avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 350 soluții astăzi
Forum Activitate ovidiumazilu

Activitate ovidiumazilu

Buna ziua

Creanta neincasata la debitor intrat in procedura de insolventa : 100.000 ron. Suma este inscrisa la masa credala
Suma este in limita asigurarii incheiate cu o societate specializata.
Suma notificata firmei de asigurari este de 100.000 ron
Procentul de despagubire este de 90% din suma asigurata
Facturile care compun creanta neincasata sunt din perioada mai-iunie 2012
Deschiderea procedurii de insolventa are loc in august 2012
In septembrie se mai fac livrari catre debitorul in insolventa in valoare de 50.000, iar incasarea se face la livrare

Societatea de asigurari considera cei 50.000 incasati ulterior deschiderii procedurii de insolventa ca fiind sume care diminueaza debitul anterior deschiderii procedurii (desi pe documentele de plata debitorul specifica in mod expres facturile pe care le stinge prin respectivul virament)

Asadar suma luata in considerare ca si baza pentru calculul despagubirii este de 50.000 lei

In luna noiembrie 2012 incasam de la societatea de asigurari 45.000 ron (adica 90%*50.000)
Eu m-am gandit cam asa:

411.08 Clienti incerti = 411.01 Clienti neincasati 100.000 ron
491 Ajustari pt depreciere = 411.08 Clienti incerti 80.645 ron (creanta fara tva - prudenta)
681.04 Provizioane = 491 Ajustari pt depreciere 80.645 ron - cheltuiala nedeductibila pentru ca este creanta garantata si este mai mica de 270 zile
- este oare considerata creanta garantata o creanta asigurata ?
5121.01 Banca = 758.01 Venituri din despagubiri 45.000 ron - venit neimpozabil pentru ca am constituit provizion

Va rog sa ma ajutati cu niste pareri privind monografia situatiei anterior prezentate

Multumesc pentru ajutor si o zi frumoasa
Ovidiu

Buna ziua

Va rog sa ma ajutati cu o opinie privitor la urmatoarea speta, eventual cu mentionarea articolelor din legislatie care sustin opinia dumneavoastra.

Este incheiata o polita de asigurare a creantelor (cu o firma specializata in domeniu) pentru unul dintre clientii nostri.
Clientul intra in procedura de insolventa si ne notifica privind inscrierea la masa credala
Asiguratorul creantei ne retrage limita de credit pentru clientul intrat in insolventa
Noi intocmim documentatia pentru constituirea dosarului de dauna si pentru inscrierea la masa credala a creantei neincasate. In componenta soldului sunt 5 facturi in valoare totala de 50000 ron. Aceste facturi au fost notificate asiguratorului si instantei.
La o data ulterioara se negociaza cu clientul in procedura de insolventa continuarea colaborarii si se ajunge la varianta vanzarii cu plata pe loc a marfii livrate.
In contractul de asigurare se prevede ca orice sume incasate ulterior depunerii unei cereri de despagubire se deduc din suma notificata in cererea de despagubire.
Societatea ne reduce despagubirea cu suma incasata ultriore si pentru alte facturi decat cele aflate in perioada de asigurare
Cat este de legala aceasta practica ?

Va multumesc si va doresc o zi placuta!
Ovidiu
Buna ziua

Va rog sa ma ajutati cu o opinie privitor la urmatoarea speta, eventual cu mentionarea articolelor din legislatie care sustin opinia dumneavoastra.

Este incheiata o polita de asigurare a creantelor (cu o firma specializata in domeniu) pentru unul dintre clientii nostri.
Clientul intra in procedura de insolventa si ne notifica privind inscrierea la masa credala
Asiguratorul creantei ne retrage limita de credit pentru clientul intrat in insolventa
Noi intocmim documentatia pentru constituirea dosarului de dauna si pentru inscrierea la masa credala a creantei neincasate. In componenta soldului sunt 5 facturi in valoare totala de 50000 ron. Aceste facturi au fost notificate asiguratorului si instantei.
La o data ulterioara se negociaza cu clientul in procedura de insolventa continuarea colaborarii si se ajunge la varianta vanzarii cu plata pe loc a marfii livrate.
In contractul de asigurare se prevede ca orice sume incasate ulterior depunerii unei cereri de despagubire se deduc din suma notificata in cererea de despagubire.
Societatea ne reduce despagubirea cu suma incasata ultriore si pentru alte facturi decat cele aflate in perioada de asigurare
Cat este de legala aceasta practica ?

Va multumesc si va doresc o zi placuta!
Ovidiu

buna ziua

Acum doua saptamani am primit autoturismul de nou, dupa plata integrala in numerar a acestuia.
Acum doua zile am pornit motorul si a scos un fum alb gros, dupa care la scurt timp a inceput sa trepideze toata masina si sa mearga sacadat. In plus s-a aprins si becul de pe bord pentru atentionare privind probleme la evacuare.
Masina are 118 km.
De doua zile este in service si nu stiu ce pot sa-i faca.
Au pus alte bujii si face la fel. Uleiul era consumat aproape in totalitate !
Imi povestesc ca este de la benzina, ca motorul e euro 5 si e pretentios
Mai nou cei de la dealer imi tot propun sa schimbe o supapa.
Eu nu vreau sa accept desfacerea motorului si repararea acestuia din mai multe motive
- am cumparat masina nou si nu o vreau demontata si reparata de la inceput pentru ca atunci cumparam second-hand si gaseam care nu a avut motorul desfacut(cu atat mai putin motorul)
- nu am incredere in cei de la service (mi-au propus sa-mi puna bujii vechi pe o masina de 100 km)

Vreau sa solicit schimbarea motorului cu totul sau sa-mi schimbe masina cu alta noua (prima varianta e cea mai putin dorita - nu am incredere in cei de la service deloc)
Ajutati-ma si pe mine cu niste pareri mai avizate sau cu experiente personale.

Va multumesc mult !
Buna ziua

O socitate comerciala "A" doreste sa premieze anumiti clienti daca acestia comercializeaza produsele sale si reusesc sa depaseasca un anumit prag valoric.
Premierea se doreste a fi sub forma de vouchere cadou nenominale emise de diverse magazine (deci nu cu produse comercializate de "A")
Intrebarea mea ar fi daca se poate poate incadra acordarea voucherelor respective la prevederile art. 21 alin.(2) lit.d) din punct de vedere al impozitului pe profit (adica sunt cheltuieli cu reclama deductibile fiscal), respectiv la prevederile art.128 alin.(8) lit. e) si pct.6 alin.(13)- Hg 44/2004 din punct de vedere al tva (adica nu constituie livrare de bunuri) .

Multumesc
Răspuns la discuția ajustare TVA la casare autoturism
Multumesc pentru raspunsuri.
Stiam cum se face ajustarea si o facusem deja.
Dilema era legata de conditia din definitia bunurilor de capital (in cazul carora se face ajustarea).
Cum se stabileste "durata normala de functionare e mai mare de 5 ani".
Durata normala de viata sa stabileste dupa parearea mea conform Hg 2139/2004, insa o durata intre 4-6 ani (cum este cazul pentru autoturisme) inseamna mai mare de 5 ani ???
Eu asa am considerat in cele din urma si cum spuneam am facut ajustarea, pentru orice eventualitate (DESI nu mi se pare corect sa fac o operatiune doar pentru a fi sigur ca nu se interpreteaza impotriva mea....)
E doar un detaliu, dar eram tare curios sa aflu si o alta opinie.

In ca odata va multumesc.
Buna

Societatea detine un autoturism neamortizat integral.
A fost avariat si am incasat dauna totala de la societatea de asigurare.
In luna casarii se mai face ajustarea TVA sau nu?
In catalogul duratelor normale de functionare (Hg 2139/2004) : autoturisme - 4-6 ani
Art. 149, Cod fiscal - activele corporale sunt bunuri de capital daca durata normala de functionare e mai mare de 5 ani.

Multumesc si o zi placuta
Ovidiu
Răspuns la discuția Taxe si impozite PFA
Buna ziua

Asigurare sociala de sanatate. Conform legii ( orice persoana care obtine venituri impozabile are obligatia sa plateasca 5,5 % din veniturile nete obtinute catre asigurarile de sanatate. Astfel, fiecare PFA are obligatia de a vira trimestrial contributia aferenta veniturilor. Aceasta se achita chiar daca esti angajat.
LEGE nr. 95 din 14 aprilie 2006
ART. 215 alin (3) - persoanele obligate la plata contributiei
ART. 257 alin (2) lit. B) + alin (3) - baza de clacul a contributiei la CASS datorate de asigurat


Asigurare sociala in sistemul public de pensii. Conform legii pensiilor orice persoana este obligata sa fie asigurata in sistemul public de pensii. Astfel, in baza unei declaratii de asigurare, PFA se poate asigura la un venit fix lunar care nu poate fi mai mic de salarul minim pe economie. Aceasta valoare minima a venitului declarat variaza de la an la an si este stabilita de Casa de Pensii la inceputul fiecarui an, in functie de valoarea venitului mediu pe economie.
LEGE nr. 19 din 17 martie 2000
ORDIN nr. 340 din 4 mai 2001

Sunt exceptate de la obligatia de a se asigura si implicit de la obligatia de a plati contributia la sistemul de pensii acele persoane fizice autorizate care sunt deja asigurate in sistemul public de pensii, adica daca au un contract de munca in alta parte ( sunt angajati).

PFA beneficiaza de concediu medical. PFA poate beneficia de indemnizatia pentru concediu medical daca se inregistreaza si achita la Casa de Asigurari Sociale de Sanatate o contributie trimestriala in valore de 0,85% din veniturile obtinute. PFA beneficiaza de concediu medical in baza certificatului medical eliberat de medical de familie (sau institutia abilitatata). Acest certificat trebuie depus la Casa de Asigurari Sociale de Sanatate.

PFA beneficiaza de concediu de sarcina si lauzie si de indemnizatia de ingrijire copil pana la doi ani.
OUG 158 din 17 noiembrie 2005
Art. 1 alin (2) lit. d) – persoanele asigurate
Art. 5 lit. c) – persoanele obligate la plata contributiei
Art. 6 alin (6) + alin (9) – baza de calcul a contributiei

Sper ca v-au fost de folos informatiile
O zi buna
Buna ziua

Am revenit privitor la D300.
Tocmai am parcurs omf 77/2010 privind modelul si continutul decontului de tva si negasind nici o referire speciala la acasta situatie, consider ca facturile emise de client in numele furnizorului se vor la randul la care se vor trece si facturile de livrare marfa catre clientul respectiv.

O zi buna
Buna ziua

in baza art. 155 alin (8) lit. b) se poate incheia un acord prin care clientul dumneavoastra sa emita in numele dumenavoastra facturile aferente discount-ului pe care il acordati in functie de volumul de vanzari.
" Norme metodologice: pct. 72.
(8) În sensul art. 155 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal, factura se poate întocmi de către cumpărătorul unui bun sau serviciu în următoarele condiţii:
a) părţile să încheie un acord prin care să se prevadă această procedură de facturare;
b) să existe o procedură scrisă de acceptare a facturii;
c) cumpărătorul să fie stabilit în Comunitate şi înregistrat în România conform art. 153 din Codul fiscal;
d) atât furnizorul/prestatorul, în cazul în care este înregistrat în România conform art. 153 din Codul fiscal, cât şi cumpărătorul să notifice prin scrisoare recomandată organului fiscal competent aplicarea acestei proceduri de facturare, cu cel puţin o lună calendaristică înainte de a o iniţia, şi să anexeze la notificare acordul şi procedura de acceptare prevăzute la lit. a) şi, respectiv, b);
e) factura să fie emisă în numele şi în contul furnizorului/prestatorului de către cumpărător şi trimisă furnizorului/prestatorului;
f) factura să cuprindă elementele prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
g) factura să fie înregistrată într-un jurnal special de vânzări de către furnizor/prestator, dacă este înregistrat în România conform art. 153 din Codul fiscal. "

cateva explicatii punctual :
litera a) - un act aditional la contractul dintre dumneavoastra si client prin care sunteti de acord cu aplicarea procedurii (data de la care se aplica, tipul de discount pentru care se va aplica)
litera b) - in acelasi act aditional - informatii privin modul de emitre, plaja de numere (pe care furnizorul o accepta si pe care clientul o foloseste), data emiterii facturii, termenul de remitere a facturii, adresele de corespondenta, obligativitatea acceptarii, termenul de acceptare a reclamatiilor privind sumele facturate.
literele c) & d) - ambii parteneri trebuie sa fie inregistrati in scopuri de tva, ambii trebuie sa notifice organul fiscal de care apartin privin aplicarea procedurii uc anexarea actului aditional de mai sus semnat de ambele parti. Notificare cu o luna inainte de a initia procedura.
litera e) si f) - clientul isi va trece datele la Cumparator, iar datele dumneavoastra le va trece la Furnizor.
litera g) - partea cu jurnalul "special" ...... exista varianta sa listati din programul de contabilitate un jurnal vanzari care sa contina doar aceaste facturi .....

un aspect pe care inca nu am apucat sa-l citesc este cel privind pozitia la care se va completa in D300 operatiunea respectiva (voi incerca sa verific sa nu fie o pozitie separata - desi nu cred)

sper ca v-ati mai lamurit purin :)
luna aceasta am primit si eu prima factura emisa de client !

o zi buna