CristinaIChirita
Utilizator 1din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Da, am participat.
Am si votat, nu am fost de acord cu toate exagerarile cu care a venit noul comitet.
In continuarea nelamuririi de luna trecuta, luna aceasta a mai venit una: un fond de reparatii pe scara de 5 ori mai mare decat cel de luna trecuta (!!). Este legal asa ceva? De la 31,75 lei pt martie a devenit 160,25 lei pt aprilie.
NU exista un total al cheltuielilor previzionate pentru anul 2025, iar la Ad Gen s-a votat pentru niste sume "maxime" - maxime-maxime, dar incerte pana la data efectuarii reparatiilor ! (ex. maxim 20.000 lei zugravitul unei scari.)
Mai jos aveti explicatia primita de la presedintele de comitet, chiar astazi :
"referitor la solicitarile dumneavoastra trimise prin aplicatia e-bloc si inregistrate sub nr. Tichet X322694, va aducem urmatoarele lamuriri: fondul de reparatii aferent anului 2025 pentru nevoile Asociatiei de Proprietari Bl. EM5 a fost stabilit si adoptat de Adunarea generala reconvocata din data de 29 martie 2025, adunarea generala la care ati participat. Ce nu s-a stabilit in cadrul Adunarii generale este modalitatea de strangere a fondului. Acest lucru a fost stabilit de Comitetul Executiv prin deciziile emise anteriror datei de 29 martie 2025. Pentru lunile de iarna (cand avem de plata si contravaloarea caldurii) am stabilit sa strangem o suma mica (500 lei) urmand ca ea sa creasca in lunile de vara (fara plata contravalorii caldurii). Acesta este motivul pentru care apar sumele diferite pentru fondul de reparatii."
Or, este un fals indubitabil ce afirma dansul, fondul aferent anului 2025 NU s-a stabilit intr-un cuantum anume sau suma totala, ca urmare nici nu s-a votat astfel.
Doar s-au bifat / votat niste (toate) reparatiile posibile: inlocuit de robineti de gaz la 6 scari, inlocuit tablouri electrice la 6 scari (nu sunt defecte nici unele, nici altele, sa ne-ntelegem), mentenanta de la Energoinstal de care clar nu e nevoie, caci s-a facut un megacontract cu firma asta si detectoarele de gaz montate de ei sunt noi, abia montate...,,. cam asa: pct. 1 - se aproba 20000 lei maxim zugravit, pct. 2 - se aproba
Din Legea 196 reiese ca orice decizie privitoare la colectarea fd de reparatii se ia doar in Adunarea generala - cuantum si perioada. Nu de catre comitet si inainte de Ad. generala !
ati mai intalnit, sau cunoasteti asociatii de proprietari la care cota lunara de fond reparatii sa fie decisa de catre comitetul executiv si NU de catre proprietari in adunarea generala?
Mai nou la noi comitetul o hotaraste lunar, inainte de afisarea listelor.
Va multumesc anticipat pentru igiena comunicarii :)
(chiar de pareri de tot felul, cu dezvoltare epica, nu avem nevoie, aici)
Cu iz de legalitate da, dar perfect, asa, si cu majuscule cum ati scris dvs., consider ca in nici un caz.
Cate asociatii de propr. cunoasteti unde sa se fi procedat astfel, va rog?, cu comitetul care stabileste sumele de plata in sedinta sa de comitet si nu in adunarea generala?
Proprietarii aproba fondul in AG, mai cititi o data va rog ceea ce tocmai ati citat din lege. In Adunarea generala si nu la sedinta de comitet, ca ei nu participa la aceea.
Ori exact fondul nu a fost stabilit, ca suma totala pentru 2025 - s-au prezentat doar niste sume aproximative, ex. intre 10.000 si maxim 20.000 zugravitul unei scari (vedeti vreo diferenta intre 10 si 20?.. "nu, noi n-o sa luam cea mai mare oferta, dar zicem asa ca sa fim acoperiti"...
N-au venit cu nici o oferta la adunarea gen., dar absolut nici una, deci nici o fundamentare.
Interpretarea pe care o dau art. 71 - si eu, si alti administratori sau asociatii cu care am mai discutat - este urmatoarea:
Comitetul executiv al asociației de proprietari nu are dreptul să decidă unilateral cota de contribuție, ci poate propune un anumit nivel al acesteia. Decizia finală trebuie să fie aprobată prin vot în cadrul adunării generale.
Nu poate stabili comitetul, dupa Adunarea generala, acel cuantum fix lunar de fond reparatii (cota) - de altfel asa a fost ani de zile, la asociatia noastra, s-a votat pentru o suma certa la adunarea gen. si nu pentru o lista de deziderate si optiuni de reparatii ulterioare.
Despre cota este intrebarea mea, dar si despre alte asociatii la care cota a stabilit-o comitetul, sa vedem ce mai exista in piata..,,
Fond de reparatii - cota lunara de plata, din listele afisate
Astazi despre fondul de reparatii intreb comunitatea: la adunarea generala din 29 martie a.c. nu s-a hotarat si nici votat o suma certa per apartament, pentru 2, 3 sau 4 cam., dar in luna aprilie au fost incluse in liste niste cote = sume fixe ca fond de reparatii, pentru fiecare tip de apartament, colectabile retroactiv : cu incepere de la luna februarie 2025 (februarie fiind luna afisata in aprilie).
Comitetul executiv a motivat ca s-au decis aceste cote la sedinta de comitet din prima saptamana a lunii aprilie, dupa Ad Gen. S-a afisat un proces-verbal cu aceasta hotarare a lor de cote fond reparatii aferent lunii februarie, sume fixe.
La Adunarea Generala s-a discutat un listoi de reparatii si viitoare cheltuieli comune, pe sume "usor" umflate, cu care majoritatea au fost de acord. Din motivele lor.
Nici administratorul si nici cenzorul, colaboratori externi cu contract, nu au dat un raspuns coerent la solicitarea mea scrisa - daca este legal ca aceasta suma sa fie pretinsa astfel, prin decizie de comitet. In legea 196 am gasit altfel.
Ati mai intalnit o astfel de situatie, la alte asociatii de proprietari?
O idee foarte buna, sa va opriti. Ba da, acesta este un forum pentru opinii dezbatute cu specialisti (!)
Din pacate ati inteles gresit, nu dreptatea era subiectul aici - luati-o dvs. pe toata daca va trebuie, daca asa ati vazut lucrurile. Subiectul era 'sediul materiei' pentru o interdictie in relatie cu drepturile proprietarilor la informare.
Iar unele opinii ale dvs sunt clar exagerate/ partinice si se intelege in ce directie.
Numai bine!
CristinaIChirita
Utilizator 1din 5 utilizatori consideră acest răspuns util
Din punctul meu de vedere este, atat timp cat raspunde unei solicitari/ unor nevoi de comunicare ale membrilor asociatiei - si este si folosita pe scara larga, azi, din pdv mijloace de comunicare nu cred c-a ramas nimeni in epoca faxului.., La noi sunt scanate documentele (cu diverse aplicatii mobile, camScanner, tiny scanner), si se transmit prin whatsapp. Important este ca astfel se asigura accesul prompt la informatie pentru proprietari.
Multe documente sunt si afisate de administrator in e-bloc.ro, din 2024 incepand.
In formatul actual legea nu mentioneaza despre mijloace de comunicare electronica ce ar putea fi folosite, vor fi precizate in viitoarea versiune, mai moderna a legii actualizate.
CristinaIChirita
Utilizator 1din 6 utilizatori consideră acest răspuns util
Sigur, legea nu face vorbire decat despre fotocopii - si este normal sa aibe un cost aceste fotocopii, pentru ca si hartia si tonerul au.
Legea 196, nu legea 2018/2019 .
In ziua de azi, sa ai un smartphone in buzunar nu inseamna ca ai un atelier foto la purtator, mai cereti si alte pareri...
Mai intai trebuie sa va atentionez la alunecarea de limbaj - "nu veti face puscarie", "dar va puteti judeca". Pentru o intrebare simpla la care ati raspuns ok prima data.
Scrie in lege ca se elibereaza copii conform cu originalul, cere proprietarul asa ceva? Nu scrie. Nici vorba.
Nu sunt documente personale nici pentru mine, ca proprietar, nici pentru asociatie. Sunt doar niste documente comune proprietarilor si asociatiei - si atat. Avem toti drept egal, iar asociatia are - in plus! - obligatia sa apere si sa respecte drepturile proprietarilor.
Este o eroare sa va arogati ca ati cunoaste cumva ce doresc sau nu sa inteleg eu despre acestea - dar iata, acum ati aflat care e intelesul lor pentru mine.
Si de ce fotografia unui document ar fi opusul fotocopiei acestuia? opusul la ceea ce a reglementat legea, dupa cum v-ati exprimat.
Nu este opusul, pentru ca asigura acelasi drept la informatie si in conditii de eficienta, beneficii si calitate net superioare.
Alt argument: poza reda fidel iar fotocopiile permit erori - prin calitatea printului sau chiar intentionate, cum au fost atatea situatii. Legea 196 nu prea e "suficient de clara" nici aici, nici pentru multe alte aspecte (ex. pentru asigurarea accesului la contul bancar) "Au dreptul sa fie informati" trebuie intrepretat ca "informati prin orice mijloc si canal de comunicare" posibil si acceptat astazi, cand avem toate avantajele tehnologiei.
Nu uitati si ca legea din 2018 a fost modificata anul trecut special pentru adoptarea comunicarii in format digital, pentru toate solicitarile si situatiile asociatiei, urmeaza votul final si publicarea formei actualizate.
Si da, folosim deja pe grupul de whatsapp pozele de procese-verbale de sedinta, convocatoare, cereri trimise etc.
Va multumesc, am aceeasi convingere despre numitorul comun - si amabilitate, in general. Face bine, nu face rau :)
In ce priveste functionarea asociatiei, perspectiva e una singura, as zice - cam cum zice si Legea 196 : ca asociatia are obligatia de a apara interesele/drepturile tuturor proprietarilor membri. Si nu ca ar avea cumva un drept de monopol asupra accesului la informatii al proprietarilor. Orice fel de interdictie enuntata de presedintele asociatiei fara existenta unui temei legal asa arata, ca o excesiva prerogativa de control autodeclarata. Alt scop, alta directie, nu?!
Am mai gasit ca "reprezentarea asociației de proprietari de către președinte este reglementată prin normă legală, imperativă, de ordine publică" (juridice.ro), si ca este aplicabila - si in gestiunea asociatiilor de proprietari - OMFP 3103/2017, L 22/ 1969 modificată cu Legea 54/1994 - valabila pentru agenți economici, autorități și instituții publice.
Asadar, asociatia chiar are obligatii fata de membrii sai, inclusiv obligatia de a face - nu e doar o cooperativa organizata pentru partile comune ale imobilului.