Departament: Juridic și Conformitate
"Denuntatorul la Fisc", un act de teribilism: cum functioneaza programul in America
Acest departament ar fi interesat de modul în care legile privind denunțurile (whistleblowing) și evaziunea fiscală pot afecta compania, asigurându-se că aceasta respectă toate reglementările legale.
Intr-un sistem fiscal care se remarca prin instabilitate legislativa si in care prima pagina a ziarelor este ocupata de anchetele penale asupra unor inalti oficiali ANAF, propunerea privind recompensarea persoanelor care transmit Fiscului informatii privind posibile fapte de evaziune este pur si simplu un act de teribilism, opineaza Luisiana Dobrinescu, avocat in cadrul societatii de avocatura Dobrinescu Dobrev. Citește articolul
UPDATE Reorganizari si transferuri de posturi in mai multe institutii publice
Acest departament trebuie să fie la curent cu reorganizările și modificările din instituțiile publice importante, cum ar fi Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Ministerul Muncii sau Înalta Curte de Casație și Justiție, pentru a înțelege cum pot afecta acestea conformitatea companiei cu legile în vigoare.
O serie de acte normative, printre care si cele care stabilesc modul de functionare si organizare al unor institutii publice sau ministere, printre care Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului sau Inalta Curte de Casatie si Justitie, au fost publicate recent in Monitorul Oficial, iar multe dintre ele au intrat deja in vigoare. Citește articolul
Firmele pot fi verificate acum pe site-ul ANAF daca au o inregistrare valabila de TVA
Departamentul juridic trebuie să înțeleagă reglementările legale privind anularea codului de TVA, riscurile de conformitate și implicațiile juridice pentru firmă, atât ca plătitor, cât și ca beneficiar al unor servicii.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat pe site-ul institutiei aplicatia referitoare la Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA si Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare a fost anulata. Astfel, oricine va putea sa isi verifice partenerii de afaceri pentru a se asigura ca acestia sunt activi si ca o colaborare cu ei nu comporta riscuri in privinta nedeductibilitatii cheltuielilor si a TVA-ului. Citește articolul
Monitorul Oficial, Partea I, nr. 653, 654 si 655 - 14 septembrie 2012
Conține modificări legislative care pot afecta o multitudine de aspecte legale ale activității unei companii, de la proprietate și mediu, la relații de muncă și protecția consumatorilor.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 653, 654 si 655 din 14 septembrie 2012 au fost publicate: Citește articolul
Decizia CEDO cu privire la cererile nr. 5.666/04 si 14.464/05 prezentate de Ovidiu Trailescu impotriva Romaniei
Acest departament ar fi interesat de decizia CEDO, care stabilește principii importante despre drepturile candidaților și ale angajaților în relația cu autoritățile, mai ales în cazurile de refuz de angajare bazate pe reputație și accesul la dosarele personale. Este relevant pentru a înțelege cum se interpretează legile naționale și internaționale privind procesele judiciare și respectarea drepturilor fundamentale.
Decizia Curtii Europene a Drepturilor Omului cu privire la cererile nr. 5.666/04 si 14.464/05 prezentate de Ovidiu Trailescu impotriva Romaniei a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 625, din 31 august 2012. Citește articolul
Ordinul MECTS nr.5.635/2012 - structura anului scolar 2012-2013
Acest departament urmărește toate actele normative emise la nivel național, inclusiv cele care stabilesc reguli specifice pentru anumite domenii, cum ar fi educația. Chiar dacă nu are un impact direct asupra operațiunilor zilnice ale companiei, înțelegerea cadrului legislativ general este importantă pentru a asigura conformitatea și pentru a avea o imagine de ansamblu legală.
Ordinul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului nr.5.635/2012 privind structura anului scolar 2012-2013 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 651, din 13 septembrie 2012. Citește articolul
Concedierea salariatului ca urmare a desfintarii locului de munca - problematica si practica instantelor de judecata
Acest departament se asigură că toate acțiunile de concediere și restructurare sunt făcute conform legii, pentru a evita procesele în instanță sau amenzile.
Criza economica, precum si dificultatile financiare cu care se confrunta atat societatile comerciale cu capital privat, cat si cele de stat, au determinat agentii economici sa isi reorganizeze activitatea cu scopul de a reduce pierderile, de a creste eficienþa, de a diminua costurile, toate in scopul cresterii profitabilitatii si, nu in ultimul rand, al evitarii unei potenþiale insolvabilitati urmata de faliment. Citește articolul
Mie mi s-a omorat timpul, onorata instanta ...
Articolul este structurat ca o plângere adresată unei 'Onorate instanțe' și vorbește despre o 'pricină', adică un caz sau o cauză legală, ceea ce este direct legat de activitatea departamentului juridic.
Astazi, am revenit la o mai veche iubire. Marin Sorescu si-ale sale poezii. Versurile de mai jos se numara printre preferatele mele. Lectura placuta :) Citește articolul
Cum se procedeaza cu reteta electronica? Afla esentialul despre noul sistem de prescriere
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și regulile (cum ar fi cele de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate) legate de sănătate și medicamente, inclusiv cum funcționează rețetele electronice, pentru a evita problemele legale.
15 Septembrie 2012 | 7 | 19622 | Timp de citire: 4 min.
De la 1 iulie medicii au inceput sa prescrie pacientilor medicamente prin retete electronice. Practic, ei completeaza reteta intr-un sistem informatic, o tiparesc, iar aceasta are un cod de bare, care este scanat la farmacie. Chiar daca pana la finalul anului, prescriptiile electronice se vor utiliza concomitent cu cele clasice, completate pe formularele cu regim special, incepand de la 1 ianuarie 2013, toti medicii vor elibera numai retete electronice. Pentru ca schimbarea este una majora, aflam astazi tot ce trebuie sa stie un pacient despre noul sistem de prescriere a medicamentelor. Citește articolul
Ce nu stiai
Asistentii: sprijin nepretuit pentru eurodeputati. Care sunt sarcinile lor?
Articolul descrie sarcini precum redactarea de amendamente și verificarea compatibilității cu reguli specifice, ceea ce implică respectarea unor proceduri și legi, similar cu activitatea unui departament juridic care se asigură de conformitatea firmei.
Deputatii europeni lucreaza constant pentru o Europa mai buna, dar activitatea lor ar fi foarte dificila fara ajutorul asistentilor. Munca din culise este vitala: pregatirea documentelor si a reuniunilor, relatia cu cetatenii si contactul cu presa. Citește articolul










