avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 964 soluții astăzi
Forum Activitate radu7705

Activitate radu7705

Răspuns la discuția POPRIRE SALAR
eu sunt cel in cauza ..insa tot eu fac si salariile. problema e daca executorul nu face un abuz . nu mi-a fost inmanata nicio hotarare judecatoreasca. DECI DACA NU ESTE HOTARARE NU ESTE NICI SUMA MINIMA DE PLATA. deci pot face poprire doar de 5 lei pe luna pe salar sau chiar 1 leu nu ?
Discuție POPRIRE SALAR
A venit la noi la firma o poprire pe salar a unui salariat care a luat credit in 2005 in 2007 pentru ca nu a mai fost platit s-a considerat creditul scadent ( desi era pe 5 ani). intrebare este:
a) poate sa puna poprire pe salar un executor pentru o restanta mai veche de 3 ani , in conditiile in care nu se poate demonstra ca mi-au fost trimise notificari ( nu sunt cu confirmare de primire)
b) pot face o poprire a salarului cu o suma simbolica ex. 10 lei ? daca nu unde scrie cat e minim. maxim stiu ca e 1/3 din ceea ce depaseste jumatate din salarul minim pe tara...dar minim...scrie undeva cat e ?
Răspuns la discuția TVA LA INCASARE
in momenyul in care cesionezi creanta se considera ca ai incasat factra. deci platesti tva-ul de pe factura indiferent cu cat cesionezi creanta
Răspuns la discuția decl.390
In MOf. nr. 294/15.04.2008 a fost publicat OpANAF nr. 552/2008 pentru aprobarea modelului si continutului formularului VIES 390 “Declaratie recapitulativa privind livraarile/achizitiile intracomunitare de bunuri” .pdf

Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA, in conditiile art. 156^4 din Codul Fiscal, care au efectuat in trimestrul de raportare livrari, achizitii in tarile membre ale Uniunii Europene, sau livrari şi achizitii in cadrul unei operatiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite in Titlul VI din Codul fiscal.

Declaratia recapitulativa se depune trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare incheierii trimestrului, la organul fiscal competent si se completeaza conform noilor instructiuni incepand cu operatiunile desfasurate in trimestrul I al anului 2008.


REZULTA CA DECLARATIA 390 SE DEPUNE TRIMESTRIAL. ASA CA NU ITI MAI FACE PROBLEME CAND A FOST EMISA SI CAND A FOST CORECTATA.


IN AL DOILEA RAND ORICINE POATE EMITE O FACTURA CATRE ORCINE. Asta nu insemna ca si trebuie recunoscuta, daca nu are in spate un deviz de lucrari, un aviz de livrare, o scrisoare de trasura etc, nici o instanta din lumea asta nu poate sa iti bage pe gat acea factura cu atat mai putin Finantele.


in al treilea rand nu iti organizezi contabilitatea dupa greselile altora. " fiecare familie e cu bucataria ei".

sper ca m-am facut inteles.
Răspuns la discuția constructii deviz si avans
asa ar fi corect. insa daca nu sa emis in lunile anterioare factura conform devizului de lucrari, atunci ma incarc cu tva de plata atat pentru avans cat si pentru devizul de lucrari nefacturat ?
nu inteleg de ce sa ei amenda. cel mult pot sa iti calculeze majorari la tva. dar daca se achita in maxim 30 zile de la termenul scadent nu se mai calculeaza penalitati ( cod de procedura fiscala). spui ca atunci ai primit factura si ai inregistrat-o in momentul in care primit-o.
Răspuns la discuția tva
nu se declara. in baza procesului verbal faci 6581=5311 sau 5121 depinde cum ai platit-o. deci suma platita nu iti apare nici in jurnalul de dumparari nici in cel de vanzari .

facturile pe care til-au dat jos faci urmatoarea corectie :

4426=401 in rosu 200
iar ulterior
3xx=401 sau in cazul unei prestari de servicii 6xx=401 in negru cu 200
lesi ceva garantie si termenul maxim e din cate stiu eu 5 ani
o societate factureaza in prima luna un avans de 100.000 +TVA pentru efectuarea unei constructii pe care o si incaseaza ( total incasat 124.000). In cursul lunii face un deviz de lucrari de 30.000, in luna a 2-a un altul de 30.000 iar in final un deviz de 40.000 si o factura cu situatii de lucrari de 100.000 si un storno avans de 100.000, tva total 0, total factura 0.

intrebarea mea estedaca in prima luna ma inregistrez cu tva doar de 24.000 aferent facturii de avans sau cu 100.000( factura)+30.000 ( deviz)=130.000 si tva de 31.200 ( conf art. 134~1 alin 7.)

iar in luna a 2 mai inregistrez tva inca de 30.000*24%=7200, urmand ca in luna a 3-a sa am tva de recuperat si sa fac cerere....

sau consider ca daca am platiti tva-ul aferent facturii de avans nu mai este necesara si inregistrarea tva-ului aferent devizului.


care contare e corecta:

411=% 124.000
419 100.000
4427 24.000


iar in momentul in momentul devizului


331=711 30.000
4428=4427 7.200

sau nu mai e necesar sa fac 4428=4427 considerand ca am platit o data tva