avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 752 soluții astăzi
Forum Activitate mroby

Activitate mroby

Buna ziua tuturor,
Supun atentiei dumneavoastra urmatoarea speta.
La o adunare generala, membrii asociatiei de proprietari au adoptat anumite hotarari cu privire la reabilitarea partilor comune sens in care s-a hotarat inclusiv colectarea unor sume de bani necesare pentru aceste reabilitari.
Banii au fost colectati si sunt colectati in continuare insa hotararile luate prin adunarea generala in cauza nu au fost puse in executare, lucrarile nefiind realizate de mai bine de 2 ani iar banii colectati sunt tinuti in contul bancar al asociatiei,
Asociatia refuza restituirea sumelor colectate pentru aceste lucrari viitoare insa refuza si executarea lucrarilor.
Cum ati proceda in aceasta situatie?
Considerati ca s-ar impune o actiune prin care sa solicitam executarea deciziilor adoptate ori in caz contrar sa se restituie sumele colectate?
Multumesc !
Buna ziua !
As avea următoarea speța pentru care v-as cere părerea.
Exista un PFA înființat in anul 2015 pentru care ultima decizie de impunere este pentru anul 2017, emis de Anaf din oficiu, taxele stabilite prin aceasta decizie fiind achitate integral.
In anul 2018, luna Februarie , activitatea a fost suspendată.
După părerea Dvs. ce ar trebui sa fac din punct de vedere fiscal pentru a se putea relua activitatea ?

Mulțumesc !
Va salut,

Mai nou, actul constitutiv trebuie sa cuprinda si modalitățile de asigurare a stingerii pasivului sau de regularizare a lui în acord cu creditorii, în cazul dizolvării fără lichidare, atunci când asociații sunt de acord cu privire la repartizarea și lichidarea patrimoniului societății.

Imi puteti da cateva exemple din aceste modalitati ?

Multumesc !
Exact, iar potrivit art.75 alin.(3) din aceeași Lege, asociaţia de proprietari are obligaţia de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, în caz contrar hotărârile luate de adunarea generală a proprietarilor cu încălcarea acestor dispoziţii sunt nule de drept.

Insa, raportat la hotararea majoritatii de a executa aceste lucrari pe cont propriu ce parere aveti?
Eu ma gandesc ca, atata timp cat discutam despre o proprietate, fie ea comuna (fortata), pentru efectuarea oricaror modificari, este necesar consimtamantul fiecarui coproprietar (mai ales ca nu este vorba despre o lucrare de o urgenta si importanta maxima).
Buna ziua!
As avea nevoie de parerea voastra in urmatoarea speta.
O parte din proprietari hotarasc in AG reabilitarea partilor comune, in regie proprie (deci fara nici o implicare din partea asociatiei si fara nici o formalitate juridica sau fiscala) si impartirea in mod egal intre proprietari a costurilor aferente.
Ce parere aveti despre legalitatea unei asemenea hotarari?

Multumesc !
Conducerea asociatiei este obligata sa va puna la dispozitie actele in baza carora se va efectua lucrarea.
Avand in vedere votul majoritatii membrilor, lucrarea poate fi efectuata iar dvs. sunteti obligata sa contribuiti.
Faceti o solicitare in scris catre asociatie si solicitati scutirea de la plata cheltuielilor intrucat imobilul va fi nelocuit .
Puteti fi scutita doar de la plata anumitor cheltuieli.

Art.82 alin (5) Dacă adunarea generală a asociaţiei de proprietari hotărăşte în acest sens, comitetul executiv stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună, şi stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, au dreptul de a solicita, în scris, scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale.
Multumesc pentru raspuns !
Buna ziua tuturor! As avea nevoie de parerea dumenavoastra in urmatoarea speta:

O societate cu raspundere limitata, dezvoltator imobiliar, are incheiate mai multe promisiuni de vanzare-cumparare, avand ca obiect imobile – apartamente care in momentul de fata sunt in stadiu de construire
Semnarea contractelor autentice de vanzare-cumparare vor avea loc dupa finalizarea investitiei respectiv in anul 2023, dupa inscrierea apartamentelor in cartea funciara.
Aceste apartamente au o suprafata de sub 120 mp. iar pretul lor de vanzare este sub 450.000 Lei deci, din punct de vedere al TVA-ului, se incadreaza la art.291 alin.3 lit.c) Cod Fiscal (cota redusa de TVA de 5%).
Intrebarile noastre sunt:
1. daca TVA-ul redus de 5% se aplica doar promisiunilor de vanzare-cumparare încheiate în anul 2022 cu plata integrala, in avans, a pretului sau si pentru acele promisiuni de vanzare-cumparare încheiate în anul 2022 unde sa efectuat plata unui avans iar diferenta de pret se va achita la semnarea contractului autentic de vanzare cumparare;
2. daca TVA-ul redus de 5% se aplica si in cazul promisiunilor de vanzare-cumparare încheiate în anul 2022 in care un singur promitent-cumparator a promis cumpararea mai multor apartamente;
3. in opinia dumneavoastra care este momemtul livrarii ? semnarea promisiunii ori semnarea contractului autentic de vanzare? intreb pentru ca codul fiscal mentioneaza in mod expres ca cota redusa de TVA se aplica doar imobilelor care la momentul livrarii pot fi locuit ca atare.


Multumesc !
Trebuie sa luati legatura cu un topograf pentru pregatirea documentatiei de alipire. Dupa ce documentatia a fost pregatita se va depune la OCPI pentru avizare si abia dupa va veti prezenta la un notar pentru incheierea actului de alipire in care veti stipula ca parcela cu nr . cad. x si parcela cu nr. cad y vor fi comasate si va deveni o singura parcela cu nr. cad. z.