avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 104 soluții astăzi
Forum Activitate blc2001ro

Activitate blc2001ro

Pai...interesul meu este sa fac un contract de inchiriere sau de comodat cat mai piperat...In nici un caz nu ma avantajeaza sa o inchiriez pe gratis. In asa fel incat, luand-o pe pf si inchiriind-o la PJ, sa compensez pierderea generata de necontabilizarea costurilor de achizitie (amortizarea).
Buna ziua. Acum cu programul Rabla, ma gandesc sa imi cumpar o masina ca persoana fizica (avantaj tichete rabla, diferite reduceri) si apoi sa mi-o inchiriez firmei la care sunt asociat.
Intrebarile care se ridica:
1. Ma impiedica vreo norma ca eu, proprietar persoana fizica sa imi inchiriez masina firmei la care sunt asociat? Trebuie sa am in CAEN-ul firmei ca obiect de activitate distributia sau vreo alta activitate care sa presupuna ca respectiva masina va genera venituri din exploatare?
2. Daca o iau pe firma, pot deduce TVA -ul de la achizitie, TVA-ul de la bonurile de benzina, cheltuieli de service, etc si sa cuantific amortizarea. Daca o iau pe persoana fizica si o inchiriez la firma, pierd TVA-ul din achizitie, asta e clar, plus amortizarea. Dar, care sunt conditiile sa deduc TVA-ul la benzina? Si banuiesc ca reparatiile , intretinerea etc sunt acceptate ca si cheltuieli la firma.
3. Este vreo norma care ma limiteaza in stabilirea cuantumului sumei chiriei pe care mi-o plateste firma (la care sunt asociat) mie, ca proprietar persoana juridica?

Multumesc mult pentru eventuale sfaturi si idei
Buna ziua. Acum cu programul Rabla, ma gandesc sa imi cumpar o masina ca persoana fizica (avantaj tichete rabla, diferite reduceri) si apoi sa mi-o inchiriez firmei la care sunt asociat.
Intrebarile care se ridica:
1. Ma impiedica vreo norma ca eu, proprietar persoana fizica sa imi inchiriez masina firmei la care sunt asociat? Trebuie sa am in CAEN-ul firmei ca obiect de activitate distributia sau vreo alta activitate care sa presupuna ca respectiva masina va genera venituri din exploatare?
2. Daca o iau pe firma, pot deduce TVA -ul de la achizitie, TVA-ul de la bonurile de benzina, cheltuieli de service, etc si sa cuantific amortizarea. Daca o iau pe persoana fizica si o inchiriez la firma, pierd TVA-ul din achizitie, asta e clar, plus amortizarea. Dar, care sunt conditiile sa deduc TVA-ul la benzina? Si banuiesc ca reparatiile , intretinerea etc sunt acceptate ca si cheltuieli la firma.
3. Este vreo norma care ma limiteaza in stabilirea cuantumului sumei chiriei pe care mi-o plateste firma (la care sunt asociat) mie, ca proprietar persoana juridica?

Multumesc mult pentru eventuale sfaturi si idei:)
elga50 a scris:

Teava de gaze pe care a montat-o vecinul Dv. initial este proprietatea lui. Deci va poate cere orice pret doreste. Pe masura ce se racordeaza si alti vecini si acestia devin proprietari ai tevii respective.


Cu aceeasi problema ma confrunt si eu, insa cu anumite diferente:
1. Este vorba de un bloc cu 4 scari;
2. Celui care si-a montat centrala (locatar al uneia din cele 4 scari) i s-a impus de catre Distrigaz sa achite contravaloarea tuturor celor 4 repartitoare aferente fiecarei scari (un repartitor pentru scara lui, si celelalte 3 pentru celelalte 3 scari);
3. In momentul in care a montat repartitoare la celelalte 3 scari, initiatorul NU a cerut si nu a primit acceptul scris a locatarilor respectivi;
4. La nivelul uneia dintre scari, din cauza iesirii din termenul de garantie a coloanei de gaze existente din constructie, s-a luat decizia schimbarii ei si racordarea la coloana paralela;
5. Cel care a montat repartitoarele si coloana noua de gaze refuza sa prezinte copia dupa facturile de achizitie a repartitoarelor si copia dupa contractul de prestari servicii incheiat cu prestatorul (cei care au montat coloana efectiv). Disensiunile au aparut in momentul in care acesta a cerut locatarilor de pe una din celelalte 3 scari, cea care a hotarat sa se branseze la noua coloana, sume care au variat in timp, fapt ce a atras atentia respectivilor locatari.

Intrebarea mea este: cum poate fi obligat respectivul sa prezinte justificari ale cheltuielilor presupuse sau daca exista vreo posibilitate ca aceste cheltuilei sau documente justificative sa se gaseasca la unitatea Distrigaz locala.
Banuiesc ca facturile aferente repartitoarelor nu ar putea exista la nivelul Distrigazului, dar coloana, fiind efectuata de un tert, a fost receptionata de Distrigaz pe baza unui contract intre prestator (tert) si beneficiar (respectiva persoana).
MA intereseaza foarte mult daca se poate gasi undeva respectivul contract pentru ca cel care ne cere bani acum pretinde ca manopera s-a facut la negru, ceea ce nu cred ca este posibil pentru ca astfel Distrigazul nu mai putea receptiona lucrarea.

VA multumesc.