avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 156 soluții astăzi
Forum Activitate PlanReorganizare

Activitate PlanReorganizare

Va puteti adresa administratorului judiciar in scris, eventual depuneti notificarea si la dosarul cauzei, sa va plateasca salariile restante din Fondul de Garantare.
Pentru a se putea accesa creantele salariale din Fondul de garantare, este necesar ca impotriva angajatorului:
1. sa fi fost pronuntata o hotarare judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei;
2. sa fi fost dispusa masura ridicarii totale sau partiale a dreptului de administrare.
Din resursele Fondului de garantare salariatii isi pot recupera, in limita a 3 salarii medii brute pe economie per salariat, salariile restante, alte indemnizatii, compensatii banesti datorate etc.
Creantele salariale se suporta pentru o perioada de 3 luni calendaristice anterioare datei la care se solicita acordarea drepturilor si preceda sau succeda datei deschiderii procedurii insolventei.

Agentiile teritoriale de ocupare a fortei de munca sunt competente sa stabileasca cuantumul creantelor salariale cuvenite salariatilor si efectuarea platii acestora, la cererea scrisa a:
- administratorului sau lichidatorului angajatorului aflat in stare de insolventa;
- salariatilor angajatorului;
- organizatiilor legal constituite ce reprezinta interesele salariatilor.

Inainte de a se adresa agentiei teritoriale, salariatii sau organizatiile legal constituite ce reprezinta interesele acestora trebuie sa notifice in scris administratorul sau lichidatorul angajatorului in stare de insolventa, in vederea efectuarii demersurilor necesare pentru plata creantelor salariale.
Răspuns la discuția Insolventa
Art. 123. - Creantele vor fi platite, in cazul falimentului, in urmatoarea ordine:
1. taxele, timbrele sau orice alte cheltuieli aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea si administrarea bunurilor din averea debitorului, precum si plata remuneratiilor persoanelor angajate in conditiile art. 10, art. 19 alin. (2), art. 23, 24 si ale art. 98 alin. (3), sub rezerva celor prevazute la art. 102 alin. (4);
2. creantele izvorate din raportul de munca;
3. creantele reprezentand creditele, cu dobanzile si cheltuielile aferente, acordate dupa deschiderea procedurii, precum si creantele rezultand din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea procedurii;
4. creantele bugetare;
5. creantele reprezentand sumele datorate de catre debitor unor terti, in baza unor obligatii de intretinere, alocatii pentru minori sau de plata a unor sume periodice destinate asigurarii mijloacelor de existenta;
6. creantele reprezentand sumele stabilite de judecatorul-sindic pentru intretinerea debitorului si a familiei sale, daca acesta este persoana fizica;
7. creantele reprezentand credite bancare, cu cheltuielile si dobanzile aferente, cele rezultate din livrari de produse, prestari de servicii sau alte lucrari, precum si din chirii;
8. alte creante chirografare;
9. creantele subordonate, in urmatoarea ordine de preferinta:
a) credintele acordate persoanei juridice debitoare de catre un asociat sau actionar detinand cel putin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot in adunarea generala a asociatilor, ori, dupa caz, de catre un membru al grupului de interes economic;
b) creantele izvorand din acte cu titlu gratuit. “

Daca creanta dvs. nu este garantata, atunci va incadrati la nr.8 sau nr.9. Vedeti ce alte creante aveti in fata dvs.Cele de la numarul 1 sunt certe!
Aveti toate informatiile despre autorizare aici : [ link extern ]
Răspuns la discuția Insolventa
Daca doriti salvarea firmei si veti propune un plan de reorganizare, veti putea plati facturile furnizorilor asa cum s-a stabilit prin acesta ( esalonat, de obicei). Daca veti intra in faliment, vor fi platite de catre lichidator, daca vor mai fi bani ramasi si pentru acestea, in urma valorificarii bunurilor firmei.
Răspuns la discuția Insolventa
Veti putea plati doar facturile emise dupa data intrarii in insolventa. Cele de dinainte se vor putea achita (sau nu) doar daca se va dispune asta printr-un plan de reorganizare. Veti discuta toate platile cu practicianul in insolventa care va va fi alocat.
Buna ziua!

1.Contractul de comodat poate fi legal acum, dar in momentul in care societatea respectiva va avea un practician in insolventa care se va ocupa de dansa, acesta poate rezilia toate contractele de comodat, inclusiv al dvs. si ori va va da bunul in baza unui contract de inchiriere, ori il poate recupera pentru a-l valorifica ulterior. Va trebui sa discutati cu acesta.
2.Daca contractul de comodat nu va mai fi valabil, atunci cel mai bine e sa-i faceti contract de munca, asta daca veti mai avea utilitara de marfa, dupa cum am spus mai sus.
In momentul de fata fondurile FEADR destinate dezvoltarii in mediul rural, de care ati putea beneficia, pun conditia de a avera o forma juridica de functionare ( PFA, intreprindere individuala, intreprindere familiala, sau SRL), dar si sa aiba o vechime de functionare de minim 2 ani anterior cererii de finantare. Daca intentionati in viitor sa accesati fonduri nerambursabile, atunci trebuie sa va hotarati daca infiintati una din aceste forme de organizare, sa functionati pe ea si, dupa ce aveti vechimea corespunzatoare, sa accesati fonduri.
Puteti sa deschideti si un SRL-D ( SRL - debutant ), din cate stiu nu aveti costuri de infiintare la Registrul Comertului. Detalii despre SRL-D aveti aici :
[ link extern ]
"Drumul cel mai bun" nu va poate spune nimeni care este, tot dvs. va trebui sa analizati si sa va asumati, pana la urma, niste riscuri.
Totusi, inteleg ca aveti 2 executari cu conturi blocate : una de la banca, alta de la fisc si o datorie a celor doua in suma de X lei. Ce doriti sa esalonati pe 6 luni ? Toata datoria X ? Acum , puneti si dvs. in balanta : ce sanse are o esalonare a datoriei X pe 6 luni si ce sanse are alta pe 36 luni, cum va permite intrarea in insolventa.
Risc de neplata exista la ambele, sa stiti, diferenta e ca una din cai are sanse mai mari de reusita decat cealalta.
Răspuns la discuția Certificare ISO9001
Daca nu aveti activitate, atunci ce anume doriti sa certificati ISO ?
O asemenea certificare inseamna ca o organizatie, prin tot ceea ce face, este orientata catre calitate, catre clienti, catre atingerea obiectivelor, are proceduri interne clare si responsabili desemnati pentru o gestionare eficienta a proceselor, etc.
Concluzia e ca trebuie sa functionati mai intai de a va certifica.
Răspuns la discuția Plan de reorganizare
Buna ziua !
Gasiti modele de planuri pe internet, vedeti ce capitole trebuie sa contina si il scrieti conform datelor dvs.
Totusi, intocmirea planului trebuie sa aiba la baza o analiza riguroasa a tuturor elementelor de patrimoniu si a posibilitatilor reale de a respecta ceea ce va propuneti, de a duce reorganizarea pana la capat, astfel incat chiar sa salvati firma si nu sa il faceti intr-o doara ! Este un element cheie, foarte complex si sensibil si cred ca cel mai bine e sa apelati la un expert/ consultant.