avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 709 soluții astăzi
Forum Activitate addi68

Activitate addi68

Mama mea, inaintata in varsta (86 ani) a stat cativa ani singura, perioada in care si-a ratacit actele de identitate. Acum a cazut la pat si avem nevoie urgent de buletin , dar nu il gasim si nici certificatul de nastere. Cum se poate proceda pentru eliberarea unui duplicat al buletinului de identitate?
Mama mea, pensionara, detine 2,0 (doua) ha teren agricol, dat in arenda. Acum 2 zile a primit Decizie de impunere fiscala pentru venitul care ar fi rezultat din darea in arenda a terenului. Documentul de autorizare/Contractul invocate in Decizie este datat 22.02.2018, ca si Decizia. Pana acum nu am platit impozit pe acest venit, care nici nu prea a existat dealtfel, deaorece ne-am incadrat in limita de 2 ha. Socrul meu, cu teren, mai mic de 2 ha a primit si el decizie de impunere si cred ca tot pe venit estimate. Intrebare: Incepand din 2016 se impoziteaza venituri estimate de pe orice suprafata de teren agricol, deci si de pe 2 ha? Poate fi o greseala?
In 2016 am vandut unitatile de fond detinute la 2 fonduri de investitii, pentru a-mi finanta (avansul) la achizitia unei locuinte. Administratorii de fond mi-au platit suma rezultata din rascumparare, fara retinerea impozitului de 16%. Din primele estimari ma astept sa am de platit o suma echivalenta cu aproape 3 salarii lunare (sunt salariat). Banii obtinuti din rascumparare au fost folositi pt finantarea achizitiei amintite, trebuie sa platesc practic impozitul din salariu. Deja nu mai pun la socoteala cheltuielile de amenajare a locuintei, rate. Evident nu voi putea plati intr-o luna acest impozit. Voi avea nevoie de orice facilitate pentru a-mi esalona cel putin, daca deduceri de impozit nu sunt posibile, plata impozitului pe mai multe luni, macar 6 luni. Deci, ce facilitati imi acorda Codul Fiscal pentru plata impozitului pe venit suplimentar (participare la fonduri de investitii) pt a putea totusi plati in limita venitului salarial lunar, fara penalitati, dobanzi? Pot cere o esalonare pe 6-9 luni? Ce declaratie (pt acest tip de venit) si pana cand trebuie depusa la ANAF?
Buna ziua,
Care este, va rog frumos, baza legala pentru incheierea contractelor de vanzare-cumparare locuinte noi, ce regim juridic au Antecontractele/ Promisiunile bilaterale de vanzare-cumparare locuinte, ce pot face daca dezvoltatorul imobiliar vanzator incearca sa imi impuna o serie de prevederi, pe care le consider abusive, in contractul de vanzare-cumparare, dupa ce eu am platit integral pretul apartamentului, inclusiv o diferenta rezultata din cresterea suprafetei construite (simultan cu scaderea suprafetei utile). Eu am platit conform prevederilor Promisiunii bilaterale, care nu avea aceste prevederi abuzive (ex obligatia de folosi serviciile de administrare bloc din partea dezvoltatorului inca 5 ani dupa infiintarea asociatiei de proprietari, contractarea utilitatilor in 15 zile calendaristice cand Ord. 64/2014 prevede 15 zile lucratoare pt oferta comerciala). Am dreptul sa solicit baza legala pentru fiecare din aceste prevederi abuzive? Pot sa refuz semnarea contractului daca nu lamurim toate aspectele litigioase si sa ii dau in judecata pentru intarzierea transmiterii propietatii asupra apartamentului pe care l-am platit in baza unei Promisiuni bilaterale semnata in fata unui notar care nu continea astfel de prevederi?
Multumesc
Am achizitionat un apartament de la un dezvoltator imobiliar. In draftul de contract de vanzare-cumparare imi pune o serie de conditii, care modifica intelegerea initiala consacrata printr-o Promisiune bilaterala de vanzare-cumparare. Suprafata utila a scazut cu 5,5-6,5 % fata de schita anexa la Promisiune, suprafata construita a crescut cu 3,6% si de aici un cost additional, pe care l-am platit dealtfel, incearca sa imi impuna serviciile proprii de administrare a imobilului nu doar pana la constituirea asociatiei de proprietari, dar inca 5 ani dupa aceasta la un tariff de 0,48E/mp apt), alte clauze prin care sunt de acord cu toate caracteristicile apartamentului si cu vecinatatile acestuia, desi dupa antecontractare a demarat constructia unui bloc foarte apropiat, care imi inchide aproape complet accesul catre orizont (care nu exista in planurile prezentate) etc.
Promisiunea bilaterala de vanzare-cumparare nu are nicio valoare, astfel incat acum imi poate adauga in contractul final absolut ceea ce isi doreste? Daca prin ceea ce a facut a modificat, respective modifica/adauga prevederi fata de Promisiune, nu ii pot cere sa ramana in termenii Promisiunii?
Alegerea administratorului este atributul Asociatiei de proprietar, nu imi poate impune serviciile sale pt inca 5 ani dupa constituirea Asociatiei. Daca nu accepta nicio modificare in sensul revenirii in termenii Promisiunii bilaterale nu il pot da in judecata pt intarziere in predarea apartamentului si sa solicit daune material pt fiecare zi de intarziere?



Eu am respectat termenii contractului initial (Promisiunii) si am platit ceea ce mi-a cerut la termen. Nu ii pot cere sa
Un dezvoltator imobiliar are obligatia de a pune la dispozitia cumparatorului unei locuinte (un apartament intr-un bloc) Cartea tehnica a imobilului, la cererea cumparatorului?
Unde sunt stipulate actele pe care dezvoltatorul imobiliar trebuie sa le puna la dispozitia cumparatorului pentru un imobil nou construit?
In cazul contestarii in contencios administrativ (Legea 554/2004), a emiterii unei autorizatii de construire data pentru un tert, cu nerespectarea Legii nr. 50/1991, Legii protectiei mediului, HG 445/2009 privind evaluarea impactului asupra mediului a proiectelor publice si private etc, prin aceea ca nu s-a verificat obtinerea in prealabil a actului de reglementare de la Agentia pentru Protectia Mediului, este necesar a se demonstra in fata instantei si neajunsurile provocate vecinilor de noua constructie, care nu are aprobarea agentiei de mediu si in acest caz se pot solicita primariei si daune materiale, sau procedura se rezuma la argumentarea viciilor de procedura de reglementare cu solicitarea anularii autorizatiei, iar pentru solicitarea de daune materiale este necesara o alta procedura in fata altei instante?
Modificarea Regulamentului de Organizare si Functionare al unei instituti publice este reglementata intr-n act normativ. pana in prezent, nu am alta referinta decat Codul Muncii, care prevede ca Regulamentul intern al unui angajator trebuie realizat cu participarea reprezentantilor angajatilor. Este destul de putin, daca tinem cont ca standardele de calitate impun realizarea unor proceduri operationale inclusiv pentru activitatea acesata de intocmire/actualizare ROF. Aceste standarde nu sunt insa obligatorii si exista inca multe institutii publice care nu se sinchisesc de acestea. Si ne trezim, ca in cazul meu, ca cel care are prerogativele de conducator al institutiei intocmeste/modifica ROF, structura organizationala a institutiei, pe considerente personale, desfiintand compartimente, infiintand alte compartimente, dupa doar propria sa apreciere de conducator numit politic. Si atunci, ce se poate face pentru a amenda in justitie aceasta practica, astfel incat un astfel de conducator sa fie obligat sa ceara si sa tina cont de propunerile compartimentelor de specialitate din cadrul institutiei, sa faca eventual un audit extern/intern. Atata timp cat nu incalca nicio lege, decat eventual acea prevedere neclara din codul muncii, se poate face ceva?
In situatia unui contestatii pe contencios administrativ, impotriva unei decizii administrative luata in mod abuziv, fara respectarea unei proceduri legale, vizand desfiintarea unui compartiment dintr-o institutie publica, cum poate fi folosita ordonanta presedentiala pentru a suspenda punerea in aplicare a unei astfel de decizii care se poate concretiza fie prin transferarea unor angajati in alte posturi , fie prin concedierea lor (neacceptarea posturilor oferite, daca se vor oferi, inseamna concedierea lor). In ce conditii poate fi ceruta aceasta ordonanta presedentiala?
Adoptarea unei decizii de reorganizare administrativa a unei institutii publice presupune parcurgerea unei proceduri legale care implica si obtinerea avizului ANFP, care din cate stiu este o formalitate. Care ar fi totusi cerintele legale minime pe care ar trebui sa le indeplineasca adoptarea unei astfel de decizii de reorganizare administrativa? Existenta unui audit extern sau intern asupra activitatii institutiei, o analiza tehnica realizata cu compartimentele tehnice implicate, inclusiv cu personalul vizat de o astfel de reorganizare. Este legal ca o astfel de decizie sa se ia fara consultarea atat a compartimentelor vizate cat si a altor responsabili din cadrul institutiei. Auditul extern/intern nu sunt necesare?
In situatia unui contestatii pe contencios administrativ, impotriva unei decizii administrative luata in mod abuziv, fara respectarea unei proceduri legale, vizand desfiintarea unui compartiment dintr-o institutie publica, cum poate fi folosita ordonanta presedentiala pentru a suspenda punerea in aplicare a unei astfel de decizii care se poate concretiza fie prin transferarea unor angajati in alte posturi , fie prin concedierea lor (neacceptarea posturilor oferite, daca se vor oferi, inseamna concedierea lor). In ce conditii poate fi ceruta aceasta ordonanta presedentiala?
Adoptarea unei decizii de reorganizare administrativa a unei institutii publice presupune parcurgerea unei proceduri legale care implica si obtinerea avizului ANFP, care din cate stiu este o formalitate. Care ar fi totusi cerintele legale minime pe care ar trebui sa le indeplineasca adoptarea unei astfel de decizii de reorganizare administrativa? Existenta unui audit extern sau intern asupra activitatii institutiei, o analiza tehnica realizata cu compartimentele tehnice implicate, inclusiv cu personalul vizat de o astfel de reorganizare. Este legal ca o astfel de decizie sa se ia fara consultarea atat a compartimentelor vizate cat si a altor responsabili din cadrul institutiei. Auditul extern/intern nu sunt necesare?