avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 757 soluții astăzi
Forum Activitate nicoletamino

Activitate nicoletamino

Bună ziua,

Sunt administratorul unui SRL (D) înființat în 2013. Nu am modificat forma în SRL.

Societatea a fost un eșec total. Prin urmare pentru marfa, chirii și salarii nete am adus lunar doar bani de acasă. Din încasări nu se susținea nici 10%. Având un proiect pentru SRL-D din 2014 nu puteam sa închidem activitatea înainte de decembrie 2017 fără a returna ajutorul nerambursabil +creditul la banca+ datoriile deja acumulate la ANAF.

Acum am ieșit din monitorizare, însă cuantumul datoriilor acumulate la ANAF (contribuții salarii, un mic procent impozit venit, dar mai ales dobanzi ANAF) îmi depășesc orice posibilitate de a le plăti sau de a ajunge la o suma pe care sa o pot reesalona.

Ce as putea face pentru a declara incapacitatea de plata/faliment? Ce consecințe asupra mea ca persoana fizica vor exista?

Va mulțumesc anticipat.
Buna.

Eu am mers la ANAF si le-am cerut parerea inainte de achizitie. Mi-au spus ca exista 3 variante pentru un actual neplatitor de TVA:

a. achizitii pana in 10000 euro pe an - nu trebuie sa te inregistrezi in ROI. Dpdv al statului roman ramai deci neplatitor de TVA si pe intern si pe extern.
Cum se procedeaza pentru achizitiile externe: furnizorul iti factureaza cu TVA pe factura (TVA-ul din tara lui) si tu ii achiti factura integral (cu tot cu TVA-ul ala). Exact cum ar factura si unei persoane fizice.

b. achizitii intre 10001 si 35000 euro pe an - esti obligat sa te inregistrezi in ROI. Dpdv al statului roman ramai neplatitor de TVA pe intern (cumperi cu TVA pe care il bagi in pretul marfii, insa facturezi tot fara TVA mai departe) si devii platitor de TVA pentru achizitiile externe.
Cum se procedeaza pentru achizitiile externe: furnizorul iti factureaza fara TVA pe factura si tu esti obligat sa platesti statului roman TVA 24% pentru acea factura pana in 24 a lunii urmatoare facturii.
De retinut chestia asta cu data facturii pentru ca evident ca mai dureaza si transportul pana la tine si ar fi bine ca factura sa fie emisa la inceputul lunii, nu la sfarsit. Nu de alta dar te trezesti (ca mine...) ca abia ai primit marfa si trebuie sa platesti si tot TVA-ul la stat. Daca as fi fost inspirata sa cer sa mi se factureze la inceputul lunii, cu tot cu livrare, tot as mai fi avut vreo luna sa strang banii pentru TVA...

c. achizitii > 35000 euro pe an - esti obligat sa te inregistrezi in ROI. Devii platitor de TVA catre statul roman pentru toate achizitiile.
Cum se procedeaza pentru achizitiile externe: furnizorul iti factureaza fara TVA pe factura si tu esti obligat sa platesti statului roman TVA 24% pentru acea factura pana in 24 a lunii urmatoare facturii.

Deoarece furnizorul meu a vrut neaparat sa ii dau ROI pentru ca doar asa lucreaza ei, eu m-am inregistrat in ROI chiar daca nu intentionez sa achizitionez > 10000 euro pe an. Decontul de TVA pe care mi l-au indicat cei de la ANAF este 301 si nu 390.

Oricum merg azi sa il depun si vad daca e bine ca eu nu am incredere pana nu vad ca se rezolva cu totul... Te anunt cum a mers.

O zi buna,
Nicoleta
Multumesc mult pentru raspuns.

As vrea sa va mai adresez 2 intrebari legate de aceasta achizitie:
- NIR-ul in ce luna trebuie inregistrat? Firesc ar fi sa fie in noiembrie, insa o data ce factura se inregistreaza in octombrie pentr a putea calcula si plati TVA...
- cum procedez cu diferentele constatate la receptie? Fac NIR pe toata cantitatea din factura si cand primesc factura de minus fac NIR cu minus sau fac NIR doar pe ce am receptionat?
Buna dimineata,

Ma confrunt cu urmatoarea situatie: am achizitionat mrfa (haine) de la o societate . din Spania. Produsele au fost facturate si expediate in 28.10 (in Spania). Livrarea si receptia a avut loc abia in 10.11 (in Romania).

Cand ia nastere exigibilitatea TVA pentru aceasta achizitie?

Multumesc,
Nicoleta Lazar
Buna,

Noi ne-am inscris in ROI pentru achizitii intracomunitare si platim TVA pentru aceste achizitii, insa suntem neplatitori de TVA pentru Romania.

Te inscrii in ROI la Administartia Fiscala. Ai nevoie de un cazier judiciar pentru fiecare administrator, copie CI administratori, copie CUI, ultima balanta (sa vada ca nu esti restant la plata catre ei, cred...), cateva cereri pe care ti le dau acolo.

Dureaza 2-3 zile sa iti dea CIF-ul pentru achizitii intracomunitare.

Succes,
Nicoleta
nicoletamino a scris:

Pot infiinta un srl-d daca sunt deja autorizata ca medic colaborator?
Pentru a beneficia de facilitatea de neplata a cas pentru max 4 angajati ai srl-d trebuie neaparat sa fac proiect?




Imi puteti raspunde, va rog?
Pot infiinta un srl-d daca sunt deja autorizata ca medic colaborator?
Pentru a beneficia de facilitatea de neplata a cas pentru max 4 angajati ai srl-d trebuie neaparat sa fac proiect?

Multumesc
In cele 12 luni anterioare nasterii celui de al doilea copil am beneficiat timp de 7 luni si de stimulent de insertie.

Suplimentul de insertie se ia in calcul la stabilirea indemnizatiei pentru cresterea celui de al doilea copil?
Am si eu o nelamurire referitoare la acelasi subiect si anume faptul ca venitul pentru CIC s-a calculat luand in considerare salariul net, deci pentru veniturile acestea s-au platit toate contributiile+impozit.

Acum societatea imi considera indemnizatia pentru CIC ca fiind salariul brut si imi acorda 75% CM, imi impoziteaza din nou aceasta suma (contributie CAS, Impozit s.a.), iar ceea ce imi revine dupa aplicarea acestor retineri reprezinta de fapt doar 60% din indemnizatia neta pentru CIC.

E corecta aceasta dubla impozitare?