avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 514 soluții astăzi
Forum Activitate grigore2

Activitate grigore2

Vreau sa vand o masina care este pe firma (din sectorul 1 Bucuresti) si eu, administratorul firmei, nu sunt in tara. Am sunat la taxe si impozite sector 1 si mi-au zis ca toate actele se fac acolo si este suficienta o imputernicire semnata si stampilata, fara sa fie necesara legalizarea la notar. Este adevarat? Este suficient sa ii trimit imputernicitului aceasta hartie semnata si stampilata, fara sa fie nevoie sa mai vin eu acolo sau sa legalizez la notar?
Am cumparat o masina pe persoana fizica prin rabla si vreau sa o trec pe numele firmei mele, prin contract de vanzare cumparare pentru a o putea amortiza. La ce valoare o pot trece (masina este nou nouta) si ce inregistrari imi trebuie? Este nevoie de vreo evaluator al masinii? Firma nu este platitoare de tva.
Multumesc!
Vreau sa imi infiintez o firma de rent a car si as vrea sa beneficiez de reducerea din programul rabla pentru achizitia unei masini. Ca firma nou infiintata, nu o sa fie platitoare de tva.
Ma gandeam sa o cumpar pe pf (pt a beneficia de rabla), dupa care vad 2 variante:
1) contract de comodat cu pj, dar atunci nu pot sa scad amortizarea masinii la impozit pe profit, deci pierd 16% ceea ce nu e convenabil.
2) vanzare catre pj. Trebuie atunci ca pf sa plateasca vreun impozit, sau singurele cheltuieli ar fi cele notariale?
3) inchiriere catre pj, caz in care pf trebuie sa plateasca impozite, asigurari sociale etc

Mi se pare ca 2) este singura varianta care poate sa iasa mai avantajos decat cumpararea direct pe pj. Am dreptate?
SRL-ul meu vrea sa intermedieze un contract de inchiriere de masini intre doua persoane fizice. Eu (persoana juridica) voi primi banii in avans la data X, urmand ca peste Y saptamani sa ii virez persoanei fizice care detine masina.

Din ce am gasit pe avocatnet am inteles ca nu pot face un contract de comodat (deoarece nu inchiriez masina cu titlu gratuit).

Intrebarile mele sunt:
1) Cum poate fi inregistrat in contabilitate faptul ca banii "trec" prin firma mea? Am de platit si apoi recuperat tva pentru aceste incasari?
2) Proprietarul masinii va avea de facut contract de inchiriere si platit: impozit 16%, sanatate 5.5%, eventual pensii 232lei/luna? Exista vreo metoda prin care proprietarul sa poata deduce amortizarea masinii(pe care a cumparat-o acum un an si pentru care a platit tva)?
3) Este convenabil pentru proprietarul masinii sa isi faca un pfa pentru a putea deduce amortizarea? Daca da, cum poate transfera masina de pe pf pe pfa si ce taxe are de platit ca pfa pentru aceasta inchiriere?
Va multumesc anticipat!