avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 367 soluții astăzi
Forum Activitate bibibossu

Activitate bibibossu

In data de 06.02.2012 am depus, eu si sotia, Declaratia privind venitul estimat 220, pentru veniturile din inchiriere apartament pt 1 an (perioada de inchiriere 01.02.2012-31.01.2013, cu chiria lunara, conform cotractului de inchiriere inregistrat la ANAF Sector 6 Bucuresti).
La declararea venitului brut estimat pt anul 2012, am declarat, din indrumarile eronate ale functionarei dar si neatentia mea, o suma mult mai mica decat valoarea reala (mai exact am omis un zero). Acest lucru l-am observat acasa, in urma analizei Deciziei de impunere 260.
Cum pot face rectificarea asupra venitului estimat, adica diferenta dintre suma reala si valoarea declarata pentru care mi s-a emis decizia?
Se poate depune online sau la posta? La ce adresa?
Suma totala estimata conform contractului de inchiriere, trebuie sa o impart la 2 si sa depun declaratia 220 pentru 50% din suma eu si similar sotia? Mentionez ca intrucat suntem proprietari eu si sotia, am facut contractul de inchiriere noi: eu si sotia si chiriasul.
Puteti sa-mi explicati concret cum trebuie procedat cu astfel de situatii? Din pacate la ANAF S6 este cea mai mare debandada si lipsa de informatii. Acum imi explic de ce se colecteaza venituri la buget asa de mici.
Multumesc.

1. Nota de calcul se elibereaza la cerere?
2. Ce trebuie sa fac pentru eliberarea acelei note?
Problema in esenta este alta, "ei" spun ca am unele terenuri, mostenite, pentru care nu platesc impozit. Eu stiu ca au fost declarate, acum mai multi ani si atunci totul se facea prin notificari in registrul agricol pe baza de solicitare verbala.
Deci, vreau sa stiu ce include acea suma globala pentru care sunt informat ca trebuie s-o platesc anual. In acea chitanta nu se detaliaza nimic. Incasatorul umBbla la fiecare si colecteaza taxa.
Mentionez ca nu am avut nici o instiintare sau restanta la impozitul platit anual pana acum cand spun , ca am restante omise la impozit si ca trebuie sa- l platesc pur si simplu. REPET, fara sa/mi spuna cum, de unde etc.
Pare confuz, dar credeti/ma, asa procedeaza taxele locale din com Tatarani, jud DB
Cum pot afla ce terenuri, mijloace de transport, etc am trecute in rol si pentru care platesc impozit.
Mentionez ca mereu am probleme, ba ca am terenuri netrecute, ba ca au uitat o masina, etc. De la directia de impozite a comunei primesc numai o instiintare cu suma totala de plata, fara sa aflu pentru ce. Ei nu folosesc calculator si tin doar o evidenta pe niste registre si ca metoda de baza a calculului impozitului este suma de anul trecut plus o marja de x la suta.
Prin urmare, ce cerere trebuie sa completez, unde trebuie sa o depun.
Vreau sa-mi reglez situatia si eventual sa solicit impunerea la impozit pe ce nu este trecut sau sa cer lamuriri pentru alte lucruri care nu-mi apartin.
Va multumesc si contez ca de obicei pe sprijinul dvs intr-un mod profesionist.
Răspuns la discuția Impozit pe terenuri nedeclarate
Imi puteti spune baza legala a impozitului retroactiv pe max 5 ani?
Problema este ca nu vor sa-mi primeasca nici un fel de cerere.
Cum pot trece peste aceasta problema?
Pot obtine cererea tip din alta parte?
Multumesc mult, deja am aflat mult mai multe.
=D>
Răspuns la discuția Impozit pe terenuri nedeclarate
Multumesc mult sugestii.
In probleme de fiscalitate nu ma pricep.
Este adevarat, este groaznic si cred ca si in alte locuri este la fel.
Chiar in pasa de banii pe care-i platesc si nu sunt nepasator sa accept sa fiu pacalit.
Răspuns la discuția Impozit pe terenuri nedeclarate
Sistemul de colectare a taxelor este total defectuos. Serviciul de impozite de la primarie emite niste chitante tipizate fara sa detalieze ce anume platesti. Apar numai rubricile:
impozit pe:
imobile .... lei;
teren ... lei,
mijloace auto .... lei;
alte taxe... lei.
Si cam atat. Nimeni nu stie ce imobile sunt impozitate, ce terenuri, ce suprafata, etc. Am incercat sa cer lamuriri dar nu m-am putut lupta cu un sitem care nici macar nu sta de vorba cu contribuabili. Nici macar nu vor sa primeasca cereri si sa nu mai vorbesc de reclamatii.
Ma pot adresa unui for superior?
Daca depun cererea pt eliberarea unui certificat de atestare fiscală, ei sunt obilgati sa-mi raspunda? Mi-au spus ca nu primesc cerea si ca nu au ei timp sa rezolve asa ceva.
Pare ireal dar este adevarat.
Multumesc.
Sunt mostenitorul legal al unor terenuri agricole si un teren de casa cu o casa cu 2 camere.
Mostenirea a intervenit in in 1995 si a fost urmata de un proces de revendicare de catre un unchi care a pierdut toate procesele.
Posed certificat de mostenitor al acestor proprietati.
Am declarat aceasta mostenire la primarie (la tara) - verbal, la registrul agricol. Asa se proceda inainte. Nu am nici o dovada scrisa.
Mentionez ca si pana in 1995, pana la moartea mamei, am platit eu impozitul aferent.
Acum, in 2010, am fost anuntat de directia de impozite si taxe, ca nu am aceste proprietati trecute in rol si deoarece sunt mostenitor, trebuie sa platesc penalizarile si impozitul aferent. Au zis ca-mi fac o concesie ei si ca trebuie sa le platesc pe3 ani, 600 lei.
Ce trebuie sa fac in continuare?
Cum imi trec in rol aceste proprietati?
Pe ce perioada sunt bun de platata?
Mentionez ca nu detin decat titlul de proprietate si am platit intotdeauna imopzitul cerut de primarie, insa nu stiu daca au fost incluse si aceste proprietati.
Se calculeaza impozitul retroactiv din 95?
Pot cere la primarie sa-mi spuna ce am trecut in rol? Cum?
Dati/mi solutii. Multumesc mult
Răspuns la discuția impozit pe mijloace de transport
nu intelegeti ca e un abuz?
normal ca am depus. Pai nu mi/au dat viza?
Oricum am luat de la politie o copie a certificatului de radiere.
Insa a trebuit sa pierd eu 2 zile pt un dobitoc de functionar
Răspuns la discuția radiere auto de la impozit
Unele observatii sunt corecte.
deci:
- de ce poate solicita un om viza de instrainare? Pentru vanzare evident.
- cum se acorda viza? Pe baza unei cereri de radiere de la impozit, pe care am depuso si a contractului de v/c. Dovada: mi-au aplicat viza. Cand? Dupa ce am plati toate impozitele restante si taxa de radiere de 30 de lei. Pai am chitanta cu taxa de radiere. Am si copie dupa fisa de inmatriculare cu viza lor de radiere.
- mi/au eliberat certifcat fiscal ca nu am datorii, pe care dintr-o eroare, nu mai am copie cu el. De altfel nici nu/mi trebuie mie, pt ca el trebuie sa ajunga la noul proprietar care/l duce la sectia lui finaciara unde obtine viza pe visa de inmatriculare.
- intrebarea unui forumist ,,viza pentru instrainare- ceea ce nu inseamna ca obligatoriu autoturismul a fost vandut ,,. O aberatie.
Pai repet, nu am cvc? Fisa de inmatriculare oare pt ce se intocmeste? Nu pt v/c? Nu sunt acolo niste campuri cu datele persoanle ale noului si vechiului proprietar?
Daca le/ar falsifica cineva nu ar face puscarie? Fals si uz de fals.

Toate au si o logica.

Pana aici au procedat corect, conform normelor de aplicare a art. 264 din Codul fiscal (CF).
Dobitocul de la taxe mi/a raspuns la fel ca Silaghy, de genul ,,viza pentru instrainare- nu inseamna ca obligatoriu autoturismul a fost vandut,,
Si acum o sa intelegi foarte clar de ce e dobitoc.
Pt ca el era obligat, de lege, nu de mine (Normele de aplicare a art. 264 din CF) sa faca urmatoarele demersuri:
- sa trimita dosarul cu impunerea la administratia fiscala a noului proprietar in t =15 zile (logic, aveam taxele la zi ca doar mi-au dat viza si ea nu se da daca nu ai taxele la zi)
- datele noului proprietar reies din cvc, clar. ATENTIE, clar scopul, INSTRAINARE
- adm. fiscala a noului proprietar, in t=30 zile verifica daca cel ce a cumparat masina a trecuto la impozit. Simplu. Daca nu o gasea, lucru imposibil pt ca fara sa o teaca la impozit, Politia nu primea actele de inmatriculare, adica fara viza noului si vechiului proprietar.
- daca nu era trecuta la impozit, dosarul era trimis inapoi la adm. fiscala a vechiului proprietar si ASTFEL ei stiau foarte clar daca s/a realizat sau nu vanzarea.
Totul foarte logic. Asa scrie la lege, cea citata.
- termenul de 15 plus 30 zile fac 45 zile, adica timp suficient pt obilagtia de a inmatricula masina in 30 de zile pt ca altfel trebuie alt contract si reluat ciclul.
Deci, el nu a facut aceasta a doua parte.
Abuz in serviciu, incalcarea atributiilor, neindeplinirea obligatiilor de serviciu, etc.

Si concluzia este ca eu raman cu problema.

Ma gandeam sa/l reclam la prefectura. Sau unde ma sfatuiti?
Pai si atunci nu merita dat afara acel functionar? Dobitoc si nesimtit. Sunt atatia oameni care nu au un loc de munca. Ideea este ca asta cam vreau, sa dispara de acolo acel functionar. Si stiu de zic asta, pentru ca sunt multi care au fost pacaliti prin abuzurile lui.



Răspuns la discuția radiere auto de la impozit
O sa -ti urmez sfatul.
Stiu ca era obligatia lor. Traim in Romania