avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 367 soluții astăzi
Forum Activitate Dan N

Activitate Dan N

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Din pacate, asa am patit si eu cu fiul meu.
La nivelul anului 2019 am avut decizia de plata de 9.400lei pt anul de studiu 2017-2018. Am avut o discutie telefonica la contabilitatea facultatii, eram presat de timp, nu puteam sa astept sa fac scris. Daca nu acceptam in 5 zile, trebuia sa mai stea un an. Mi s-a dat un calcul anexat la decizie cu suma calculata pe numar de zile pt 2017, suma calculata pe numar de zile pt 2018, baza fiind un ordin al ministerului educatiei.
Exact cum am scris eu. Singura precizare este ca cele 15 zile pana la depunerea permisului, se calculeaza de la data mentionata pe stampila DEFINITIVA. Asa ca, daca vrei sa tragi de timp cateva zile, te duci la judecatorie mai tarziu. Politia nu se va duce sa puna stampila!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
De la data primirii prin posta a comunicarii, ati avut 30 de zile de depus apelul la judecatorie. Daca nu ati facut apel la hotararea din prima instanta, trebuie sa mergeti la judecatorie sa va puna parafa cu definitiva pe hotarare, apoi mergeti la ghiseul din Udriste in termen de 15 zile ca sa depuneti permisul pt cele 30 de zile. Daca depasiti termenul de 15 zile, vi se mareste perioada de retinere a permisului cu 30 de zile.
2 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Aceeasi situatie a fost in zona in care locuiesc in Bucuresti. Blocul este dat in folosinta in anul 1979, la parterul blocului a functionat o alimentara, un centru de paine, un aprozar, o cofetarie (3 scari de bloc).
Dupa 1990 nu au mai rezistat aceste spatii comerciale decat cativa ani, dupa care si-au schimbat obiectul de activitate in sediu de banca, farmacie. In urma cu aproximativ 3-4 ani, fiind neocupat de cateva luni, zona este relativ centrala, a luat legatura cu proprietarul spatiului o firma care a dorit inchirierea locatiei pentru un supermarket.
Cei de la primarie i-au solicitat acordul asociatiei de proprietari, dar aceasta s-a opus din considerentele expuse de d-nul A. Grecu.
Doar ca dupa cateva saptamani de discutii, tocmai cand firma care dorea deschiderea supermarketului se gandea sa renunte la inchiriere, proprietarul spatiului comercial a "descoperit" ca in momentul in care blocul a fost dat in folosinta, in locatie a functionat o alimentara pentru multi ani. Si asa cei de la primarie i-au dat avizul de functionare fara ca sa mai ceara avizul asociatiei.
De atunci, supermarketul functioneaza cu program 6.30 - 22.30 fara sa aiba probleme.
ART. 47
(1) Constituie contravenţie în domeniul serviciilor de utilităţi publice şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei următoarele fapte:
a) refuzul utilizatorilor de a permite operatorului accesul la dispozitivele de măsurare-înregistrare, în scopul efectuării controlului, înregistrării consumurilor ori pentru executarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii;
#M5
b) nerespectarea de către utilizatori a termenelor pentru încheierea acţiunii de contorizare individuală la nivel de apartament;

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
La art. 10 punctul (5) din Legea nr.121/2014 se prevede:
(5) În imobilele de tip condominiu racordate la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică este obligatorie montarea contoarelor până la 31 decembrie 2016 pentru individualizarea consumurilor de energie pentru încălzire/răcire şi apă caldă la nivelul fiecărui apartament sau spaţiu cu altă destinaţie. În cazul în care utilizarea de contoare individuale nu este fezabilă din punct de vedere tehnic sau nu este eficientă din punctul de vedere al costurilor este obligatorie montarea repartitoarelor individuale de costuri pe toate corpurile de încălzire din fiecare unitate imobiliară în parte.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Din pacate legislatia actuala nu mai permite calculul cotelor de incalzire in sistem pausal,
Legea 121/2014 prevede că în imobilele de tip condominiu racordate la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică este obligatorie montarea contoarelor până la 31 decembrie 2016 pentru individualizarea consumurilor de energie pentru încălzire/răcire şi apă caldă la nivelul fiecărui apartament sau spaţiu cu altă destinaţie.
Conform Legii 51/2006, apartamentul care este racordat la reţeaua centralizată de energie termică şi nu are contor energetic individual sau nu are repartitor pe fiecare calorifer din casă poate fi supus unei sancţiuni cu amendă între 500 şi 1.000 de lei, începând cu 1 ianuarie 2017.
@ionica 1980
Raportul juridic al asoc. de proprietari cu administratorul este reglementat prin Legea 230/2007 si HG 1588/2007. Gasiti mai jos articolele care fac referire la acest aspect.

Art. 30. – Legea 230/2007
(1) Comitetul executiv, reprezentat de preşedintele asociaţiei de proprietari, are următoarele atribuţii:
[…]
f) supraveghează desfăşurarea tuturor activităţilor din cadrul asociaţiei de proprietari, în mod special situaţia încasărilor şi plăţilor lunare;
g) pentru scopul şi activităţile asociaţiei de proprietari, angajează şi demite, încheie şi reziliază contracte;
k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;
n) gestionează situaţiile excepţionale şi de criză;

Art. 35. – Legea 230/2007
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract. Administratorilor de imobile li se aplică în mod corespunzător prevederile art. 21 alin. (2) şi ale art. 22.
(2) Persoanele fizice pot fi angajate prin încheierea unui contract individual de muncă, conform celor stabilite prin negociere directă.
(3) Candidaţii pentru funcţia de administrator de imobile trebuie să prezinte comitetului executiv al asociaţiei de proprietari documentele solicitate, garanţiile profesionale şi materiale prevăzute de lege şi trebuie să nu fi suferit nicio condamnare.
(4) Comitetul executiv adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, al indemnizaţiilor şi al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă, precum şi asupra valorii şi a modalităţilor de contractare, în cazul în care administrarea clădirii este asigurată de persoane juridice, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor.

Art. 17. – HG 1588/2007
(1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
[…]
g) pentru realizarea scopului şi a activităţilor asociaţiei de proprietari, angajează şi demite personalul necesar, încheie şi reziliază contracte cu persoane fizice/juridice;
k) avizează documentele asociaţiei de proprietari;
n) gestionează situaţiile excepţionale şi de criză;
p) aprobă lunar lista cu cotele de contribuţie la plata cheltuielilor asociaţiei de proprietari, conform hotărârii adunării generale;
r) stabileşte cotele de participare pe persoană la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul în clădire şi pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe lună; stabileşte perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriaşii, pot solicita în scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoană şi care trebuie să fie de cel puţin 15 zile pe lună, conform hotărârii adunării generale;

Art. 22. - HG 1588/2007
(1) Activitatea de administrare a condominiului include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.
(2) Asociaţia de proprietari angajează persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator sau încheie contracte cu persoane juridice specializate şi autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrării, întreţinerii, investiţiilor şi reparaţiilor asupra proprietăţii comune.
@ynocentta - asa cum ati scris, este acolo cuvantul sau. Deci tabel convocator sau afisare la loc vizibil, nu sunt obligatorii ambele.
Pana sa citesc pe forum despre aceasta posibilitate, asa procedam si noi: convocare in data de x la ora y, dupa o saptamana reconvocare. Am observat ca la prima convocare veneau 10-12 proprietari din 42, dupa o saptamana ramaneam cu 6-8 persoane.
De ce s-ar impune macar 24 de ore? Cei care vor sa vina, de ce sa piarda 2 seri de stat cu familia? Oricum nu prea mai exista interes pentru problemele blocului, asa ca cei care isi mai rup din timpul personal, vin la prima convocare. Legea prevede doar maxim 10 zile, minim prevede doar 7 zile pentru prima convocare.
Răspuns la discuția Chemat in instanta
Chitanta se emite in 2 exemplare: una ramane la asociatie si una va este inmanata la plata celor 400 lei. Daca se duce avocatul, se poate duce cu exemplarul asociatiei.
Va recomand sa mergeti si la Taxe si impozite locale pentru a fi luat in evidenta. Aveti termen pentru depunerea actelor si cred ca veti primi amenda, in functie de perioada scursa de la vanzare-cumparare si de persoana de la ghiseu.