avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Activitate Nasshu

Activitate Nasshu

In 2010 cand am facut modernizarea service-ului la rubirca avize in certificatul de urbanism nu este bifat in dreptul ''securitate'' la incendiu.
Dar de atunci au mai aparut legi/normative si sunt in ''ceata''.
Buna ziua,
Am citit HG571/2016 in care se specifica cladirile pentru care trebuie obtinut aviz apoi autorizatie de la ISU.
Nu am reusit sa incadrez la nicio categorie activitatea de service auto .
Mentionez ca , cladirea are un singur nivel , suprafata desfasurata cca 1200mp ,
Numarul de masini parcat in curte pe durata zilnica de functionare este sub 10. ( este vorba de un service mic )
Prin urmare, nedumerirea mea este: am sau nu nevoie de autorizatie de la ISU?
Multumesc.
De curand am avut o dauna Auto , pe care am dorit sa o rezolv pe asigurarea Casco .

Asigurarea Casco a fost incheiata prin intermediul unui broker se asigurare.
Una din rate avea scadenta celor 15 zile de intirziere duminica.
Brokerul a incasat rata luni , urmatoarea zi. ( mai exact pe 11.06 )
Pe data de 25.06 am sunat la Call Center-ul firmei de asigurare pentru a deschide dosarul de dauna.
Mi-a fost cerut prin telefon numarul asigurarii Casco , si mi-a fost alocat un numar de dosar.
A doua zi am facut constatarea , siam primit foaia de demarare a lucrarilor.
Am efectuat lucrarile, si azi 26.07 am fost sunat de un reprezentant al companiei de Asigurari sa mi se spuna ca polita nu este valabila ( desi intre timp am mai achitat o rata ) pentru ca pe 11.06.2012 s-a intirziat o zi la plata ratei si nu a fost facuta repunerea in functiune a politei dupa achitarea ratei.

In aceasta situatie , se pare ca sunt nevoit sa platesc din buzunar reparatie in conditiile in care eu achit in continuare acele rate.

Nu inteleg, de ce au acceptat deschiderea dosarului , si trimiterea catre reparatie in data de 25.06 , daca ei considera ca polita nu mai e valabila din 11.06.

Eu in situatia aceasta ce fac ? cu cine ma iau la tranta ? am vreo portita sa ma iau de gat cu brokerul de asigurare ?

multumesc,
Buna ziua, detin o firma care face comert cu echipamente IT.

Emit facturi si catre persoane juridice si catre pesoane fizice. Pe facutrile emise consemnez seria de buletin a delegatului ( si in cazul persoanelor fizice si adresa la modul general adica doar oras si judet ) .

As dori sa stiu daca in aceste conditii ar trebui sa fiu inregistrat ca operator de date cu caracter personal.

Dar pentru dosarele de personal ale angajatilor , este necesar ? avand in vedere ca in dosarul respectiv sunt diverse documente, si apare si CNP-ul lor ?

cu stima,

Discuție Statistica.
Buna seara, stiu ca exista o lege care spune ca daca intri in colimatorul celor de la statistica esti obligat sa raspunzi.

eu sincer la 2 angajati pe care ii am , nu prea am chef de formularele lor.

ideea e ca vreau as vrea sa scap de ei.

si am doua intrebari :

1. au voie sa imi trimita mail direct cu formularul respectiv ? avand in vedere ca eu nu am solicitat si nici nu m-am inregistrat vreodata la ei ?
in alte conditii mailuri nesolicitate sunt considerate spam ! la ei nu se aplica asta ?

2. in momentul in care trimit un formular catre o firma ei au vreo obligatie ? Asistenta in completarea formularului , explicatii , etc ? sau ei doar trimit si eu ma apuc sa completez ?
Au obligatia sa ma asiste la completarea respectivului formular ( adica eu pot solicta prezenta unei persoane de la ei la momentul intocmirii si completarii formularului ? )

multumesc ,
Răspuns la discuția Problema fisc
kappauser a scris:
.Ati solicitat sa vi se prezinte baza legala care cere asa ceva? Adica lege, ordonanta etc? Nu hotararea ORC prin acestia vor sa oblige fraierii sa mai inregistreze contra cost o multime de documente?


am gasit mof in 2004 cu act aditional modificare statut societate '' mandat adminsitrator perioada nelimitata'' , si sa nu se fi terminat inregistrarea la ORC , ptr ca ei nu au mai depus ulterior vreun act aditional, desi in aga era desemnata o persoana sa termine formalitatile ?

cu ce sunt eu de vina ca adminii ramasi si persoana imputernicita nu au dus la finalizare procedura.
Răspuns la discuția Problema fisc
@kappauser : sincer cand am vazut primul certificat mi-a cazut fata si nu prea am mai stiu ce sa le cer.. cert e ca le-am cerut explicatii, le-am mai explicat si faptul ca dupa Acea Aga s-au imputernicit niste oameni sa duca la indeplinire, eu ne avand zic eu calitatea si dreptul , nefiind administrator. am scos alt cetificat , cu mentiuni , unde apare cererea mea de mentiuni . stupoare acolo era doar prenumele meu , numele pe nicaieri . abia la alt treilea si dupa nush ce nota interna de a lor a iesit unul intreg in care sunt administator, cu mentiunea ca s-a inregistrat ca nu mai sunt administrator in baza Aga.

de aia am fost si eu bulversat, si intradevar, noua directoare a fost amabila, dar pe semne nu a vrut sa isi bata capul si sa isi puna girul pe o eventuala greseala a directoarei anterioare. cert e ca a mormait ceva printre dinti de ''justitie, interpretare'' bla , bla.
oricum , dupa acea data eu nu am o semnatura pe vreun act al firmei respective, nu am luat nimic din acea firma, dar pesemne va trebui sa ajung la instanta sa rezolv problema asta.
Răspuns la discuția Problema fisc
ma vad nevoit sa aplez iar la sfatul comunitatii.

Azi am fost la ORC sa iau un certificat constatator, si stupoare .. sunt administrator.
Am sapat in arhiva, am gasit AGA in care cei trei asociati ( inclusiv eu ) sunt de acord cu revocarea mea din functia de administrator, am gasit cererea de mentiuni, inchisa.
Mi s-a spus ca figurez inca administrator, in certificatul constatator, pentru ca dupa etapa, aga, cerere de mentiuni, M.O, cei ramasi ar fi trebuit sa faca o incheiere ( gen act aditional ) pe care sa o comunice ORC.
Mi s-a inmanat la final un certificat constatator, cu mentiuni, in care se vede mentiune respectiva ( aga cu revocarea mea ) .

acu nu mai inteleg nimic, sunt sau nu sunt administrator, am sau nu vreo raspundere la data asta ?
cei de la ORC au zis ca treaba ar fi facuta pe jumatate, ca nu se mai poate face nimic, si ca e interpretabila treaba asta .. bla, bla..
Răspuns la discuția Problema fisc
kappauser a scris:

Administrator nu mai sunteti de la 01.09.2005.
Efecte fata de terti de la data publicarii in MO.

multumesc ptr raspuns si apreciez.. dar mai am o nedumerire..

deci incepand cu 1 .09, avasnd aga, si demisia din functia de administrator , nu mai sunt administrator, dar raspund fata de terti , ex .finante, ptr ca ei nu si-au platit darile aferente declaratiilor depuse lunii octombrie ?

asta in conditiile in care, nefiind administrator, nefiind angajat ..fiind doar asociat nu aveam cum sa ii determin sa plateasca ? si avand in vedere ca :

Potrivit Legii 82/91 a contabilitatii, raportat la disp. L.31/90 privind societatile comerciale, -ART. 10 (1) ,,Răspunderea pentru organizarea şi conducerea contabilităţii la persoanele prevăzute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective.''

nu e o usoara contradictie ?
Răspuns la discuția Problema fisc
kappauser a scris:

La calitatea de administrator (mandatul de administrator) se poate renunta de catre administrator. Asemanator cu demisia in cazul contractului de munca.
Pentru a fi ferit de orice pericol este necesar sa faceti comunicarea oficial la ORC, cu scrisoare recomandata cu semnatura de primire, sau mai bine chiar direct, primind confirmarea de primire (data si semnatura).

Este clar ca din partea ORC s-a produs greseala. Fie modificarea nu a fost efectuata /inscrisa la registru, chiar daca s-a semnat de judecator si s-a publicat in MO, fie ORC nu a trimis la finante comunicarea.



aga cu revocarea a fost pe 1.09.2005, actele la orc au fost depuse pe 15.03.2006, judecatorul a semnat pe 17.03.2006, in monitor s-a publicat pe 30.06.2006( cu mentionarea datei de 01.09.2005 ).

eu de la ce data nu mai sunt administrator ?