avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 832 soluții astăzi
Forum Activitate bsb1975

Activitate bsb1975

Buna ziua,

Blocul in care locuiesc are o esalonare a restantelor la Apa Nova ce se intinde pe o perioada de 12 luni. Mai sunt de plata acum 5 si odata cu schimbarea presedintelui acesta a introdus rata de esalonare ca plata suplimentara pentru fiecare proprietar direct in lista de intretinere. Practic, a considerat esalonarea ca o cheltuiala pe numar de persoane si a introdus-o in liste. Precizez ca nu a avut acordul adunarii generale ci a fost o hotarare luata de el pe cont propriu.

As dori sa intreb daca este legal ceea ce a facut acesta pentru ca acea esalonare reprezinta o restanta si doar persoanele ce au restante art trebui sa o achite.

Deasemenea, presedintele in loc sa execute persoanele restantiere unde are hotariri in acest sens dar nu le pune in executare a ales sa plateasca esalonarea de la persoanele bune platnice.
Problema pe care o ridic este legata de faptul ca persoanele care vor plati aceasta suma nu o mai pot recupera dupa o eventuala executare a restantierilor. Ma gandesc ca noi vom plati apa de doua ori;o data la momentul introducerii in lista si a doua oara la esalonare.

Imi putei da un sfat in aceasta privinta? Cum sa achitam esalonarea dar sa nu platim apa de doua ori!

Va multumesc anticipat pentru raspunsurile dumneavoastra!
Buna ziua,

Am reusit sa ne infiintam o asociatie de proprietari pe scara noastra si datorita situatiei complicate a asociatiei din care ne-am desprins nu am reusit sa semnam inca un protocol prin care sa ne luam datoriile. Cu toate acestea trebuie sa ne afisam lista proprie de intretinere. Am semnat contracte de furnizare de utilitati cu totii furnizorii mai putin Apa Nova si Radet. La Radet nu e cazul datorita datoriilor mari ale Asociatiei mama si avem oprita caldura si apa calda pe tot blocul chiar daca exista separare intre scari. La Apa Nova functionam pe acelasi bransament si inca nu se poate face bransament separat caci mai sunt datorii de plata.

Problema este urmatoarea: Trebuie sa impartim factura de apa rece si conducerea asociatiei mama ocoleste intalnirea cu noi. Practic avem citirea apometrelor dar nu factura (ea vine pe adresa asociatiei mama). Ei doresc ca impartirea sa o faca doar ei fara noi. Noi dorim sa luam parte la impartirea facturii si am intrat intr-un impas. Mi-e teama ca aceasta intarziere va duce la imposibilitatea afisarii la timp a listelor de intretinere si de aici la neplata unor utilitati.

Putem sa afisam lista de intretinere fara aceasta impartire a facturii de apa rece, doar pe baza citirii apometrelor?

Va multumesc anticipat!
Diferenta de 40000 nu se regaseste in casa sau in banca.

Aceasta diferenta provine in principiu din doua surse:

Vechiul comitet al asociatiei a folosit bani incasati din plata intretinerii (20000) pentru plata unor avocati care au dat in judecata restantieri ai blocului. Unele procese au fost castigate iar altele au fost pierdute. Suna ciudat dar asta este realitatea. Totusi banii platiti avocatilor nu se regasesc pe listele de intretinere (de ce, nu stiu).
Restul de 20000 se pare ca sunt penalizari vechi (intre 5 si 10 ani) puse de furnizori pe care vechile administratii nu le-au pus in listele de intretinere (asa mi s-a spus) si pe care acum noua administratie nu sunt convins ca poate sa le mai distribuie.

Ar mai fi ceva. Nu stiu sigur dar este posibil ca o anumita suma sa fie de nejustificat, adica o posibila sustragere de fonduri veche.

Cert este ca exista o diferenta care trebuie distribuita dupa un criteriu echitabil intre asociatii.
Voi incerca sa fiu mai concret. Trebuie sa facem un protocol de impartire a datoriilor asociatiei mama. Problema nu este asa simpla pentru ca suma de incasat de la proprietari este mai mica decat suma de plata la furnizori cu vreo 40000 de lei.

Sumele sunt cam asa:

Scara 1 de incasat de pe lista de intretinere 105000
Scara 2 de incasat de pe lista de intretinere 12000
Scara 3 de incasat de pe lista de intretinere 13000

Total de incasat 130000.

De plata la furnizori 170000.

La unii furnizori facturile sunt separate iar la au venit la comun. Mai mult, la un furnizor o parte de datorii sunt pe fiecare scara iar o parte la comun.

La acest furnizor sumele sunt cam asa:


Scara 1 55000 facturi separate
Scara 2 13000 facturi separate
Scara 3 28000 facturi separate


La comun 34000 (din vremea cand nu era contorizare separata).
Total 130000(furnizorul la care avem cea mai mare datorie)

Cum putem imparti datoria la acest furnizor intre scari data fiind situatia de la listele de intretinere.
Buna ziua,

La sfarsitul anului am reusiat sa ne infiintam o asociatie de proprietari doar pe scara noastra. Dupa lungi discutii presedintele asociatiei mama, acesta a fost de acord sa semnam un protocol intre asociatii. Aici a intervenit impasul. Propunerea lui este cam asa:

Voi face exemplificarea pentru un furnizor.

1. Daca exista factura separata pe fiecare scara asociatia nou infiintata isi asuma soldul scarii.
2. Daca nu exista factura separata pe fiecare scara (ex.gunoi, apa rece) "asociatia nou infiintata "trebuie sa isi asume soldul*cota parte indiviza a scarii.

Daca aplicam acest criteriu rezulta un lucru foarte interesant, noi platim mult mai mult decat este afisat in lista de intretinere iar asociatia mama mai putin decat este afisat.
Este corecta abordarea presedintelui asociatiei mama, iar daca nu, puteti sa imi oferiti o solutie de impartire a datoriilor pe fiecare furnizor?









Scara pe care locuiesc a reusit sa obtina personalitate juridica pentru infiintarea unei asociatii doar pe o scara.

Suntem acum in momentul in care avem nevoie de acordul pentru preluarea(recunoasterea) datoriilor fata de asociatia mama. Problema este ca acestia nu vor sa auda de asa ceva; refuza intalnirea, mai ales semnarea unui acord (nu vor si pace).Ne gasim in impas. Cum putem sa ajungem cu ei la un acord, pentru ca fara acord nu putem semna contracte noi cu furnizorii de utilitati. Exista o cale legala prin care sa ii aducem la masa negocierilor si sa accepte semnarea unui acord?


Va multumesc.
Imi mai permit o intrebare daca este posibil!

Odata cu infiintarea unei asociatii de proprietari pe o singura scara, prin desprinderea dintr-o asociatie mama (pe 3 scari) nu inseamna ca asociatia mama trebuie sa isi schimbe statutul?
Ma gandesc ca in statut apar cote parte din intreg pentru fiecare apartament, care ulterior vor suferi modificari daca se retrag niste apartamente din asociatie (se vor duce in asociatia noua).

Atunci pentru schimbarea statutului unei asociatii nu este nevoie de aprobarea in Adunarea Generala cu un cvorum de 80%? Prin urmare cota de minim 50% +1 din numarul de apartamente de o scara mai sunt suficiente pentru crearea unei noi asociatii?

Gresesc undeva sau e ceva ce imi scapa?
Va multumesc mult pentru raspunsuri!
@ynocentta: Va multumesc pentru raspuns.

Totusi, nu a fost afisat nici un anunt semnat de noul comitet in care sa se faca cunoscuta hotararea adunarii generale ce a avut loc. Comunicatul ce a fost afisat nu a continut nici o semnatura, el a fost afisat sub perdeaua anonimatului. Ma gandesc ca oricine poate afisa orice daca nu semneaza. Eu pot sa ma adresez persoanelor trecute ca fiind noua conducere dar ele foarte usor pot sa nu imi dea raspuns pentru ca pot sa nu recunoasca functia, nesemnand comunicatul.O sa fac totusi asta.
Buna ziua,

Recent in asociatia de proprietari a blocului in care locuiesc a avut loc o "Adunare Generala Extraordinara" initiata de unii proprietari ai blocului cu scopul de a rasturna comitetul si presedintele in functie. Dupa aceasta "sedinta" s-a afisat prin lipire (dupa 7 zile)
pe avizierul fiecarei scari un anunt prin care se spune ca s-a ales un nou comitet si un nou presedinte in urma sedintei de acum o saptamana.

Problema este ca, dupa sedinta la cateva zile noul comitet a constatat ca presedinta nou aleasa nu este proprietar al apartamentului in care locuieste si aceasta si-a prezentat demisia in fata "noului comitet". Apoi "noul comitet"a hotarat transferul responsabilitatii functiei de presedinte catre noul vicepresedinte (toate aceste lucruri au fost afisate si multe altele pe vreo 4 pagini).
Intrebarile mele pentru distinsul auditoriu sunt urmatoarele:

1. Alegerea comitetului nou si a presedintelui este in acest moment legala dat fiind faptul ca ea nu este proprietar al apartamentului in care locuieste.

2. Vechiul comitet si vechiul presedinte raman in functie si daca da in ce conditii?

3. "Noul comitet" a afistat doar un anunt nu si lista prorietarilor cu semnaturile care au dus la alegerea noului comitet si a noului presedinte. Cum putem sa aflam noi ceilalti care nu am fost prezenti la sedinta ca au avut cvorumul legal (50%+1) pentru aceasta schimbare? Cum putem sa solicitam listele cu semnaturi? Ma gandesc ca poate au avut doar cateva semnaturi, poate nu ale proprietarilor (daca au fost in stare sa aleaga un presedinte care nu e prorietar) si acum incearca sa ia decizii pentru toata asociatia.

Mentionez ca nu fac parte din nici un comitet, nu sunt decat un simplu membru al asociatiei de prorietari care doreste doar o separare a scrii in care locuiesc din asociatia mama. Deasemenea mentionez ca nu am fost si nu sunt de acord cu "noul comitet" intrucat acesta se bazeaza pe sprijinul tuturor restantierilor blocului (carora nu le convine faptul ca sunt dati in judecata de asociatie)

Va multumesc anticipat pentru raspunsurile dumneavoastra.