avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 157 soluții astăzi
Forum Activitate marauder

Activitate marauder

Buna ziua, o intrebare legata de contabilitate/fiscalitate...sau poate juridica?! Problema se refera la tranzactiile cu monede virtuale.
Persoana A cumpara monezi virtuale de la persoanele x,y,z (prin transfer bancar deci ok) si le vinde pe o platforma de tranzactionare. A depune declaratie unica in care la venit sunt sumele incasate din platforma unde vinde crypto iar la cheltuieli trece sumele cu care a cumparat crypto de la x,y,z. Un detaliu: datorita faptului ca bancile fug rupand pamantul cand e vorba de crypto (desi se pun la dispozitie toate documentele legate de tranzactii, sursa initiala , partenerii de tranzactie care nu sunt supusi embargourilor, etc etc), la detaliile plata aferente transferurile se trec lucruri banale (transfer, depunere, etc). Persoana A isi calculeaza ce e de calculat , depune declaratia unica si isi plateste darile la stat, doar ca vine inspectorul si spune ceva de genul "pai cum dovedesti ca transferurile catre x,y,z sunt de fapt achizitie de crypto deci cheltuiala?!?! Persoana A poate da declaratie pe propria raspundere ca transferurile sunt pt achizitie de crypto, persoanele x,y,z pot da declaratie pe propria rapsundere ca banii primiti de la A sunt pt monede virtuale, doar ca inspectorul fiscal se tine mare si tare ca declaratiile+transferurile bancare nu dovedesc achizitia de moneda virtuale deci nu sunt cheltuieli. Personal am dubii ca declaratiile partilor implicate+transferurile bancare nu pot fi considerate , din punct de vedere fiscal, cheltuieli dar cine stie, poate ma insel. I s-a explicat inspectorului ca nicio persoana fizica nu poate da chitante,facturi, pt monezile vandute (nefiind firma/pfa/ii nu poate emite facturi*chitante, nu se cere de catre legislatia romana existenta unui contract de vanzare cumparare ca in cazul masinilor,terenurilor, etc) . Care pot fi argumentele, fiscale sau juridice, pt care se poate dovedi/sustine ca declaratiile+transferurile bancare pot/trebuie luate in considerare ca si cheltuieli.
Multumesc frumos,
Weekend placut
Răspuns la discuția Inchidere unilaterala cont bancar


tgeorgescu a scris:

Banca poate inchide contul unilateral... daca are un temei credibil (de ex. restrangerea activitatii, sa zicem de la 1 ianuarie nu mai au conturi pentru persoane fizice).

Nu e cazul.
In notificarea primita se spune "conform art.xx" si face trimitere la denuntarea unilaterala de catre banca,fara alta explicatie.
Mi se pare aiurea....adica semnezi un contract, respecti clauzele,dar nu ai siguranta ca pe viitor vei beneficia de serviciile bancare .
Poate o banca sa inchida unilateral un cont, atata timp cat contul respectiv este activ, se fac transferuri, nu este folosit la operatiuni ilegale, nu incalca vreo prevedere a contractului?
Se poate inchide doar pe baza faptului ca in termenii contractului este specificat faptul ca banca poate inchide unilateral? Nu este clauza abuziva acest aspect?
freeelis, multumesc frumos pentru raspunsuri.
-este corect si calculul facut cu sporul de 1% pt o sambata lucrata pe luna?
-din ce ati explicat (legat de zilele luate libere in avans) inteleg ca este legal ca, daca angajatul isi ia 2 zile libere in avans, sa lucreze 10 zile consecutive (sapt.1:luni.marti liber in avans, miercuri-duminica lucru, sapt 2: luni-vineri lucru, sambata-duminica liber), ...corect?
Eu stiu asa...daca angajatul lucreaza sambata, atunci are liber duminica (zi nelucratoare) si luni (libera pt ziua de sambata lucrata).
Angajatul va primi exact acelasi salariu ca si cum ar fi lucrat normal+un spor de 1% (luat valoarea minima pt exemplificare) aferent unei zile normale de lucru (adica 1250lei/168ore*8ore*1%=0,59 lei) , deci va avea salariu brut de 1251 lei pentru luna in care a lucrat doar o sambata....corect ce stiu si am calculat?!

Mai am o nelamurire legata de nr. de zile consecutive pe care are voie sa le lucreze un angajat. Daca ii dau in avans 1 zi libera, are voie sa lucreze apoi 6 zile consecutive(5 normale+1 pt care am dat in avans liber)? Daca ii dau 2 libere in avans, are voie sa lucreze 10 consecutive (adica saptamana 1 dau luni si marti liber avans, lucreaza miercuri,joi,vineri,sambata,duminica...saptamana 2 lucreaza luni,marti, miercuri, joi,vineri, sambata si duminica libere)? Mie personal mi se pare cam aiurea ca daca dau 2 zile libere avans sa am dreptul sa il chem 10 zile consecutive la lucru, dar nu am gasit ceva reglementare de genul asta (ori nu m-am priceput, ori nu exista).

Sa luam luna decembrie 2016 ca exemplu practic: zilele 1,2,3,4 sunt libere (1,2 prin lege, 3,4 weekend). Zilele de 5,6,7,8,9,10 le lucreaza (10 e sambata). 11(duminca) liber, 12 (luni) liber pt recuperarea zilei de 10. 13,14,15,16 lucratoare, 17,18 libere (weekend). 19(luni) zi libera data in avans, 20,21,22,23,24 lucratoare (24 e sambata, dar am dat in avans ziua libera).
E corecta impartirea zile libere/zile lucratoare pt decembrie, cum am zis in exemplu?

Daca se raspunde si cu trimitere la articolele de lege, ar fi perfect.
Multumesc in avans
Multumesc de raspuns....logica dictata de programul declaratii_bass asa zice..ca si cea datorata de angajator,si cea datorata de angajat se retine...dar cu toate astea
"Perioadele în care asiguraţii prevăzuţi la art. 1 alin. (1) şi (2) beneficiază de indemnizaţiile prevăzute la art. 2 constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, pentru aceste indemnizaţii datorându-se contribuţia individuală de asigurări sociale reglementată de prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare." ce e boldit nu se refera numai la cea datorata de angajat?ca parca ea are denumirea asta,de "contributie individuala", cealalta fiind parca "cas datorat de angajat".....nu cred ca este doar o problema de semantica
am cautat si rascautat topicuri legate de taxele aferente concediului de sarcina si lauzie,am crezut ca am gasit raspunsul corect,dar se pare ca nu este asa..
parerea aproape generala este ca,la concediul de sarcina si lauzie se plateste numai cas datorat de angajat,in valoare de 10,5%,raportat la salariul minim pe economie(600 in momentul de fata),indiferent daca inainte a lucrat cu jumatate de norma(300) sau norma intreaga(600)..
scotind declaratiile cas-ului,am observat ca programul Declaratii_Bass ,daca bagi concediul medical,ia in calcul atit contributia datorata de angajat(10,5% din minim pe economie) cit si cea datorata de angajator(20,8% din minim pe economie)....
celelalte impozite,adica somajul,asigurarile medicale,impozit pe salariu,etc,am observat ca nu se platesc in cazul medicalului pt sarcina si lauzie,deci numai aici,la cas este dilema...
deci pina la urma care contributii cas se platesc?numai cea datorata de angajat,sau si cea datorata de angajat,si cea datorata de angajator,ambele raportate la salariu minim brut pe economie(chiar daca e angajata cu jumatate de norma)?