avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 587 soluții astăzi
Forum Activitate tissot

Activitate tissot

Răspuns la discuția ADMITERE BAROU 2012
doru6 a scris:

Eu am platit taxa de 800 de lei prin ordin de plata. Sper ca e in regula sau nu?
Pe copia certificatului de nastere in afara de conform cu orginalul si semnatura, mai treceti si data sau alte mentiuni?
In cererea de inscriere am lasat necompletat punctul 5, pentru ca nu am fost inscris in alt barou. Trebuie cumva trasa linie pe spatiile nepunctate?
Tot in cererea de inscriere la punctul 8 trebuie completat ceva? Eu sunt din Bucuresti deci urmeaza sa fiu inscris la INPPA Bucuresti.

Si scuzati-mi nestiinta dar cursurile INPPA sunt obligatorii sau nu? Si daca nu sunt obligatorii e avantajos sa urmez aceste cursuri?

Eu ma pregatesc momentan pentru examenul de rationament logic la INM si nu am avut si nici nu am momentan suficient timp sa ma informez cu privire la aceste aspecte decat in graba.

Multumesc

P.S.: aaa...si de ce scrie in cerere la punctul 7 ca anexez certificatul de nastere in copie legalizata cand in anuntul de concurs se specifica ca e suficienta copia certificata???

Mi se pare asa de complicata inscrierea asta la barou in comparatie cu cea la INM unde lucrurile erau foarte clare si nu se cerea atata hartogaraie.


Cursurile INPPA sunt obligatorii, si după admiterea în profesie ești înscris din oficiu la INPPA.
Anul trecut s-a modificat Statutul profesiei si au fost introdusa obligația ca în amândoi ani de stagiatura sa urmezi cursurile INPPA, înainte era decât 1 an. Se plătește taxa de școlarizare, a câte 500 lei/ an , dacă nu greșesc suma. Adică în 2 ani se va plăti 1000 lei. La finalizarea a doi ani de Institut se plătește încă 600 lei taxa de înscriere la examenul de definitivat.

Pe lângă taxa de 800 lei, vezi ca cei de la baroul bucurești ( nu este greșeală, special am scris cu litere mici), cer și achitarea unei taxe de 300 lei, către barou - asa numita taxa de secretariat pe care poți sa o plătești tot prin OP ( găsești contul pe site-ul baroului la anunțul privind plata acestei taxe, sau poti achita direct la casieria baroului.

In ce privește întrebarea referitoare la certificarea Certificatului de naștere/ depunere in copie legalizata am aceeași nedumerire. Aici pot sa-ți răspundă cei care au depus deja.

Succes la INM sa treci de raționament și interviu, sa nu ai nevoie sa dai examu de la barou.
Răspuns la discuția ADMITERE BAROU 2012
Propun ca forma de protest boicotarea Baroului Bucuresti. Sa nu depunem dosarele la Bucuresti, ci la alte barouri din tara, chiar si in nou infiintatul Barou Ilfov, unde nu se percepe aceata taxa. Am vazut in 29 iulie ca poate fi o forma foarte eficienta de protest.
Sa vedem atunci cand la Barou nu se va inscrie nimeni, daca nu isi vor schimba atitudinea fata de canditati/ viitorii colegi de profesie.


IN ATENTIA CANDIDATILOR PENTRU SUSTINEREA EXAMENULUI DE PRIMIRE IN PROFESIA DE AVOCAT
IN ATENTIA CANDIDATILOR

PENTRU SUSTINEREA EXAMENULUI DE PRIMIRE IN PROFESIA DE AVOCAT (IN VEDEREA DOBANDIRII TITLULUI PROFESIONAL DE AVOCAT STAGIAR) SI CEL DE PRIMIRE IN PROFESIA DE AVOCAT A PERSOANELOR CARE AU ABSOLVIT EXAMENUL DE DEFINITIVAT IN ALTE PROFESII JURIDICE, SESIUNEA OCTOMBRIE 2012,

IN CONFORMITATE CU DISPOZITIILE

DECIZIEI NR.63/03.12.2011 A CONSILIULUI UNBR

SI

HOTARARII CONSILIULUI BAROULUI BUCURESTI NR.32/13.12.2011

CANDIDATII VOR ANEXA LA DOSARELE DE INSCRIERE SI DOVADA DE PLATA A TAXEI DE SECRETARIAT, DE 300 LEI, CARE SE POATE ACHITA LA CASIERIA BAROULUI SAU IN CONTUL BAROULUI

Dupa cum am aratat, si in cealalta postare aceasta taxa nu are suport legal.
Redau in continuare Decizia UNBR nr. 63 si Hotararea Consiliului BB nr 32 , pe care in aparenta isi sustin domnii de la BB obligatia de achitare a taxei de 300 lei.

HOTARARE
Avand in vedere dispozitiile prevazute in Decizia nr.63/03.12.2011 a
Consiliului Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, privind modificarea
limitelor maxime ale taxelor prevazute la art.315 si 316 din Statutul profesiei
de avocat,
In baza dispozitiilor art. 56 alin. (2) lit a) din Legea nr. 51/1995 pentru
organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata,
In temeiul prevederilor art. 73 alin (3) din Statutul profesiei de avocat,
CONSILIUL BAROULUI BUCURESTI
HOTARASTE:
Art.1-Se aproba taxele prevazute de art.315 din Statutul profesiei de
avocat, ce vor fi incasate de Baroul Bucuresti, dupa cum urmeaza:
a) înscrierea în barou a avocailor stagiari primii în
profesie cu examen
1.500 lei
b) înscrierea în barou a avocailor definitivi primii în
profesie, cu examen
3.000 lei
c) înscrierea în barou a avocailor definitivi primii în
profesie, cu scutire de examen
3.000 lei
d) acordarea calităii de avocat definitiv fără susinerea
examenului de definitivare, în cazurile prevăzute de art.
20 alin. (5)-(7) din Legea nr. 51/1995, republicată
3000 lei
e) reînscrierea în Tabloul avocailor a avocatului
suspendat pentru neplata contribuiilor profesionale;
3.000 lei
f) reînscrierea în Tabloul avocailor a avocatului
incompatibil;
1.500 lei
g) transferul avocatului dintr-un barou în altul, taxă ce va
fi percepută de baroul la care avocatul se transferă,
1.500 lei
h) înfiinarea pe raza baroului a unui sediu secundar; 1.500 lei
i) înscrierea în Tabloul special a avocatului străin; 3.000 lei
j) activităi de secretariat si jurisdicie profesională. 300 lei
Art. 2. – Se aproba taxele prevăzute la art. 36 alin.(2) si (3), precum si
art. 295 alin. (4) din Statutul profesiei de avocat, dupa cum urmeaza:
a) înscrierea la examenul de primire în profesie; Conform regulamentului de
examen

b) înscrierea la examenul de dobândire a titlului
profesional de avocat definitiv;
Conform regulamentului de
examen
Art. 3. –Taxele prevazute in art.1 si 2 de mai sus, nu includ TVA.
Art.4 - Prezenta hotarare produce efecte incepand cu data de
13.12.2011 si se aduce la cunostinta publica prin afisare si publicare pe siteul
baroului.
CONSILIUL BAROULUI BUCURESTI
DECAN,
Av. Ion ILIE-IORDACHESCU
Nr.32

HOTARARE
Avand in vedere prevederile Hotararii Consiliului Baroului Bucuresti
nr.32/13.12.2011 prin care au fost aprobate taxele ce vor fi incasate de Baroul
Bucuresti,
In temeiul prevederilor art.73 alin.(3) din Statutul profesiei de avocat,
CONSILIUL BAROULUI BUCURESTI,
HOTARASTE:
Art.1-Se completeaza art.1 lit.”j” din Hotararea Consiliului Baroului
Bucuresti nr.32/13.12.2011 cu mentiunea ca taxa de 300 lei se achita in
urmatoarele situatii:

· Infiintare: -Cabinet individual,
-Cabinete asociate,
-Cabinete grupate,
-Societati civile profesionale.
-Societati profesionale de avocati cu raspundere limitata.
· Transformari ale formelor de exercitarea a profesiei,
cu posibilitatea esalonarii taxei in cazuri individuale.
Art.2-Prezenta hotarare face parte integranta din Hotararea Consiliului
Baroului Bucuresti nr.32/13.12.2011
.
Art.3-Prezenta hotarare se va aduce la cunostinta publica prin afisare la
sediu si prin publicare pe site-ul oficial al baroului.
CONSILIUL BAROULUI BUCURESTI
DECAN,
Av. Ion ILIE-IORDACHESCU
Nr.32 bis/20.12.2011


Deci este clar, ca art. 1 din Hotararea 32bis, care modifica lit j) vine si mentioneaza expres pentru ce anume se achita taxa de 300 lei. Este o mentiune limitativa, si nu poate fi extinsa si asupra altor activitati.
Răspuns la discuția ADMITERE BAROU 2012
IOANIDE16 a scris:

Tocmai s-a modificat pagina Baroului Bucuresti! Apare si taxa de 300 RON si faptul ca se poate achita la BCR! Pentru un lucru josnic ca acesta s-ar cuveni demisia de onoare a decanulu! Stiu DEMISIE si ONOARE! Vorbesc ca sa nu tac!:D


Adevarul ca aceasta taxa nu isi gaseste acoperire legala dar este stric parerea mea personala. Vorbesc aici despre interpretarea unei Decizii a Consiliului UNBR si a unei HCBB.

Pagina de internet a Baroului este buna nu doar de prostit candidatii, dar se poate accese printre altele si Hotararile Consiliului Baroului. Acea hotarare a Baroului Bucuresti in care au fost aprobate taxele pe care le percepe baroul a fost aprobata in 13.12.2011. Este vorba despre Hotararea nr. 32, in care intradevar la lit. j) se prevede taxe de activitati de secretariat si de jurisdictie profesionala = 300 lei.

Dar domnii de la Barou uita ca a fost aprobata si hotararea nr. 32 bis din 20.12.2011 prin care se mentioneaza expres urmatoarele , va redau cuprinsul hotararii :

Art.1-Se completeaza art.1 lit.”j” din Hotararea Consiliului Baroului Bucuresti nr.32/13.12.2011 cu mentiunea ca taxa de 300 lei se achita in urmatoarele situatii:
· Infiintare:
-Cabinet individual,
-Cabinete asociate,
-Cabinete grupate,
-Societati civile profesionale.
-Societati profesionale de avocati cu raspundere limitata.
· Transformari ale formelor de exercitarea a profesiei, cu posibilitatea esalonarii taxei in cazuri individuale.
Art.2-Prezenta hotarare face parte integranta din Hotararea Consiliului Baroului Bucuresti nr.32/13.12.2011."

Prin urmare la primirea si procesarea dosarelor de primire in profesie nu este legal sa perceapa aceasta taxa. De altfel nicaieri la niciun alt barou din tara nu am auzit sa incerce aceasta cale de a se imbogati. S-au gandit ei , domnii de la barou, ca fiind Bucurestiul cel mai mare Barou si cu cei mai multi canditati ( aproximativ 1200 -1500 in fiecare an) ca ar face bine la Bugetul Baroului sa mai incasese niste bani, NEMERITATI.

Nicaieri in cuprinsul Regulamentului pentru organizarea examenului nu scrie ca Baroul poate incasa bani peste taxa de examen de 800 lei. Eu le zic RUSINE

Puteti gasi Hotararile indicate pe site-ul Baroului Bucuresti.
Va rog frumos un ajutor.

Am nevoie de un model de Hotarare AGA ( Decizie asociat unic) pentru radierea societatii. E vorba despre dizolvarea SRL in 2 Etape.
Prima Etapa pentru dizolvare si lichidare am parcurs. Acum mi-a ramas sa parcurg si etapa 2 - Radierea din RC.

Nu stiu cum sa fac hotararea de repartizare , intrucat societatea nu a avut activitate de la inregistrare. Am deschis-o dar nu am mai activat niciodata pe societate. ce trebuie sa scriu in acest caz in Decizie ?

Va multumesc Anticipat
la Starea Civila Sector 1 s-a implimentat o noua procedura de transcriere a actelor de stare civila obtinute din strainatate.

Astfel potrivit noii proceduri cererile pot fi depuse prin mandatar, decat in urmatoarele conditii care trebuie intrunite cumulativ:
1.Sa fie sot sau ruda cu petentul pana la gradul IV inclusiv ( dovada se face presupun cu toate actele posibile si imposibile ca sa demonstrezi gradul de rudenie)
2. Titularul sa se afle in stare nedeplasabila ( se demonstreaza cu acte medicale doveditoare)

sau mandatarul sa fie avocat activ inscris in Baroul de Avocati. ( membru UNBR)

Mai jos prezint anexa din Dispozitia Primarului nr. 1777/19.03.2012

Persoanele care pot depune solicitări privind transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate, la Sectorul 1 al Municipiului București

1. cetățeni români cu domiciliul stabil pe raza de competență a Sectorului 1, care fiind temporar în străinătate au înregistrat la autoritățile din străinătate nașterea/căsătoria/decesul, în termen de 6 luni de la întoarcerea în țară sau de la primirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, sunt obligați să ceară transcrierea în registrele de stare civilă române a acestor certificate/extrase pentru a avea putere doveditoare în țară,

2. cetățeni români cu domiciliul în străinătate care au avut la plecarea din țară domiciliul pe raza de competență a Sectorului 1, în termen de șase luni de la întoarcerea în țară sau de la primirea din străinătate a certificatului sau extrasului de stare civilă, sunt obligați, sunt obligați să ceară transcrierea în registrele de stare civilă române a acestor certificate/extrase pentru a avea putere doveditoare în țară,

3. cetățeni români care nu au avut niciodată domiciliul în România, conform prezentei legi vor solicita înscrierea certificatelor de stare civilă la Misiunea Diplomatică a României din statutul de domiciliu sau transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă în România numai la Primăria Sectorului 1,

4. mandatari persoane fizice care dețin o procură specială și autentică pentru depunerea cererii privind transcrierea certificatului de naștere/căsătorie/deces și ridicarea certificatului transcris, care să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
a. este soțul/soția sau rudă până la gradul IV inclusiv cu mandantul,
b. mandantul se află în imposibilitate medicală de a se deplasa, fapt dovedit cu documente
medicale care vor însoți procura,

5. avocații, membri ai Barourilor din România pe bază de procură specială şi autentică, însoțită de împuternicirea avocațială, pentru fiecare caz în parte.

Mandatarii prezentați la punctul 4 cât și avocații prezentați la punctul 5, pot depune într-o zi solicitări pentru maxim două familii.


Intrebare: Cat de legala vi se pare ingerinta administratiei in contractul de mandat si limitarea acestuia ?
Exista o restrictionare a drepturilor cetatenilor romani de a-si alege liber reprezentantul , incalcandu-se astfel Constitutia ?

De asemenea s-a implimentat urmatorul program :
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL

LUNI ªI MIERCURI – de la 8.30 la 15. 30 – primiri cereri
MARŢI ªI JOI – de la 8.30 la 15. 30 – eliberări certificate
VINERI NU SE LUCREAZÃ CU PUBLICUL

Nu contravine oare cu HG privind lucrul cu publicul in institutiile publice care prevede ca cetatenilor li se va permite accesul de luni-vineri in intervalul 08 - 16 iar intr-o zi ca fi cu program prelungit 08- 18:30 ?

Astept pareri.
Va multumesc
Răspuns la discuția dubla cetatenie
Cetatenia romana nu se poate pierde in nicio imprejurare cat de speciala n-ar fi, daca a fost dobandita prin nastere. Intr-adevar se poate pierde daca a fost acordata. Se poate renunta la cetatenie romana, dar nu este cazul intrucat si legislatia romana si cea italiana permit dubla cetatenie.
Răspuns la discuția Fisa post Brand Manager
Multumesc, este aproape ceea ce imi trebuie.
Cred ca o sa adaptez putin si va merge turnata ca pentru postul de BRAND MANAGER.

Potrivit COR-ului ocupatia de BRAND MANAGER este diferita de DIRECTOR MARKETING
Buna ziua
ma puteti ajuta si pe mine va rog cu o fisa de post pentru ocupatia Brand Manager
Am aceasi situatie cu Orange.
Am contract pe persoana juridica iar valoarea abonamentului este in jur de 400 euro/lunar.
Acum dupa 1 an de la data semnarii actului aditional doresc sa inchei relatia cu Orange, si iam notificat despre denuntarea unilaterala a contractului, dar acestia imi baga in fata clauza cu obligatia de a plati pentru toata perioada ramasa, plus si o taxa de 100 euro pentru fiecare sim. Adica in total de peste 6000 Euro.

Este inadmisibil o asemenea clauza. Dreptul la despagubire il inteleg ca fiind pentru despagubirea beneficiului nerealizat carese traduce prin formula "valoarea abonamentului - costurile lor = beneficiu nerealizat". Si fara sa vorbim de telefoane sau alte accesorii achizitionate la preturi promotionale.

Consider si eu ca sunt aplicabile dispozitiile Legii 161/2010, si anume acea prevedere cu dreptul la denuntare nu poate fi ingradit, ori este clar ca odata ce Orange iti solicita sa le platesti valoarea contractului ramasa pana la finalizare devine mult prea oneroasa contraprestatia mea. Si nu inteleg pentru ce imi cer acea taxa de 100 euro pe sim, indiferent ca au trecut 3 luni de la semnare, sau 15 luni sau 22 luni.
Cine stie despre jurisprudenta cu asemenea speta va rog sa indicati. Mai ales dupa intrarea in vigoare a legii 161/2010


Iar ceea ce vb dvstra MR. Kappauser sunt citate din Noul Cod Civil, care actualmente nu este in vigoare, deci nu se aplica.
Termenul nu a fost depasit.
De altfel am si trimis plangerea impotriva rezolutiei procurorului la prim procuror, dar tare imi e ca va fi respinsa.
Din cate am citit pe forumuri si din jurisprudenta, peste tot in tara, astfel de plangeri sunt admise de procurori si trimisi in judecata cei vinovati, doar in Bucuresti nu.
Sa sper totusi ca va fi admisa plangerea si infirmata solutia de incetare a urmaririi penala.

Multumesc mult pentru sfatul de a depune plangerea la prim procuror, sper sa fie acesta/aceasta mai cu carte, si sa faca diferenta intre infractiunea continua si infractiunea continuata.