avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 718 soluții astăzi
Forum Activitate gruianu_andreea

Activitate gruianu_andreea

Buna ziua, am un PFA prin care desfasor activitati agricole pe baza de norma de venit. In anul 2023 am avut si o factura de vanzare fier, rezultat in urma reparatiilor la utilaje de-a lungul anilor, in valoare de 4.606 lei. Trebuie sa depun rectificatica la D212 pentru aceasta vanzare ? Cum se incadreaza - venit independent sau altceva ? Se plateste si CAS si CASS la aceasta suma, separat de CAS si CASS pe care le achit la venitul din activitate agricola pe baza de norma de venit? Multumesc pentru raspunsuri.
Buna ziua,
sunt PFA si membru al unei cooperative agricole. In cursul anului trecut am facturat aprox 80% din produsele vandute prin intermediul cooperativei si am depus la finalul anului 2022 solicitare catre primariile unde detine teren si cladiri in vederea reducerii taxelor, cf legii.
" Se stabilesc criteriile potrivit cărora membrii cooperatori beneficiază de scutirile de la plata impozitului pe clădiri astfel:
- nu se datorează impozit pentru clădirile deţinute şi utilizate în activitatea agricolă de către contribuabilii, membri cooperatori, care au comercializat minimum 50% din producţia valorificată în anul fiscal anterior celui pentru care se acordă scutire prin/către cooperativele agricole definite potrivit Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- clădirile cu destinaţie agricolă la care se face referire sunt clădirile aflate în inventarul/patrimoniul membrilor cooperatori, inclusiv cele aflate în patrimoniul de afectaţiune al persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale. ".
Eu detin teren atat cumparat pe PFA cat si pe PF. Cum terenul achizitionat pe PF a fost luat pentru activitatea agricola si am contract de arenda inregistrat la primarie, sunt scutita la plata impozitului atat pentru terenurile luate pe PF cat si pe PFA sau doar pentru cele luate pe PFA ?
Buna ziua,
sunt PFA si membru al unei cooperative agricole. In cursul anului trecut am facturat aprox 80% din produsele vandute prin intermediul cooperativei si am depus la finalul anului 2022 solicitare catre primariile unde detine teren si cladiri in vederea reducerii taxelor, cf legii.
" Se stabilesc criteriile potrivit cărora membrii cooperatori beneficiază de scutirile de la plata impozitului pe clădiri astfel:
- nu se datorează impozit pentru clădirile deţinute şi utilizate în activitatea agricolă de către contribuabilii, membri cooperatori, care au comercializat minimum 50% din producţia valorificată în anul fiscal anterior celui pentru care se acordă scutire prin/către cooperativele agricole definite potrivit Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
- clădirile cu destinaţie agricolă la care se face referire sunt clădirile aflate în inventarul/patrimoniul membrilor cooperatori, inclusiv cele aflate în patrimoniul de afectaţiune al persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale. ".
Eu detin teren atat cumparat pe PFA cat si pe PF. Cum terenul achizitionat pe PF a fost luat pentru activitatea agricola si am contract de arenda inregistrat la primarie, sunt scutita la plata impozitului atat pentru terenurile luate pe PF cat si pe PFA sau doar pentru cele luate pe PFA ?
Si arenda pentru perioada septembrie - februarie se cuvine fostului arendator ? Ar trebui facuta pe 1/2 ? Este nevoie sa facem un act aditional cu arendasul si apoi taiem factura sau este suficient sa ii taiem factura ?
Am achizitionat un teren pe firma de la o alta firma care avea contract de arenda in vigoare si pentru care vechiul proprietar impreuna cu arendasul au convenit incetarea din data de 01 septembrie. Tranzactia a avut loc in luna martie. Vechiul proprietar a trimis notificare catre arendas sa ii achite contravaloarea arendei pentru anul in curs. Cine primeste arenda in acest caz, vechiul proprietar sau actualul propietar? Multumesc
Stiu ca nu ma impiedica nimic , ideea este sa fie si legal astfel incat sa nu am probleme cand voi avea control. Eu am facut lucrarile cu acel tractor dar nu am platit si nici nu voi plati nimic in viitor pentru folosirea lui. In schimb am cheltuieli inreg in ctb cu motorina si pe care vreau sa le deduc. Ce ma sfatuiti , sa il fac prin notariat ? Mai bine platesc o taxa la notar decat o amenda la garda, fisc ...

Si inca ceva : de luna viitoare voi avea si eu un utilaj pe numele meu pe care il voi da celuilalt PFA . Putem utiliza acelasi tip de contract comodat sau exista o alta forma de contract prin care el sa-mi dea mie si eu lui fara sa facturam intre noi ?
Cu privire la aceste contributii pe care trebuie sa le platim - sunt PFA din 2011 si sunt in continuare si salariat la o alta firma cu CIM . Am inteles din discutiile purtate mai sus ca nu trebuie sa platesc contributia la pensii atat timp cat sunt salariata. Trebuie sa fac dovada in acest sens catre ei ? Solicit angajatorului document ca mi se plateste lunar contributia la casa de pensii ?

in ceea ce priveste contributia la CAS - pe 2011 am declarat ca voi avea un venit net de 3000 ron dar care nu s-a materializat - adica am iesit pe pierdere la finalul 2011.

Anul acesta am declarat un venit net de 1000 ron pe tot anul. Cat trebuie sa platesc la CAS si cum se face plata ? Lunar , anual ?

Si inca ceva - banii care i-am platit la stat pe anul trecut pt imp pe profit nerealizat in final cum mi-i recuperez ?

Multumesc,
Si atunci exista vreo forma legala de a ne folosi amandoi de acelasi bun fara sa platim intre noi nimic ? de ex - putem incheia un contract de comodat cu titlu gratuit intre noi ?
Ma intereseaza ce forma de contract pot incheia intre PFA-ul meu si un alt PFA in vederea utilizarii unui tractor aflat in proprietatea celuilalt PFA. Mi s-a recomandat un contract de asociere in participatiune dar nu stiu daca e ok avand in vedere ca noi nu vom avea un profit comun. In baza contractului pe care il inchei trebuie sa-mi deduc si cheltuielile cu motorina, etc pentru lucrarile facute. In plus nici nu vrem sa taiem facturi intre noi de prestari servicii.
Buna seara,

sunt un PFA nou infiintat si nu am prea multe cunostinte cu privire la modul in care trebuie sa tin contabilitatea. Mi-a recomandat cineva programul de contabilitate SAGA pentru a tine evidenta. La inregistrarea unei cheltuieli am inteles ca trebuie sa printez obligatoriu bonul de consum . Trebuie printat si NIR-ul sau acesta este valabil doar pentru societati comerciale ?