Hln2010
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Domnule Marius, viața privată este cea care se întâmplă în spatele ușii de la apartamentul in care locuiți și nu are nicio legătură cu cotele de întreținere pe care le datorați și care sunt calculate (cu siguranță) conform legii. In ziua de astăzi trebuie să fii izolat prin pădure sa nu ai acces la un soft sau la calculator. Chiar și așa, nu îți trebuie decât putina matematică sa calculezi cotele de întreținere corect. Afișarea lor pe listă se face potrivit legii iar emiterea unei facturi nu este necesară fiind suficientă chitanța ( asta pentru că se plătește în numerar) . Fiecare proprietar are drepturi și obligații care decurg fie din lege, fie din contractul de asociere iar nerespectarea acestora îi afectează pe toți locatarii din bloc. Asociația de proprietari nu are posibilitatea de a umfla prețurile, pentru că atât facturile emise de furnizori, cât și cheltuielile cu salariile sau serviciile prestate pot fi verificate de către oricare dintre proprietari, in baza unei cereri. Mai mult decât atât, asociația nu va emite factură pentru întreținere, întrucât riscul neincasarii acesteia la timp presupune mult mai multe complicații și asociația nu livrează un produs către proprietar, și nici nu are vreun contract cu proprietarii. Un lucru este însă cert: neachitarea cotelor de întreținere la timp din orice alt motiv decât lipsa fondurilor este o lipsa totală de respect față de ceilalți proprietari care își respectă obligațiile și care nu au de ce sa suporte nici penalitățile impuse de furnizori pentru neachitarea facturilor de utilități și nici eventuale întreruperi în furnizarea acestora.
Stimata doamna,
Atât OUG 111/2010 art 25 alin 2 și 3, cat și OUG 96/2003 PRIVIND PROTECȚIA MATERNITĂȚII LA LOCUL DE MUNCĂ art. 21, alin 1 și 2 , angajatorul nu poate concedia salariatul/salariata care se întoarce la lucru din Concediul pentru creșterea copilului pentru o perioadă de pana la 6 luni de la momentul revenirii sale. Perioada nu este fixa, insa în lipsa unui regulament intern sau a unui alt termen specificat în scris, de care angajatul sa aibă cunostinta, aceasta rămâne una fixă.
Singura posibilitate legala de a va da afara este în baza reorganizării judiciare sau falimentul societății, care însă nu se aplica în cazul dumneavoastră.
Angajatorul are obligația de a va asigura același post sau unul echivalent, potrivit art. 10 alin.8 din Legea 202/2002 privind egalitatea de șanse intre femei și bărbați.
Locul muncii este un element esențial al contractului de munca, care nu poate fi modificat unilateral de catre Angajator decât temporar, în situația delegării, pentru maximum 60 de zile sau a detașării , pentru orice altă situație fiind necesar acordul salariatului. In situatia dumneavoastră, angajatorul poate sa va detașeze în condițiile art.45 și 46 Codul muncii la societatea care a preluat activitatea din orașul dumneavoastră. In situatia in care angajatorul nu dorește delegarea sau detașarea dumneavoastră la societatea respectiva, se va considera ca angajatorul a modificat locul muncii în mod nelegal, inspectorii ITM urmând sa constate aceste aspecte la efectuarea controlului, dacă dumneavoastră sesizați ITM-ul. Angajatorul mai are la dispoziție situația prevazuta de art 52 din Codul muncii, respectiv întreruperea activității, cu plata a 75% din drepturile salariale. In cele 6 luni, angajatorul poate emite decizia de concediere, insa aceasta poate produce efecte doar după împlinirea perioadei.
Puteți încerca o negociere cu angajatorul, astfel încât sa obțineți niște salarii compensatorii și sa va dati demisia, sau puteți sa încheiați un nou contract de munca cu societatea care a preluat activitatea, și abia apoi sa încetați raportul de muncă cu angajatorul actual, pentru mai multa siguranță.
Numai bine!