avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 240 soluții astăzi
Forum Activitate nety36

Activitate nety36

Bună ziua.
doresc să aflu dacă în fața instanței,la termenul de judecată( acțiunea de punere sub interdicție judecatoareasca a unei persoane cu debilitate psihică) sunt audiați și alți martori în afara procurorului sau a personalului medical de specialitate.

Pe scurt, sora mea care are un retard mintal combinat cu un grad de schizofrenie este pusă sub interdicție judecătorească de către fratele nostru fără încuviințarea mea sau a tatălui nostru.Acțiunea s-a petrecut în urmă cu cinci ani iar eu nu locuiesc cu ei.
Doresc să subliniez că tulburarea ei nu se prezintă în mod permanent, aceasta are și momente de calm și echilibru cănd se poate discuta și poate coopera destul de bine.

Pentru că fratele nu vrea să-mi ofere niciun document spre consultare am depus o petitie la autoritatea tutelară.Ofiterul de caz îmi spune că va merge să-i ceară în scris declarație doar tatălui,fără șă fie necesar ca eu să fiu prezentă. Am insistat să-mi comunice cand va avea loc vizita sa pentru că tatăl are un inceput de demență. Din păcate acesta m-a refuzat.
Am o autoutilitara care este inscrisa pe societate comerciala. SRL-ul cu servicii de transport nu a mai avut activitate din 2015. Nu au fost intocmite documentele pentru suspendare/lichidare către Reg Com.
Intrebare : Pot vinde masina si pot emite factura de vanzare in aceste conditii?
Vă multumesc.
"Termenul de prescriptie poate fi suspendat sau intrerupt."
Dar și suspendarea și intreruperea asta trebuie să aibă o limită legală...
M-am săturat de placa asta ...adică este un termen infinit?
Până si infractiunile se reabilitează mai rapid!!



ANOFM a emis ordinul nr. 85/2021.
.La punctul 5 completat cu litera e se mentionează
(5) In categoria debitorilor prevazuti la alin. (4) se includ si urmatorii debitori:
e) debitorii carora li s-au comunicat decizii de imputare aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la data de 31 martie 2020 inclusiv, ca urmare a unui control in derulare la data de 14 mai 2020, indiferent de data comunicarii deciziei de imputare.

Am o decizie de imputare din anul 2011 pentru un debit rezultat dintr-o recalculare a unei indemnizatii de somaj .
Azi am sunat la ANOFM si imi spune ca debitul meu potrivit acelei decizii din 2011 este in continuare activ iar acest ordin se refera doar la datorii accesorii!!

Am făcut nenumărate sesizări invocand articolele din codul de procedură fiscală iar ANOFM insistă să răspundă că nu s-a împlinit termenul de prescripție!!!???
Potrivit codului fiscal termenul de prescriptie este de 5 ani iar emiterea unui alt act administrativ fiscal nu mai este posibilă în situații cum sunt: a) s-a împlinit termenul de PRESCRIPTIE prevăzut de lege;
Conform Legii 207/2015 art.22 Creanțele fiscale se sting prin plată, compensare, executare silită, scutire, anulare, PRESCRIPTIE, dare în plată și prin alte modalități prevăzute expres de lege.
Art.112 Dacă organul fiscal constată împlinirea termenului de PRESCRIPTIE a dreptului de stabilire a creanței fiscale, procedează la încetarea procedurii de emitere a titlului de creanță fiscală.

Va rog ,poate cineva să-mi explice ce categorie este inclusa la art.5 litera e din Ordinul ANOFM nr. 85/2021 ?
Va multumesc.
Contraventie rutieră.

Care este termenul legal de emitere a unui proces verbal de contraventie rutiera raportat la data savarsirii acesteia? Se poate emite proces verbal de contraventie dupa 4 luni de la data constatarii unei contraventii ? (parcare neregulamentara)
Va multumesc.
Contraventie rutieră
Răspuns la discuția Cartea de imobil-date obligatorii


Bună ziua .
îmi puteti spune cum procedam cu spatiile comerciale aflate intr-un bloc de apartamente (spatii alta destinatie) in temeiul regulamentului GDPR?

Administratia a cerut copii dupa urmatoarele documente
-contract de inchiriere spatiu
- act de constituire societate comerciala
- act de identitate chirias

Se invocă regulament GDPR si nu aduce copii dupa documente.
In acel spatiu comercial sunt inscrise mai multe persoane la calculul pentru cotele de intretinere.
Trebuie sa prezinte date de identificare toate aceste persoane sau doar cel trecut in contractul de inchiriere?

Vă mulțumesc.



Victor Brosser a scris:

Buna ziua,
Va trimit un anunt catre locatarii nostrii:

"Stimati proprietari si locatari,

Asociatia de Proprietari prin administrator doreste sa va comunice urmatoarele:

Pentru a se putea actualiza baza de date (suprafata utila, teren in proprietate, teren in folosinta, numar de persoane prezente), pentru a se respecta Normele Metodologice de aplicare a Legii 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si pentru intocmirea Cartii de imobil conform O.U.G. nr.97 din 2005, va punem in vedere ca in termen de 15 zile de la primirea prezentei sa depuneti si sa prezentati la administratie urmatoarele acte:

- actul de proprietate (copie);

- actul de identitate al celor care locuiesc sau isi desfasoara activitatea in imobil (prezentare);

- declaratie din care sa rezulte cate persoane locuiesc sau isi desfasoara activitatea in spatiu sau apartament;

Mai jos va prezentam cateva extrase din legile mai sus mentionate:

NORME METODOLOGICE de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, Actualizate 2016

Art. 12

(B)Obligatii:

g)la dobandirea proprietatii, sa depuna in copie, la asociatie, actul de proprietate;



O.U.G. nr.97 din 2005

Art.37 (1) Evidenţa locatarilor prin cartea de imobil se ţine în următoarele categorii de imobile care dispun de mai multe unităţi locative, astfel cum acestea sunt definite de Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
b) care servesc total sau parţial ca locuinţă.

Art.38

(2) Cartea de imobil se întocmeşte şi se actualizează de către persoana anume desemnată, cu acordul acesteia, de către proprietarul imobilului sau de asociaţia de proprietari; în cazul asociaţiei de proprietari, responsabilul cărţii de imobil este, de regulă, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociaţiei.

(4) Responsabilul cărţii de imobil are obligaţia să înscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliază sau au reşedinţa în imobilul respectiv şi să o prezinte, la cerere, poliţiştilor sau lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor.



Art.39

(1) Persoanele care îşi schimbă domiciliul sau îşi stabilesc reşedinţa sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuinţă în termen de 15 zile de la mutare.

(2) Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărţii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărţii de imobil.

Multumim pentru sprijinul acordat"

Un model puteti gasi pe net.
Cu stima,

Mda....abuzuri peste abuzuri ! Bancile au clauze abuzive , executorii cu concursul birourilor cadastrale dispun notarea in cartea funciara a unui imobil fara incuviintarea unei instante iar instanta timbreaza acţiunile privind constatarea existenţei sau inexistenţei unui drept patrimonial in functie de valoarea bunului .Foarte tare e sistemul asta , totul se invarte in jurul banului ! Noi debitorii , pe langa faptul ca suntel lasati fara locuri de munca , mai ramanem si fara case ! Cred ca inainte de a introduce o astfel de actiune va trebui sa adresez o petitie Colegiului Director al Camerei Executorilor pentru a cerceta temeiul legal prin care executorul judecatoresc a dispus notarea in cartea funciara a imobilului fara incuviintarea instantei Multumesc pentru clarificari !
Foarte util raspunsul Dvs. Am citit integral dispozitiile decretului 167/1954 si as mai dori o lamurire cu privire la ART. 18 din acest decret .
Executorul judecatoresc poate fi asimilat organului arbitral ?
"Instanta judecatoreasca si organul arbitral sint obligate ca, din oficiu sa cerceteze, daca dreptul la actiune sau la executarea silita este prescris. "
Multumesc pentru intelegere !
Buna ziua,
De la data de cand o instanta a incuviintat executarea silita s-au scurs 4 ani pentru o creanta declarata certa , lichida si exigibila De la ultima plata s-au inregistrat 6 ani Executarea nu a avut loc intrucat debitorul nu a avut venituri. Titlul executoriu reiese in urma unui credit bancar fara garantii. In rastimpul acestor 4 ani executorul trimite in mod alternativ si succesiv atat debitorului cat si codebitorului (acestia fiind soti ) somatii pe bunuri asupra carora trebuie instituit partaj (auto sau imobil ) .
Intrebare: Care este intervalul de timp înăuntrul căruia executorii sau creditorii pot sa-si exercite dreptul de executare silita ? (cu indicare articol)
Multumesc.