au finalizat procesul de fuziune prin absorbtie a bancii CR Firenze Romania de catre Intesa SanPaolo Romania. In procesul de fuziune cele doua societati participante au fost asistate juridic de casa de avocatura Wolf Theiss si Asociatii, activitatea desfasurandu-se in stransa colaborare cu Departamentul Juridic al Intesa SanPaolo Romania. Citește articolul