Departament: Resurse Umane (HR)
Formularul in care se declara impozitul retinut la sursa, modificat substantial de ANAF
Sunt afectați direct de modul în care se calculează și se declară impozitele pe salarii, mai ales în cazul angajaților detașați, pentru a asigura plata corectă și conformă a salariilor.
13 Septembrie 2012 | 8 | 14513 | Timp de citire: 3 min.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, printr-un proiect de ordin lansat in dezbatere publica, modificare declaratiei fiscale in care platitorii de venituri trebuie sa declare impozitul retinut la sursa de la beneficiarii de venit. Citește articolul
Legea dialogului social nr. 62/2011, republicata la 31 august 2012
Gestionează direct relațiile cu angajații, sindicatele și reprezentanții acestora, negocierile pentru contractele colective de muncă și soluționarea potențialelor conflicte, asigurând un mediu de lucru echitabil și conform legislației.
Legea dialogului social nr. 62/2011, republicata in Monitorul Oficial, nr. 625, din 31 august 2012 Citește articolul
HG nr. 889/2012 - aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru organizarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2012
Conține informații detaliate despre indemnizațiile, drepturile salariale și alte beneficii acordate personalului implicat în organizarea alegerilor (membri birouri electorale, statisticieni, informaticieni, personal tehnic), inclusiv aspecte legate de impozitare și decontări ale cheltuielilor de transport și cazare.
Hotararea Guvernului nr. 889/2012 privind aprobarea bugetului si a cheltuielilor necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor si Senat din anul 2012 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 642, din 10 septembrie 2012. Citește articolul
Educatia financiara, caramida lipsa
Departamentul de Resurse Umane este interesat de acest subiect deoarece bunăstarea financiară a angajaților influențează direct performanța și starea lor de spirit. Angajații care au o situație financiară stabilă și iau decizii bune cu banii lor sunt, în general, mai puțin stresați și mai productivi la locul de muncă. HR poate susține programe de educație financiară pentru angajați ca parte a beneficiilor și a inițiativelor de wellbeing.
Fiul meu ar vrea sa primeasca in fiecare zi o jucarie, si de cateva ori ca sa scap usor la intrebarea “de ce nu mi-ai cumparat o jucarie” i-am spus ca nu am avut bani. De aici a urmat o alta intrebare fireasca pentru varsta de 4 ani : "De ce nu ai avut bani ?" I-am explicat ca pentru a avea bani trebuie sa merg la birou si sa muncesc. Concluzia lui a fost ca a doua zi ar vrea sa mearga cu mine la birou "ca sa faca bani"!
Citește articolulCum am recuperat banii pentru concediul medical de la CASMB
Acest departament se ocupă direct cu gestionarea concediilor medicale ale angajaților, cu plata indemnizațiilor și cu procesul de recuperare a acestor sume de la Casa de Sănătate. Experiența descrisă în articol este relevantă pentru activitatea lor zilnică.
Suma virata lunar de catre angajatori pentru concediile medicale, respectiv 0,25% din salariul brut, este o contributie si nu o taxa sau un impozit, adica angajatul beneficiaza de indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in anumite procente din salariu, in functie de incadrarea bolii pe care o are. Fac aceasta precizare de la inceput, pentru ca in cazul unei contributii, beneficiezi de o prestatie sau contraprestatie si nu iti iei adio pe veci de la plata, cum este in cazul taxelor si impozitelor. Citește articolul
Contractul colectiv de munca aplicabil unui angajator care nu a consimtit la el
Departamentul de HR este responsabil cu relațiile cu angajații și negocierile colective. Trebuie să știe cine îi poate reprezenta legal pe angajați și ce contract colectiv de muncă se aplică în companie, pentru a respecta drepturile salariaților.
Daca la nivelul unei unitati nu s-a putut incheia un contract colectiv de munca (nefiind indeplinite conditiile legale), se va aplica cel de la nivel superior. Acesta se va impune vointei respectivului angajator, fie ca doreste, fie ca nu, data fiind necesitatea protectiei salariatilor, dar si nedistorsionarea concurentei dintre unitati. Citește articolul
UPDATE Din 2013, adeverinta de asigurat nu mai exista. Cum vom demonstra ca suntem asigurati la sanatate de la 1 ianuarie?
Este important pentru HR să știe cum funcționează cardul de sănătate, pentru că afectează modul în care angajații pot accesa servicii medicale și cum își pot dovedi calitatea de asigurat. Ei pot informa angajații și răspunde la întrebările lor legate de asigurarea de sănătate.
Asiguratii in sistemul national de sanatate beneficiaza, in baza contributiei, de anumite servicii medicale gratuite: de la controale la medicul de familie pana la asistenta medical de urgenta, servicii de medicina dentara sau medicamente compensate. Pentru a putea beneficia de aceste servicii, o persoana trebuie sa si demonstreze ca este asigurata in sistemul national de sanatate. Daca pana acum erau necesare adeverinte de asigurat, de la 1 ianuarie 2013, acestea vor fi inlocuite cu un alt document. Aflati de la noi care este acesta. Citește articolul
Ce scriu ziarele astazi?
Companiile romanesti au cele mai optimise perspective de angajare din ultimii patru ani, iar "Prima casa" a fost creata pentru banci sau pentru oameni?
Raportul despre 'perspectivele de angajare' și 'optimismul angajatorilor' este direct relevant pentru departamentul de HR, ajutându-l să înțeleagă tendințele pieței muncii și să-și planifice strategiile de recrutare și retenție a angajaților.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte dezbatute astazi de presa:
Citește articolulUPDATE Monitorul Oficial, Partea I, nr. 641, 642, 643 si 644 - 10 septembrie 2012
Departamentul este direct responsabil de informarea angajaților și de gestionarea aspectelor legate de asigurările de sănătate și beneficiile sociale, iar reglementările privind cardul de sănătate sunt esențiale.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 641, 642, 643 si 644 din 10 septembrie 2012 au fost publicate: Citește articolul
Business Review organizeaza a patra editie a forumului dedicat investitiilor germane si austriece din Romania "Country Focus-German and Austrian Investors"
Investițiile și dezvoltarea economică în anumite sectoare înseamnă noi locuri de muncă, cerințe specifice de personal și strategii de recrutare adaptate. Departamentul de HR trebuie să știe unde se îndreaptă economia pentru a planifica nevoile de talente ale companiei.
Saptamanalul de afaceri in limba engleza, Business Review, organizeaza in data de 27 septembrie, 2012, a patra editie a forumului dedicat investitiilor germane si austriece din Romania "Country Focus-German and Austrian Investors". Evenimentul va incepe la ora 17.00 si va avea loc la Hotel Willbrook Platinum, sala Bambus. Citește articolul










