Articolul discută despre eficiența consumului de combustibil, reducerea ambalajelor și gestionarea resurselor de apă, aspecte care impactează direct operațiunile de transport, depozitare și aprovizionare.
De ce in Romania vorbim despre dezvoltare durabila, atunci cand in lume se vorbeste despre sustenabilitate? Urmarim obiective diferite, facem lucrurile altfel decat restul lumii sau ne diferentiem doar prin vorbe? Citește articolul
Echipele de logistică și transport sunt interesate să vadă disponibilitatea șoferilor de autocamion, un rol cheie pentru buna desfășurare a operațiunilor lor.
In perioada 11- 17 iulie 2013, in evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate 10.650 locuri de munca, potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe că transportă și gestionează doar produse (piese auto) legale, omologate și necontrafăcute, pentru a evita confiscarea mărfurilor sau blocarea lanțului de aprovizionare din cauza nerespectării legii.
Legea nr. 218/2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 80/2000 privind omologarea si certificarea produselor si materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum si conditiile de introducere pe piata si de comercializare a acestora a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 406, din 5 iulie 2013. Citește articolul
Scăderea prețurilor și producția mare pot influența modul în care se planifică transportul, depozitarea și distribuția cerealelor, având un impact asupra costurilor logistice.
Romania va inregistra in acest an o productie record la cereale, dupa o iarna blanda si o primavara ploioasa. In plina recolta, fermierii trebuie sa decida daca isi vand cerealele la preturi "de nimic" sau asteapta toamna pentru un pret cu 15-20% mai mare. Citește articolul
Operațiunile lor depind de transportul mărfurilor. Noile reguli, tarife și sancțiuni le pot afecta planificarea, costurile și livrările, mai ales pentru vehiculele de mare tonaj.
Soferii care circula fara rovinieta ar putea ramane fara certificatul de inmatriculare, pana cand vor face dovada platii amenzii contraventionale, potrivit unui proiect de act normativ, care modifica reglementarile din domeniu. Guvernantii doresc reintroducerea sanctiunii, desi anul trecut, renuntasera la aceasta. De asemenea, noile prevederi ar putea permite soferilor sa cumperere rovinieta si pe o perioada de zece zile, nu doar pe o zi, 7, 30, 90 de zile si un an, cum se intampla in prezent. Citește articolul
Este interesat de proiectele de extindere a infrastructurii rutiere și de modificările regulilor de circulație, deoarece acestea pot influența rutele de transport, timpii de livrare și costurile operaționale ale companiei.
Pe Agenda de lucru a sedintei Guvernului Romaniei de miercuri, 10 iulie, ar putea fi incluse urmatoarele acte normative: Citește articolul
Decuplarea transportului de exploatare schimbă modul în care lemnul este transportat și distribuit, având un impact direct asupra lanțului de aprovizionare și logistică.
Proiectul noului Cod Silvic, aflat in dezbatere publica, promite sa inabuseasca mafia forestiera prin schimbari de principiu ale sistemului, dar care vor scoate de pe piata cele peste 4500 de afaceri mici din industria forestiera. Citește articolul
Modificările legate de insolvență și de statutul bunurilor luate în leasing sunt importante pentru acest departament. Dacă un furnizor sau un partener de transport intră în insolvență, aceste reguli pot influența disponibilitatea vehiculelor sau a echipamentelor esențiale pentru lanțul de aprovizionare.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Pentru logistică și aprovizionare, evoluția cursului valutar este importantă pentru că influențează costurile de transport internațional și de achiziție a bunurilor din exterior. Starea generală a economiei, cum ar fi o recesiune, poate afecta cererea și necesarul de stocuri.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Poate fi interesat de cum pot fi soluționate disputele cu partenerii din lanțul de aprovizionare (furnizori, transportatori) într-un mod amiabil și rapid, prin mediere, pentru a nu afecta operațiunile.
Legea medierii ar putea fi modificata din nou, astfel incat avocatii si notarii sa devina de drept mediatori daca au cinci ani vechime in profesie, se arata intr-un proiect de lege aflat pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor. Desi aflate inca in stadiu de proiect, noile dispozitiile au starnit deja reactii negative din partea reprezentantilor mediului juridic, care apreciaza ca, in acest fel, profesia de mediator va fi afectata. Citește articolul