avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 344 soluții astăzi
Forum Activitate stematud

Activitate stematud

Stimate domnule trandafir2,
Va multumesc mult pentru raspuns, insa eu tot nu sunt lamurita, daca drepturile mele sunt prescriptibile sau nu. Faptul ca, incepand cu 30 iunie 2017, plata prestației sociale nu mai începe automat în luna următoare depunerii cererii, ci în baza unei decizii de plata, emisa de o anumită persoana cu atribuții în acest sens este, zic eu, o chestiune de schimbare a procedurii aplicabile.
Deci, concret, daca eu voi depune cererea în ianuarie 2018, nu mai pot fi sigura că drepturile cuvenite îmi vor fi acordate cu începere din luna februarie, ci atunci cand persoana abilitata va gasi de cuvință să emită respectiva decizie de plata, eventual la calendrele grecești... Oricum, acest aspect privește viitorul... Eu sunt preocupată, în mod special, de ce se poate face în privința trecutului...
Pentru specialiștii în drept, cred ca întrebarea postata este floare la ureche... Pentru mine însă, absența unui răspuns profesionist este un puternic factor de stres... Vă rog insistent, dați-mi o mână de ajutor!
Bună ziua,
Aș dori sa știu în ce măsură, o persoana cu dizabilităti, posesoare a unui certificat de incadrare in grad de handicap accentuat, gradul II, din anul 2004, care nu a depus la momentul obținerii certificatului o cerere catre primarie, mai poate beneficia retroactiv de drepturile sale, respectiv indemnizatie lunara (50% din ISR, prevazut in L. 76/2002) + buget personal complementar (20% din ISR)? Exista si in acest domeniu un termen de prescriptie sau nu?
Mulțumesc anticipat pentru promptitudinea răspunsului!
P.S. Va rog frumos, ca, in cadrul raspunsului formulat, sa precizati si temeiul legal aplicabil. Inserarea acestui element in cererea vizand revendicarea sumelor cuvenite, dar neîncasate, este, cred eu, decisiva pentru succesul demersului.
Buna ziua ,
Am urmatoare situatie:
In urma unui import din China(cu dvi si tva platit in vama) soc. romaneasca a hotarat ca bunurile sa fie returnate furnizorului din China.S-a primit de la soc. din China un credit note fara tva .
Bunurile s-au transportat din Romania in Germania la o sucursala (GMBH)a societatii din China. Sucursala din Germania nu este inregistratra in scop de tva si nu deci nu are cod valid de TVA.La plecarea bunurilor din Romania acestea nu s-au trecut prin vama si nu am dvi.
Intrebare:
1.Pentru societatea romaneasca este aceasta operatiune o achizitie intracomunitara ? trebuie raportata in decl.390?
2.Dpdv al tva-ului ce inregistrari contabile trebuiesc facute ?

Multumesc anticipat
Buna ziua
As dori sa stiu daca suntem obligati sa participam la un control de fond initiat de ANAF la o societate fosta client al firmei de contabilitate pe care inca o detinem.
Contractul dintre soc.noastra de contabilitate si societatea supusa controlului de fond a fost reziliat de aprox. 1 an si jumatate .
As dori sa stiu la ce riscuri dpdv legal ne expunem in cazul unui refuz.
Controlul a inceput deja de o saptamana, de aceea as aprecia un raspuns cat mai curand posibil
Multumiri
Răspuns la discuția Incadrare la micro in 2014
Multumesc foarte mult pentru raspuns.
Inteleg ca modificarile aduse codului fiscal de OUG 102/2013 se aplica(pe balanta de la decembrie 2013) la incadrarea companiei ca micrintreprindere pe anul 2014.

O zi buna
Buna ziua,
Am citit aproape toate subiectele de pe forum legate de acest subiect, dar tot nu am reusit sa imi clarific cum sa fac corect incadrarea la micro in 2014.
Va rog sa ma ajutati in privinta incadrarii unei societati la microintreprinderi pe anul 2014.OUG 102/noiembrie 2013 aduce modificari in privinta veniturilor care se iau in calcul.Totodata aceasta ordonanta intra in vigoare cu data de 01.01.2014.Nedumerirea mea consta in faptul ca nu stiu daca pentru anul 2014 voi tine cont de modificarile aduse de OUG 102 sau fac incadrarea pe legislatia de pana la aparitia ordonantei.
In privinta plafonului de 65.000 euro acesta este aferent perioadei 01.februarie -decembrie2013 sau va trebui sa il calculam corespunzator celor 11 luni din 2013-respectiv 59.583,33 euro.
Multumesc anticipat pentru intelegere.
Răspuns la discuția Import cu factura din UE
Marfa este achizitionata de catre socitatea o elena de la o compnie din China si o vinde pe baza de factura societatii din Romania.Marfa vine direct din China in Romania.Socitatea din Romania a facut vama si a platit tva-ul la vama.DVI-ul este pe numele socitatii din Romania.
Achizitionam materiale de la un furnizor din UE, cu cod valid de TVA intracomunitar, la el in tara. Materialele vin dintr-o tara non UE, noi ne ocupam de vamuire si platim taxele aferente, inclusiv TVA. Furnizorul din UE, caruia noi platim materialele emite factura cu cod valid de TVA ca si pentru o livrare intracomunitara. Pe DVI apare si valoarea transportului - factura este de la transportator din UE cu cod valid de TVA.Cum inregistram achizitia si factura de transport : intracomunitar si decl. 390, sau import?

Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea dilema:
Pentru o companie care a fost suspendata pana in trim 4 anul 2012 si pentru care nu s-a facut nici un demers de a prelungii sau reinceperea activitatii, pentru care am depus 010_trecere la micro si 101_la ian.2013 nu stiu ce sa declar in declaratia 100 impozit pe profit cum apare pe site-ul min. de finanate sau imp.micro conform modificarii din vectorului fiscal (adica 010 in ianuarie 2013) .
Cand am incercat sa depun declaratia 010 in ianuarie 2013 mi s-a spus de la ghiseu ca nu trebuie sa o depun pentru ca este suspendata asa o vedea in computer.
Dar pentru ca termenul de suspendare a expirat in 2012 am depus aceasta decl. la posta
Multumesc anticipat