avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 253 soluții astăzi
Forum Activitate IOANBRADEA

Activitate IOANBRADEA

Buna ziua!
Ma poate ajuta si pe mine cineva, va rog!
Daca sunt ales intr-o functie publica va trebui sa suspend activitatea pe care o prestez(comert cu amanuntul), corect?
Daca sotia mea deschide un PFA cu acelasi obiect de activitate cum pot sa transfer stocul de marfa existent? Obligatiile fiscale se pot transfera odata cu stocul? Adica plata impozitului aferent stocului! Daca este nevoie revin cu detalii!
Va multumesc!
Buna ziua!
Revin cu inca o solicitare a sprijinului d-voastra:
Am primit de curand o notificare de la ANAF prin care m-i se aduce la cunostinta ca nu am depus la termen, Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.
Fiind organizat in Intreprindere Individuala am avut un angajat in perioada 01.10.2010 - 01.10.2012, iar de atunci lucrez singur. In momentul cand am renuntat la angajat am facut modificarea in Revisal dar nu am facut si modificarea in vectorul fiscal :( . Am sunat la dansii si mi-au zis ca trebuia sa depun atunci si declaratia 010 si totodata ziceau ca ar trebui sa depun de atunci si pana acum aceasta declaratie pe zero. Acuma, intrebarile mele sunt, si va rog sa ma ajutati daca se poate:
1. Trebuie sa depun D010 cat mai rapid cu declararea de mentiuni?
2. Ce declaratii trebuie depuse si daca trebuie depuse obligatoriu? D112 sau D100?
3. Obligatiile fiscale aferente angajatului curg in continuu pana la depunerea D 010?
Mentionez ca dupa incetarea CM a angajatului meu, acesta sa angajat in alta parte, deci contributiile au fost platite de un alt angajator.
Ma scuzati ca am dezvoltat foarte mult subiectul dar am facut-o pentru a fi cat mai explicit.
Daca este nevoie pot sa mai aduc detalii!
Va multumesc!
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema:
Pana in data de 24 aprilie 2014 am fost platitor de TVA, iar la acea data am primit Decizia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA(art.152 din CF), bineinteles dupa ce am depus Declaratia 096. Am depus Declaratia D300 trimestriala(trim. I 2014) cu ajustarile impuse pentru stocul de marfa, iar acum va trebui sa depun declaratia semestriala D394; Intrebarea mea este:
Depun declaratia cu toate livrarile si achizitiile pana la data primirii deciziei(adica 24 aprilie 2014)??? Sau nu mai trebuie sa o depun?
Referitor la declaratia anuala D392, care trebuie sa o depun? D392A sau D392B? Multumesc mult! =D>
Multumesc mult pentru ajutor!
Buna dimineata!
Va multumesc pentru raspuns! V-as mai ruga sa va uitati peste exemplul dat mai jos si sa-mi confirmati daca este corect sau nu!
Mai intai precizez ca eu nu sunt de specialitate dar m-am straduit sa-mi tin eu contabilitate in partida simpla, (initiat de un contabil) si ca atare am procedat in felul urmator:
10 lei(factura achizitie fara tva)+20%(adaos comercial)+24%(Tva)=14.88 lei(pret de raft)
14.88 lei x 24 : 124 = 2.88 lei (tva calculat in nota de receptie)
14.88 lei(pret de raft) - 2.88 lei(tva) - 10 lei(pret achizitie) = 2.00 lei(adaos comercial calculat in nota de receptie)
Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect pana acuma!!!

Pentru completarea D300 am procedat astfel:
Livrari de bunuri = 12 lei(suma fara tva)......................2.88 lei (tva aferent)
Achizitii de bunuri = 10 lei(suma fara tva).....................2.40 lei (tva aferent)
2.88 lei - 2.40 lei = 0.48 lei( sold tva de plata la sfarsitul perioadei de raportare)
Este corect???
(PS. Sumele sunt luate la intamplare!)
Si atunci, suma de 0.48 lei nu reprezinta si tva-ul aferent stocului, care este deja declarat si platit???
Sunt curios de raspunsul d-voastra si va rog sa ma scuzati daca abuzez de bunavointa de care dati dovada!
Va multumesc si va doresc o zi minunata!
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema!
Sunt PFA din 2010 si m-am inregistrat ca platitor de TVA, (o greseala pe care am facut-o atunci)
Acuma am depus D 096 pentru scoaterea din evidenta, mai departe nu stiu ce sa fac !!!
Mentionez ca pana acuma am tinut contabilitate in partida simpla si cu cateva registre m-am descurcat eu, fara contabil!
Problema este ca dupa emiterea deciziei, pana pe data de 25 a lunii urmatoare(in cazul meu 25 mai) trebuie depusa regularizare taxa dedusa!
Am sunat si un contabil autorizat(care spunea ca nu prea se ocupa cu PFA-urile), dar i-mi sugera sa fac stocul, care stoc x 24% = o suma pe care trebuie sa o platesc la stat:(

Nu stiu daca este adevarat ce mi-a zis, dar m-i se pare total absurd sa calculez TVA-ul pe stoc sa-l mai platesc odata cand el a fost calculat si declarat la fiecare achizitie de marfa!
Va rog sa ma ajutati cu ceva sfaturi, nu as vrea sa dau nici bani aiurea si nici sa am probleme cu ANAF-ul!
Multumesc pentru ajutor!
Discuție Ecotaxa
Buna ziua!
Daca va rog, poate sa ma lamureasca si pe mine cineva cum este cu ORD. 31/2013, care spune asa:
s)o taxă de 0,3 lei/kg, aplicată o singură dată cantităţilor de uleiuri, pe bază minerală, semisintetice, sintetice, cu sau fără adaosuri, datorată de către operatorii economici care introduc pe piaţa naţională astfel de produse. Taxa se evidenţiază distinct pe documentele de vânzare.
Acuma daca am un magazin prin care vand ulei cu amanuntul, sunt obligat sa aplic si eu acea taxa sau numai cei care-l scot prima data pe piata, adica distribuitorii???
Daca se trece separat pe factura primita odata cu marfa, cum ma inregistrez eu cu ea? Trebuie sa tin cont de ea sau doar se regaseste in pretul catre clientul final?
Multumesc mult!
Răspuns la discuția Renuntarea la plata tva
Multumesc mult pentru sprijin!
Se pare ca am facut o confuzie intre D096 si D097!
Buna Dimineata!
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu o problema!
Sunt platitor de TVA din 2010 si avand in vedere ca nu depasesc plafonul stabilit de lege as dori sa renunt la acest statut, adica sa nu mai fiu platitor de TVA!
Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac, care sunt pasii de urmat?
Din cate am inteles se depune D097 pana in data de 25 a lunii, urmand ca incepand cu data de 01 a urmatoarei perioade fiscale(in cazul meu trimestriala)sa devii neplatitor de TVA! Pana aici este corect?
Daca este corect, uitandu-ma pe D097 are doua rubrici: una pentru ,,Aplicarea sistemului TVA la incasare" si a doua, ,,Incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare"! Ori eu vreau sa renunt de tot la plata TVA(sa inteleg ca a doua rubrica se refera la asa ceva?)
Multumesc si astept ajutorul D-voastra!
Va rog! Nu vine nimeni cu un raspuns???:-/